Atraktivni dizajn, vrhunska vozna svojstva te moderni, štedljivi i ekološki "osviješten" motor čine novi Hyundai jednim od najboljih europskih kompakata, koji bi mogao pomiješati karte na vrhu...
Dizajn je djelo Hyundaijeva razvojnoga centra u njemačkome Rüsselsheimu, testne kilometre auto je odradio na Nürburgringu, a trocilindrični benzinski turbak s obujmom jedne litre, koji smo u testnom automobilu pretpremijerno isprobali, sasvim je sigurno jedan od najboljih takvih motora na svijetu.
Nije to prazno naklapanje jer taj agregat razvija 120 KS uz 171 Nm okretnoga momenta. Također, emisija CO2 koju ispušta u atmosferu vrlo je mala - samo 103 g/km. Pod vodstvom njemačkoga dizajnera Petera Schreyera, koji je 1998. stvorio Audi TT te iz mrtvih podigao Kiju, nastao je automobil koji bi svatko poželio.
Tvornica u Češkim Nošovicama spada među najmodernije u Europi i nije nikakvo čudo što se konkurencija u klasi kompakata od nelagode češe iza uha. Prethodne su dvije generacije ostvarile veliki uspjeh jer je u Europi od 2008. prodano čak 800.000 primjeraka. Rijetko se koji automobil može pohvaliti takvim rezultatima, a već je tu novi i30.
Novi se model odlikuje skladnom siluetom i naglašenim sportskim dizajnom. Po svemu se vidi kako je riječ o pravome hatchbacku, najizravnijem konkurentu VW Golfa i Opela Astre. Nova generacija ističe se “kaskadnom” prednjom maskom, LED dnevnim svjetlima te maglenkama integriranim u odbojnik, a straga svjetla su vrlo nalik Golfovim. Unutrašnjost je prostranija nego na starome modelu i oku ugodnija, materijali su na razini puno razvikanijih europskih suparnika, a jeftine i tvrde plastike gotovo ni nema.
Odlična ergonomija nudi raspored koji stvara dojam elegancije. Veliki 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir sadrži navigacijske i medijske komande, a zahvaljujući ergonomskom položaju omogućava vozaču usredotočenost na vožnju. Premium look? Pa ne baš u potpunosti, ali na najboljem je tragu ikad viđenome kod Hyundaija. Osjećaj u novome i30 je kao u za klasu većemu automobilu iz više klase. Prtljažnik ima obujam 395, a obaranjem sjedala može se povećati do 1300 litara.
U sigurnosnom aspektu tu su najnoviji aktivni sustavi. Autonomno naglo kočenje sa sustavom upozorenja i to u standardnoj opremi, adaptivni tempomat, otkrivanje mrtvoga kuta, stražnja upozorenja na bočni nalet, sustav nadzora vozne trake – bili su u kao i automatsko dugo svjetlo u standardnoj opremi. Novost je i sustav upozorenja vozača na umor, a sve to zajedno čini ga autom s najnaprednijim sigurnosnim paketom u klasi.
Oprema na testnome modelu u razini Premium Plus bila je zaista bogata. Posebna metalik boja, dvozonski klima-uređaj, LED svjetla, kožna strujom podesiva sjedala pa čak i stakleni panoramski krov. Falio je samo automatski mjenjač, tada bi "umjetnički dojam" s njim bio potpun.
Doživljaj vožnje također je jedinstven jer auto kroz zavoje ide kao po tračnicama zahvaljujući neovisnom ovjesu i niskoprofilnim 16-colnim gumama. Mjenjač je ručni sa šest brzina, a prijenosni su omjeri kratki i dobro pogođeni. Jedina mana ovoga Hyundaija je prilično velika potrošnja goriva, osobito u gradskim uvjetima, Dok se na otvorenoj cesti kretala oko 6,5 u gradu je znala prelaziti 8 litara na sto kilometara. Naravno, možda je razlog i moja malo preteška noga.
Sve u svemu za ovim će se Hyundaijem doista prašiti. Cijena sa svom prebogatom opremom iznosi 154.900 kuna.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.