Početna Auto 1207 pregleda

Ista snaga i mnogo viša cijena: Ovo je novi Porsche 911 GT3

FOTO: Porsche

Sve to je posljedica propisa o emisijama koji postaju sve stroži, i u tom kontekstu je činjenica da je snaga ostala ista zapravo jako dobra vijest

Porsche 911 Turbo nedavno je proslavio svoj 50. rođendan, ali još jedna ikona marke također slavi veliku obljetnicu ove godine jer 911 GT3 puni 25 godina. Godine 1999. 996 GT3 došao je na tržište. Četvrt stoljeća kasnije, tvrtka sa sjedištem u Zuffenhausenu sada lansira svoju osmu generaciju. Ovo je 992.2 GT3.

Author: Porsche foto: Porsche

Obožavatelji ovog modela redizajn obično vide kao novu generaciju zbog velike količine promjena koje su glavnom usmjerene na to da automobil postane još brži. No, na prvi pogled ne izgleda da se to dogodilo i sada. Između ostalog, po prvi put u povijesti 911 GT3 nema veće snage prilikom redizajna GT3. No, neka vas to ne zavara, jer ekipa iz Porschea je ponovo bila vrlo vrijedna. 

Ne iznenađuje da je atmosferski 4,0-litreni bokser motor ostao isti. Ono što je pak neobično jest da s 510 KS ima istu snagu kao i prije, a s 450 Nm čak 20 Nm manji okretni moment. Sve to je posljedica propisa o emisijama koji postaju sve stroži, i u tom kontekstu je činjenica da je snaga ostala ista zapravo jako dobra vijest. Motor je opremljen s dva filtra čestica i četiri katalitička pretvarača. Prema Porscheu, ipak su uspjeli postići "emocionalnu zvučnu kulisu". 

Author: Porsche foto: Porsche

Odnos snage i mase je vrlo dobrih 2,8 kg/KS. Osim toga, i 7-stupanjski automatski PDK i 6-stupanjski ručni mjenjač imaju osovinski omjer koji je osam posto kraći nego kod prethodnika. Prerađeni 911 GT3 ubrzava do 100 km/h za 3,4 sekunde s PDK-om i postiže najveću brzinu od 311 km/h. S ručnim mjenjačem to je 3,9 sekundi i 313 km/h. 

Ovjes je modificiran, a Porsche je također poboljša prianjanje uporabom novih standardnih sportskih guma (255/35 ZR20 sprijeda, 315/30 ZR21 straga). Specijalne gume za stazu s odobrenjem za cestu ponovno su dostupne kao opcija. Osim toga, inženjeri su fino podesili postavke amortizera i također su ponovno radili na upravljanju

Author: Porsche foto: Porsche

Porsche je faceliftom za 911 GT3 ponovo uštedio nešto mase, primjerice novim aluminijskim kotačima koji štede oko 1,5 kilograma. Svatko tko naruči Weissach paket ili lightweight paket može, ako potroši još više novca, dobiti magnezijske kotače koji štede devet kilograma. Novi litij-ionski akumulator čini automobil lakšim za dodatna četiri kilograma. U najlakšoj konfiguraciji, novi 911 GT3 prema proizvođaču teži 1420 kilograma.

Author: Porsche foto: Porsche

Izvana možete prepoznati osvježeni 911 GT3 po promijenjenim prednjim i stražnjim dijelovima. Nova kontura prednjeg difuzora, promijenjeni oblik prednjeg spojlera i modificirana peraja na podvozju osiguravaju povećanu potisnu silu i poboljšani protok zraka. Nova su i Matrix LED glavna svjetla koja su opcijski dostupna. Straga su novi difuzor, otvori za zrak i poklopac motora. Stražnje krilo 911 GT3 dobilo je nove, zakošene bočne ploče.

Author: Porsche foto: Porsche

Najzanimljivija značajka u unutrašnjosti su nova lagana sportska školjkasta sjedalo s preklopivim naslonom i školjkom sjedala od CFRP-a (polimera ojačanog karbonskim vlaknima). Ova sjedala imaju ugrađeni zračni jastuk za prsni koš, električno podešavanje visine i ručno uzdužno podešavanje. Trostupanjsko grijanje sjedala dostupno je kao opcija, a neki dijelovi naslona za glavu mogu se ukloniti, što je dobro ako nosite kacigu na stazi. Ostatak kokpita temelji se na nedavno redizajniranoj 911 Carreri. 

Author: Porsche foto: Porsche

Za sve one koji misle da GT3 izgleda previše agresivno, popularni Touring paket sada je dostupan odmah od lansiranja na tržište. A ubuduće će ga biti još lakše prepoznati. Osim što nema veliki fiksni stražnji spojler, sada je na rešetki poklopca motora natpis "911 GT3 touring". Stražnja sjedala, koje su dostupna po prvi put, još više izdvaja Touring u smislu svakodnevne praktičnosti.

Author: Porsche foto: Porsche

Paket Weissach, koji dodatno poboljšava performanse i ugođaj trkaće staze donosi mnoge modifikacije za smanjenje mase od materijala CFRP. U unutrašnjosti je također više kože i Race-Texa. CFRP zaštitni kavez i ranije spomenuti kovani magnezijski kotači dostupni su kao opcija.

Novi Porsche 911 GT3 i novi Porsche 911 GT3 s paketom Touring moći će se naručiti od kraja godine. Cijene za Hrvatsku još nisu objavljene, no u Njemačkoj će auto koštati od 209.000 eura. U usporedbi s prethodnikom, ovo je veliko povećanje cijene od 15.600 eura. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.