Osim putničke verzije Duo, u novoj generaciji se nudi i teretni Bento
Renault Twizy smo već pomalo zaboravili i mnogima je promakla vijest da se 2023. prestao proizvoditi. No iznenađujuće, Renault je napravio nasljednika. Doduše, ne više pod značkom Renaulta, već kao proizvod svoje tvtke Mobilize. Osim putničke verzije Duo, u novoj generaciji se nudi i teretni Bento.
Duo i Bento spadaju u kategoriju četverocikala, kao Opel Rocks koji se prodaje u Hrvatskoj ili pak njegovi blizanci Citroën Ami i Fiat Topolino. No Mobilize Duo se neće ograničiti samo an verziju L6, čija je maksimalna brzina ograničena na 45 km/h i kojeg mogu voziti mladi od 15 godina starosti s vozačkom dozvolom za moped. Naime, ponudit će se i snažnija i brža verzija kategorije L7 s maksimalnom brzinom od 80 km/h kao i nekada kod Twizyja. Za ovu verziju potrebna je vozačka dozvola kategorije B.
Iako su propisi za laka vozila na četiri kotača manje strogi kada je u pitanju potrebna sigurnosna oprema, Duo i Bento standardno dolaze sa zračnim jastukom. Duo s dva sjedala, dugačak je samo 243 cm metra i 130 cm, dok je Bento nešto duži s 254 cm, ali umjesto suvozačkog sjedala ima utovarni prostor od 649 litara za potrebe dostave i gradskog transporta. Kutija za teret je izrađena od prošarane sive plastike i straga ima dva asimetrična preklopa koja se otvaraju pod kutom od 140 stupnjeva. Poklopac također omogućuje prijevoz dugih predmeta s vozačeve desne strane. Dodatne značajke kao što su ladice za alat predviđene su za unutrašnjost kako bi zadovoljile različite zahtjeve upotrebe.
Sa svojim kompaktnim dimenzijama Duo zauzima upola manje prostora od konvencionalnih gradskih automobila. To znači da se do tri Dua mogu parkirati na standardno parkirno mjesto okomito na smjer vožnje, što skraćuje i pojednostavljuje potragu za parkirnim mjestom. Krug okretanja od 6,80 metara jamči maksimalnu agilnost. Posebno su praktična dvoja bočna vrata koja se otvaraju prema gore. Ovo inovativno rješenje ne daje samo dobar vizualni dojam, već također povećava udobnost i sigurnost. Putnici mogu lako ući i izaći čak i u skučenim prostorima bez ugrožavanja drugih sudionika u prometu poput pješaka, biciklista i motociklista zbog naglog otvaranja vrata.
Duo ima dva LED prednja svjetla sprijeda i LED svjetlosnu traku straga. Crni plastični elementi i naljepnice stvaraju dvobojni dizajn. Nelakirani branici i pragovi također imaju "kamuflažnu" teksturu koja skriva znakove istrošenosti i ogrebotine koje krase svaki automobil tijekom njegovog životnog vijeka.
U skladu s vanjskim izgledom, Mobilize se oslanja na interijer koji je istovremeno upečatljiv i praktičan. Uz digitalnu ploču s instrumentima, kokpit uključuje ručicu mjenjača i držač za pametni telefon koji je integriran u vozilo putem Bluetootha i služi kao središnji zaslon za glazbu i funkcije povezivanja. USB-C priključak puni pametni telefon tijekom vožnje. Vozač i suvozač sjede jedan iza drugoga u tandemu. Vozačevo sjedalo može se pomicati po dužini, što olakšava pristup drugom redu. Oba su sjedala potpuno prekrivena izdržljivim TEP jastucima koji se mogu lako prati ili čak isprati crijevom. Voda zatim može istjecati kroz čep ispod pedala.
Dva nova modela pokreće kompaktni 48-voltni električni motor koji dolazi iz blagog hibridnog sustava Renault Australa. Maksimalna brzina je 80 km/h, varijanta L6 je ograničena na 45 km/h. Energiju osigurava nikal-mangan-kobalt visokonaponska baterija (NMC). Ima iskoristivi kapacitet od 10,3 kWh, što je isto koliko i jedan modul baterije u Renaultu 5 E-Tech Electric . To znači da Duo može prijeći do 161 kilometar, a Bento može prijeći do 149 kilometara. Čak i zimi, doseg bi trebao biti veći od 100 kilometara.
Duo i Bento mogu se puniti u bilo kojoj utičnici u kućanstvu, a tada punjenje od 20 do 80 posto traje tri sata i 50 minuta. S opcijskim Type 2 utikačem, koji je prikladan za većinu javnih punionica ili wallboxova, vrijeme punjenja je skraćeno za oko 25 minuta.
Mobilize Duo i Mobilize Bento uskoro će biti dostupni kod Renault partnera diljem Europe, a moguće je da stignu i u Hrvatsku. Cijene u Francuskoj počinju od 9.090 eura za najsporiju verziju, Duo 45 Neo, brži Duo 80 Pro košta 10.700 eura, a najluksuzniji Duo 80 Evo 11.600 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.