Za volanom novog KIA Sportage četvrte generacije po brdima i dolinama Hrvatskog zagorja. Popularan kompaktni SUV modernog dizajna i najnovije tehnolgije došao je i na naše tržište
Vozili smo novi KIA Sportage na prezentaciji za specijalizirane automobilske novinare iz Hrvatske. Izabrana je ne predugačka, ali atraktivna relacija na kojoj smo u kratko vrijeme mogli isprobati novi Sportage u situacijama u kojima će ih njegovi vlasnici najčešće voziti. Krenuli smo iz centra Zagreba i nastavili prema Vuglec Bregu. Ruta je to koja ima sve što treba za prve dojmove, a koji su odmah moramo reći izuzetno povoljni. Krenui smo iz prometom zagušenih gradskih ulica Zagreba, a nastavili brzom cestom i nešto kraćim komadom autoceste, da bi zavojitim i uskim cestama Hrvatskog zagorja koje su išle gore-dolje nastavili do cilja u Vuglec Bregu.
KIA Sportage četvrte generacije Kijin je globalno popularan kompaktni SUV, s atraktivnim, potpuno novim dizajnom interijera i eksterijera, mnoštvom naprednih tehnologija te povećanom kvalitetom. Nakon globalne premijere na frankfurtskom salonu automobila u rujnu 2015. potpuno novi Sportage krenuo je s prodajom diljem europskih tržišta. Sada je bio u našim rukama i dostupan kupcima u Hrvatskoj. Lani je u Hrvatskoj prodano oko 420 komada Sportagea, a prema prvim dojmovima s vožnje ne sumnajmo kako će s novim modelom ta brojka ove godine biti i znatno veća.
KIA Sportage u četvrtoj generaciji nastavlja uspjeh prethodnog modela, te nudi još inovativnije i sofisticiranije pakete u sve konkurentnijem razredu. Novi interijer ispunjen je materijalima visoke kvalitete i atraktivnim dizajnom, kao i nizom tehnologija koje omogućuju veću udobnost, praktičnost, povezanost i sigurnost. Niz novih i obnovljenih motora i mjenjača rezultirao je poboljšanom učinkovitošću i performansama, a dodatno su poboljšane i vozne karakteristike, upravljivost i profinjenost.
Novo u ponudi je i 'GT Line' specifikacija po prvi puta dostupna vozačima Sportagea. Sportage GT Line dizajniran je i osmišljen kako bi se svidio kupcima koji su u potrazi za sportskom inačicom automobila istovremeno donoseći svestranost standardnog Sportagea, uz dodatak boljeg vizualnog i dinamičnog dojma.
Kia Sportage proizvodi se u Kijinom proizvodnom pogonu u Žilini, u Slovačkoj i ostaje najprodavaniji Kijin model u Europi, s više od 105.000 prodanih primjeraka u Europi u 2015. godini, odnosno čini 27,4% Kijine ukupne prodaje. Kada to spomenemo ne možemo se sjetiti kako je neznanjem i nezainteresiranošću naših prijašnjih Vlada ova investicija 'promašila' Hrvatsku, a mogla je ta tvornica završiti u nas, samo da je bilo pameti i volje, ali vratimo se novom Sportageu.
Novi dizajn KIA Sportage dao je impozantniji izgled automobila, iako je novi model zadržao istu širinu (1.855 mm) kao i njegov prethodnik. Posve novi Sportage ima za 30 mm veći međuosovinski razmak (sada 2.670 mm), 40 mm je veća ukupna dužina vozila (do 4.480 mm) i duži, aerodinamičniji stražnji spojler kojim se postiže zavaljeniji oblik automobila. Od najviše točke krova, (visina 1.635 mm - nepromijenjeno u odnosu na prethodni model). Duži prednji prevjes (do 20 mm) i kraći stražnji prevjes (smanjen za 10 mm), doprinose atraktivnijem izgledu. Atraktivan novi dizajn stvorio je najaerodinamičnijeg Sportaga do sada, s koeficijentom otpora od 0,35 do 0,33 Cd – rezultat postignut boljom zaštitom podvozja i redizajniranim odbojnikom.
Novi Sportage dostupan je sa 16, 17 ili 19 colskim aluminijskim naplatcima, a GT Line verzija ima unikatne 19 colske gume kao standard. Putnički prostor je povećan. Visina prostora za glavu iznosi 997 mm (+5 mm) za putnike sprijeda i 993 mm (+16 mm) za putnike straga, a maksimalni prostor za noge proširen je na 1.129 mm (+ 19 mm) za putnike sprijeda i 970 mm (+7 mm) za putnike straga. S dodatnim prostorom za putnike poboljšana je udobnost. Povećane dimenzije novog Sportagea donose i veći teretni prostor koji je sada povećan s 465 litara na 503 litara (VDA). Sportage nudi i novi prostor za skladištenje koji se nalazi ispod poda.
Novi Sportage ima veći spremnik goriva, koji je s 58 litara povećan na 62. Zanimljiv je i podatak kako u praznom hodu, novi Sportage ima buku od samo 37 decibela, kada je opremljen benzinskim motorom (1 dB manje nego prethodni model) te 44 decibela, kada je opremljen dizelskim motorom (manje od 46 dB). Poboljšanje buke i vibracija motora rezultat je opsežne izolacije instrumentne ploče, kao i novih izolacija postavljenih na motorima, koji imaju bolje prigušenje buke i vibracija. Pri tom je najnovija verzija Sportagea osvojila maksimalnih 5 zvjezdica u Euro NCAP sigurnosnim testovima.
Pored najnovijeg 1,6-litrenog T-GDI motora u ponudi je i 1,6-litreni GDI benzinski motor s izravnim ubrizgavanjem goriva. GDI motor, s 132 KS i 161 Nm okretnog momenta, naslijeđen je iz treće generacije Sportagea, ali uz brojne nadogradnje poput poboljšane aerodinamičke učinkovitosti i ISG sustava, kupcima pruža niže emisije i manju potrošnju goriva. 1,6-litreni T-GDI ‘Gamma’ motor napravljen je na istoj osnovi kao za cee'd GT i pro_cee'd GT modele, a namijenjen je svima onima koji vole sportsku vožnju.
Dostupan isključivo u GT Line izvedbi, 1,6-litreni T-GDI motor ima niz nadogradnji kako bi ispunio zahtjeve vlasnika, koji traže bržu vožnju uz manju potrošnju goriva i veći okretni moment. Motor se može pohvaliti najvećom snagom 177 KS i okretnim momentom od 265 Nm u rasponu od 1.500 do 4.500 okr./min. T-GDI motor ima novi single-scroll turbopunjač s električnim bypass ventilom koji postiže bolji odziv i veću učinkovitost motora prilikom ubrzanja.
KIA i za novi Sportage daje legendarno 7-godišnje jamstvo (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja prijeđenih kilometara). Prodaja novog Sportagea već je krenula.
KIA SPORTAGE: cijena s trošarinom (kn)
1.6 GDi 2WD LX Active - 166.990,00
1.6 GDi 2WD LX Fun - 172.990,00
1.6 GDi 2WD LX Urban - 179.990,00
1.6 GDi 2WD EX Fresh - 191.990,00
1.6 GDi 2WD EX Style - 224.990,00
1.7 CRDi 2WD LX Active - 181.990,00
1.7 CRDi 2WD LX Fun Eco - 187.990,00
1.7 CRDi 2WD LX Urban Eco - 194.990,00
1.7 CRDi 2WD EX Fresh Eco - 206.990,00
1.7 CRDi 2WD EX Style Eco - 239.990,00
1.7 CRDi 2WD EX Limited Eco - 264.990,00
2.0 CRDi AWD EX Fresh - 259.990,00
2.0 CRDi AWD EX Style - 297.990,00
2.0 CRDi AWD EX Limited - 327.990,00
2.0 CRDi AWD GT- Line - 305.990,00
2.0 CRDi AWD A/T EX Fresh - 284.990,00
2.0 CRDi AWD A/T EX Style - 324.990,00
2.0 CRDi AWD A/T EX Limited - 354.990,00
2.0 CRDi AWD A/T GT- Line - 332.990,00
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.