Ako bismo jednom riječju opisali ovogodišnji, 67. po redu frankfurtski salon, onda bi ta riječ glasila - Mercedes. Ne samo da imaju najveći izložbeni prostor, nego i najveću zvijezdu sajma, Mercedes-AMG Project One, cestovna verzija bolida F1 s 1000 KS...
Kao što sam i napomenuo, Mercedesov je štand/paviljon ujedno i najveći na ovome salonu, barem što se tiče jednog proizvođača. Ovdje se može vidjeti sve što Mercedes-Benz nudi. Od nove X-klase, redizajnirane S-klase Coupe i Cabrio, monstruoznog AMG GT R-a, do "pitomih" A, B, C i E klasa.
No, "show" je oteo jedan jedini automobil. Riječ je o bolidu nazvanom Project One. Njegov razvoj potpisuje Mercedes-AMG osobno, a pokreće ga ni manje ni više nego 1,6-litreni V6 turbomotor preuzet direktno s Mercedesovog Petronas bolida Formule 1.
Razvijan je u suradnji s Lewisom Hamiltonom, a uz brojnu "konjicu" iz Formule 1, ovaj bolid ima i četiri elektromotora te litij-ionske baterije.
Ukupna snaga ovog hibridnog pogona iznosi ravno 1000 KS. Ako uzmemo u obzir da ovaj "auto" teži tek nešto više od jedne tone, nije ni iznenađujuća činjenica da Project One od 0 do 200 km/h juri 5,5 sekundi. Cijena jednog od 275 najavljenih (i usput unaprijed prodanih) primjeraka jeste 2,3 milijuna eura. Prvi je ovo cestovni automobil koji je na ovaj način direktno preuzeo tehnologiju iz Formule 1 i doslovno ju prenio na cestu.
Osim motora, iz F1 preuzete su kočnice, KERS sustav, Traction Control i dr. Sve je pdoređeno performansama, a s obzirom da se brojač okretaja motora zaustavlja tek na 11.000, ne čudi obveza reparacije 1,6-litrenog motora svakih 5000 kilometara.
Osim hiperautomobila Project One, kompletna ponuda S-klase Coupe i Cabrio blago je osvježena, uključujući i moćne AMG verzije. Od na prvi pogled vidljivih promjena valja izdvojiti redizajnirane branike, nova prednja i nova stražnja svjetla te nove ispušne cijevi. Također, novi su i veći otvori za zrak i dizajn kotača.
Najbrži model Mercedes-AMG S63 Coupe 4Matic+ ispod "haube" krije 4,0-litreni V8 agregat koji razvija kolosalnih 612 KS, a uparen je s najnovijim devetstupanjskim automatskim mjenjačem. Do stotke ubrzava 3,5 sekundi, a uz sve to dobivaju se i nova prednja maska, 20-colni AMG kotači, Performance ispušni sustav, sportski ovjes i karbonsko-keramičke kočnice.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.