U Mokricama u Sloveniji isprobali smo europski i svjetski automobil godine, jedinstveni Jaguar I-Pace...
Napokon smo i to dočekali. Borba električnih automobila u ovoj klasi opasno se zahuktava. Audi je na hrvatskometržištu već predstavio model e-tron, a Mercedesov EQC stiže uskoro. U međuvremenu, Jaguar je hrvatskim novinarima i javnosti predstavio svoju električnu uspješnicu, onu koja je osvojila automobilsku struju diljem svijeta. Jaguarov I-Pace osvojio je dvije najprestižnije nagrade u svijetu automobila. Postao je i europskim i svjetskim autom godine, a to nije slučajno.
Ovaj automobil istinski je SUV, koji ima najmoderniju tehnologiju i izrazito veliku prostranost, zahvaljujući velikome međusovinskom razmaku. Njegove dimenzije zaista su impresivne, a usto izgleda 'zašiljen' poput strijele, čemu svjedoči i odlična aerodinamika, odnosno koeficijent otpora zraka od samo 0,29 Cd. Tako se I-Pace svrstava u najaerodinamičnije automobile na svijetu, a to, pogađate, donosi veliku autonomiju.
Jaguarov trofejni električni SUV pokreću dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini. Oni razvijaju ravno 400 konjskih snaga i 696 Nm okretnoga momenta. Pogon je na sva četiri kotača, a snaga i moment su dostupni uvijek i odmah, što uvelike doprinosi performansama i osjećaju vožnje.
Do 100 km/h I-Pace ubrzava 4,8 sekundi, a maksimalno može pojuriti do 200 km/h. Inženjeri kažu kako je I-Pace auto koji se vrlo dobro 'ponaša' u zavojima, zahvaljujući niskome težištu i odlično raspoređenoj masi. Baterije su u podu automobila, a što se tiče unutrašnjosti, tu su prepoznatljiva Jaguarova udobnost i luksuz, što znači da je I-Pace spreman za sve vrste i načine vožnje.
I ono što nas sve najviše zanima - jednim punjenjem baterija (90 kWh) Jaguar I-Pace, prema postroženim normama WLTP, može prijeći čak 470 kilometara. Ta se brojka prema NEDC-u penje i do 500 kilometara, a za stvarni doseg morat ćemo pričekati prva testiranja. Punjenje baterija na brzome punjaču od 50 kW do 80 posto kapaciteta traje 80 minuta, a na brzome punjaču od 175 kW traje 42 minute. Treba još napomenuti kako kompletno punjenje (0 - 100 %) na kućnoj utičnici (7,4 kW) traje 13 i pol sati.
Glede interijera, vrlo je moderan i dizajniran prema 'filozofiji' ostalih modela iz alijanse Jaguar-Land Rover. Dva velika dodirna središnja zaslona, s vrlo jasnim i modernim infotainmentom, nude apsolutno sve, multimediju, navigaciju, konfiguraciju raznih modova vožnje i postavki vozila... Ispred vozača je sportski trokraki upravljač, a iza njega 12,3-inčni digitalni kokpit koji prikazuje sve informacije o vožnji i kapacitetu baterija. Sve u Jaguaru napravljeno je britanski uglađeno i precizno, a materijali su zaista vrlo dobri. Kvaliteta izrade cijelog automobila je na apsolutno najvišoj razini. U ovome autu zaista je ugodno 'boraviti'.
Početna cijena novoga Jaguara I-Pacea na hrvatskome tržištu je 615.000 kuna, a raste do 725.000 kuna, ovisno o paketu opreme.
Pogledajte naš test luksuzne Toyote Camry:
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.