Početna Auto 2858 pregleda

Grom iz vedrog neba - mali revolucionarni crossover

SUZUKI VITARA 1.6 PREMIUM GL
Vidi galeriju 1/14
Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover Grom iz vedrog neba -  mali revolucionarni crossover

Prvi od šest posve novih Suzikija do 2017. razgrabljen je i prije nego što je proizveden, a da je riječ o zanimljivom i iznimno povoljnom SUV-u svjedoče njegova napredna tehnologija, upravljivost, sigurnost i moderna elektronika

Pošteno su Japanci glavu razbijali u Suzukijevu središtu u Hamamtsu/Shizouka. Kako i ne bi kad im je sve do pred koji dan najpopularniji globalni proizvod bio mehanički savršen, ali već poprilično ocvao. Desteljeće i pol star Suzuki Swift i dan danas je zanimljiv, ali to je jedan od posljednjih savršenih mehaničkih dinosaura koji nudi samo ono što je najnužnije autu.

Zalud im bila suradnja s Fiatom, kad im je SX4 donio puno više uvažavanja, a puno manje tržišnog uspjeha. Ništa bolje nisu prošli ni pred dvije godine kad su produljili SX4 za 16 cm, podarili mu 10 cm veći međuosovinski razmak i povisili ga za četiri centimetra te ga nazvali S-Crossom. Sve kako bi i ono našli svoje mjesto pod suncem sve popularnijih crossover.

SUZUKI VITARA 1.6 PREMIUM GL | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Nissan Qashqai bio im je target kojeg su ciljali, no nije sve to dobro završilo. Društvu iz Hamamtsua vrlo je brzo došlo u glavu da postojećim receptom neće profitirati. Ni SX4, baš kao ni produžena i napumpana verzija S-Crossa nisu ostvarila očekivanja. Koliko god to zvuči dojmljivo, ali Suzuki Swift, star 15 godina naprosto ne bi smio biti globalna primadona ove vrhunske japanske tvrtke.

Nakon godina prosječnosti iz Hamamtsua stiže mali revolucionarni crossover, suparnik Nissan Juka, Mazde CX-3, Renault Captura… i to po senzacionalnoj cijeni od 111.000 kn

To je okružje u kojem se rađala posve nova Vitara, koja sa starom legendarnom dijeli samo ime. Koncept, dimenzije, oblik, filofofija, mehanika…, sve je drukčije – modernije i u skladu s trendovima koje nameću mali crosoveri.

SUZUKI VITARA 1.6 PREMIUM GL | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

U Suzukiju s Vitarom ne pucaju direktno na Qashqai, ali samo površni poznavatelji mogu zaključiti kako nema nikakave veze s liderom među crossoverima. Na mala vrata u Suzukiju ulaze u ovaj segment, pošteno opećeni iskustvom s S-Crossom. Bez ideje, pedigrea, vrhunske tehnologije, suvremenog oblika, infotainmenta i s onim najvažnijim – s pričom, nisu ni pomišljali krenuti na popravni ispit.

Nova Suzuki Vitara sazdana je upravo na nevedenim propustima S-Crossa, a prvi rezultati govore da je riječ o punom pogotku. Sve raspoložive količine do kraja godine su rasprodane! Vjerovali ili ne, ali i hrvatsko tržište je progutalo ovaj primamljiv mamac.

SUZUKI VITARA 1.6 PREMIUM GL | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Ni najveći optimisti nisu vjerovali kako će u ova teška vremena biti izazvana jagma. Želite li kupite novu Vitaru, znajte da vam neće biti isporučena prije listopada! Nezabilježno za današnja vremena. Pravi je ovo eliksir za Suzuki i potvrda da izmjenjenom strategijom opet mogu postati značajnim igračem.

U sljedeće tri godine najavili su čak šest novih modela koji im moraju promijeniti kompletnu krvnu sliku. I za njih same, modeli poput Suzuki Alta, Splasha, Wagon R, a i SX4 i S-Crossa postaju tempi pasati.

SUZUKI VITARA 1.6 PREMIUM GL | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Vitara je uz sve navedene atribute na tržište stigla i sa senzacionalno niskom cijenom. Tek 111.000 kn stoji početni model, prvi s pogonom na sve kotače stoji 126.000 kn, a dizel je dostupan od 159.000 kn. Istina, mnogi Vitaru guraju u SUV segment niže klase, u razred s Nissanom Jukeom, Renault Capturom, Mazdom CX-3, ili Peugeotom 2008, no ona se u mnogočemu ravnopravno nosi s autima višeg i još važnije, skupljeg cjenovnog razreda.

Suzukijevi konstruktori su shvatili da je korištenje jedne platforme za više različitih modela jedini moguć’ poslovni model kojim se režu troškovi razvoja i širi broj modela, a time i povećava broj kupaca. Većinu tehničkih komponenti poput platforme, ovjesa i motora, Vitara dijeli s modelom S-Cross.

SUZUKI VITARA 1.6 PREMIUM GL | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

U teoriji, bolje je da se manji auto radi na velikoj platformi nego obrnuto, a da je tome doista tako svjedoče vozne odlike Vitare. Unatoč čak 185 cm visine od tla, povišenom ovjesu i totalno terenskom izgledu, u vožnji se ponaša uzorno, poput dobrog osobnog auta. Stabilna je, izuzetno upravljiva i s jednim od izravnijih upravljača uopće, ne samo kada su SUV modeli u pitanju.

I tako upravljiva i vozna ne kompromitira udobnost. Štoviše, hodovi ovjesa dugi su. Neravnine upijaju meko i glatko. Za tako dobre vozne odlike zaslužni su i 17 colni aluminijski naplaci s niskoprofilnim gumama. One su dakako primjerene jedino asfaltu, a ne terenskoj vožnji. Uostalom, u odnosu na prethodnu, drugu generaciju, nova Vitara više nema pretenzije biti terenski auto, već moderni SUV/crossover za vožnju u urbanim sredinama.

SUZUKI VITARA 1.6 PREMIUM GL | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Ni izgledom novi model sa starim nema nikakvih dodirnih točaka. Nije ni to ništa loše, jer nova Suzukijeva perjanica izgleda skladno, proporcionalno, a atraktivnosti pridonose atraktivne boje i mogućnosti personalizacije modela s dvobojnim izvedbama karoserije. Svakako treba istaći nizak koeficijent otpora zraka (0,33) što je za SUV modele sasvim solidan rezultat. Posebice ako se u obzir uzmu dimenzije, 4175 mm duljine, 1775 mm širine i 1610 mm visine.

Uz takve dimenzije, ali i racionalno korištenje prostora, unutrašnjost je iznenađujuće prostrana. I sprijeda i straga ima dovoljno mjesta I za one više od 1,85 m. Prtljažni prostor naoko je impresivan, no u biti on je Vitari jedna od rijetkih mana. Kapacitet od 375 litara ne impresionira, ali je zato iskoristiv zbog ravnih površina. Tko želi prevesti više stvari, ne treba brinuti, jer preklapanjem stražnjih sjedala može se povećati na više od 1000 l.

SUZUKI VITARA 1.6 PREMIUM GL | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan
Tehničke karakteristike
Suzuki Vitara 1.6 Premium GL
motor 4 cilindra, benzinski
obujam 2191 ccm
snaga 88 kW/120 KS pri 6000/min
moment 156 Nm pri 4000/min
mjenjač ručni, 5 stupnjeva
maks.brzina 180 km/h
0-100 km/h 11,5 s
potrošnja 6,3/4,8/5,3
test 5,6l
emisija CO2 123 g/km
dimenzije 4175/1775/1610
prtljažnik 375/1120 l
masa 1075 kg
jamstvo 3 + 2 godine
cijena osnovni model 111.247 kn
cijena testirani model 129.098 kn

I sam interijer bi mogao i trebo biti sazdan od kvalitenijih i ukusnijih materijala. Obloge vrata, ploča s instrumentima...sve je prepuno plastičnih dijelova koji podsjećaju na neka prošla vremena. Nema tu šminkerskih tkanina u boji, meko obloženih vrata, no poput klasičnog japanskog automobila, sve je na svom mjestu, maksimalno racionalizirano, funkcionalno i pregledno. No, pogled na cjenik najbolji je odgovor na pitanje; zašto je tome tako. Zapravo, novoj Vitari sve navedeno se mora oprostiti, jer pretenciozno je očekivati premium kvalitetu i izradu za svega 11.000 kn.

Položaj sjedenja, sjedalo vozača podesivo po visini, upravljač podesiv i po dubini jamče da će vozači lako pronaći ugodnu poziciju sjedenja i pritom imati sjajnu preglednost. Ploča s instrumentima je lako čitljiva. Na središnjem djelu ploče s instrumentima nalazi se veliki pomodni zaslon u boji visoke rezolucije s integriranom kamerom za vožnju u nazad i mogućnošću povezivanja s mobitelom..

SUZUKI VITARA 1.6 PREMIUM GL | Author: Zoran Majcan foto: Zoran Majcan

Motor od 1.6 litre i 120 KS Prkosi downsizingu

Početni model u ponudi pokretao je benzinski motor obujma 1.6 litre koji razvija 120 KS pri 6000/min, a okretni moment od 156 Nm dostupan je pri 4400/min. Nije osobiti sprinter, no za svakodnevni uobičajeni ritam prometa dostatan. Prednosti su mu što dobro vuče od niskih brojeva okretaja motora, radi vrlo tiho i s 5,6 l prosječne potrošnje na testu, može se reći da je iznenađujuće štedljiv. Poput Mitsubishijevog ili Mazdinog benzinca uspješno prkosi trendovima downsizinga. Rijetki su auti koji u praksi potroše i manje no što je tvornički deklarirano. Razlog ovako niskoj potrošnji je osim dobre aerodinamike i mala masa. Testni model teži svega 1075 kg.

Sigurnost - 5 NCAP zvjezdica

Iznenađujuće mala težina ne znači i manjkavu sigurnost. Štoviše, nova je Vitara na Euro NCAP testiranjima nedavno zaslužila maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost, a kad se tome pridodaju i dobiveni bodovi za zaštitu djece straga, pješaka i serijski ugrađene sigurnosne elemente, dosta se nema što za reći. Onima koji često putuju autocestama mogla bi zasmetati činjenica da benzinski motor dolazi s pet stupanjskim ručnim mjenjačem jer pri duljim vožnjama autocestom dobro bi došao i šesti stupanj prijenosa.

Oprema - Puna šaka brade

Pridodamo li svim navedenim karakteristikama sasvim korektnu listu opreme na modelu Premium GL koji stoji 129.000 kn, može se reći da je Vitara doista dobra kupnja. Da je tome doista tako, možda najbolje govori činjenica da su dostupne količine u Hrvatskoj rasprodane nekoliko mjeseci unaprijed, kao u najboljim vremenima domaćeg tržišta. Sve to neodoljivo podsjeća na start prije svega druge generacije Swifta, ali i prvog SX-4 koji su postali instant hitovi, a kasnije sve to opravdali pouzdanošću i kvalitetom.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.