Na Slovakia Ringu, a potom i na običnoj cesti, vozili smo cestovni bolid koji izaziva uzdahe i tjera da surađujete s njime, da se maksimalno koncentrirate, da upregnete sva osjetila
Kad Honda lansira sportski auto konkurenciji se tresu gaće. Tako je bilo davne 1997. kada je svjetlo dana ugledala prva Civic Type-R, a tako je bilo i na predstavljanju četvrte generacije Civic Type-R-a u Slovačkoj. Zanimljivo, samo uvertirni Type-R proizvodio se u Japanu, sve ostale generacije su Made in England. Nakon bezbrojnih sati testiranja na njemačkom Nurburgringu, na cestu je izašao "trkač za cestovnu upotrebu", kako japanski inženjeri nazivaju novu perjanicu.
Projuriti krugom Nordschleifea vremenom 7:50.63, nije uspijelo ni jednom serijskom autu s prednjim pogonom na svijetu. S trona je za 4,5 s po krugu srušen Renault Megane RS 275 Trophy-R! Nadomak Bratislave, na trkaćoj stazi, a potom i na lokalnim slovačkim i austrijskim cestama imali smo priliku voziti ovaj jedinstveni cestovni bolid.
Suvozač na stazi bio nam je famozni Andi, Hondin testni vozač, koji je preko radio veze govorio na koji način trebamo pilotirati. 15 minuta trajao je session, a onda je za upravljač sjeo Norbert Michelisz, Hondin WTCC vozač koji nam je pokazao sve što ovaj auto zaista može. Po krugu bio je i više od 5 s brži od mene.
Bolid je senzacionalan. Ponajprije zahvaljujući pokretaču, dvolitrenom Turbo VTEC motoru, koji uz pomoć mehaničke blokade diferencijala na asfalt prenosi moćnih 310 konja pri 6500/min. Motor nove Civic Type-R, prvi je turbo benzinski motor ikada proizveden u Hondi, a krasi ga izvanredan feedback i linearna snaga. Tajna je u kombinaciji turbo i VTEC sistema koji jedan drugog izvrsno nadopunjuju. Impresivnih 400 Nm okretnog momenta dostupnih od 2500 okretaja, za auto s prednjim pogonom je i više nego dovoljno.
Šest-stupanjski ručni mjenjač s hodom od svega 40 mm je precizan i brz. Uz motor, najveća odlika ovog cestovnog bolida je aerodinamika. Prednji spojler, pregršt otvora za protok zraka, stražnji difuzor koji radi na principu Venturijeve tube i veliko stražnje krilo, zaslužni su za stvaranje jedinog pravog downforcea u klasi, a na podatak o kilogramima potiska, glavni projektni inženjer skrivao je ko zmija noge.
Tehničke karakteristike | |
Honda Civic Type-R | |
motor | 4 cilindra, turbobenzinski |
obujam | 1996 |
snaga | 228 kW/310 KS pri 6500/min |
moment | 400 Nm od 2500-4500/min |
mjenjač | ručni, 6 stupnjeva |
maks.brzina | 270 km/h |
0-100 km/h | 5,7 s |
potrošnja | 12 l /100km |
emisija CO2 | 170 g/km |
dimenzije | 4390/1878/1466 mm |
ortljažnik | 498 litara |
masa | 1332 kg |
jamstvo | |
ocjena | 10 |
cijena | 400.000 kuna |
Cestovna jurilica zalijepljena je za asfalt.
Svemu doprinosi i sofisticirani aktivni ovjes, gdje elektronika prema vrsti podloge i brzini te agresivnosti vožnje, upravlja tvrodoćom, propadanjem i povratom sva četiri amortizera.
Čvrstoća karoserije je fascinantna.
Uz pomoć tehnologije dodatnog lijepljenja zavarenih metalnih dijelova, postignuta je 18% veća čvrstoća konstrukcije, a još je i lakša za 4,5 kg.
Jednako impresivne su i kočnice.
Četveroklipna Brembo kliješta i prednji diskovi promjera 350 mm zaustavit će 1332 kg tešku Type-R u trenu, svaki put bez zamora i pregrijavanja.
Ako mislite da ćete za sitne pare doći do njega, grdo se varate.
Naime, za novu Hondu Civic Type-R u osnovnom paketu morat ćete izbrojati gotovo 400 tisuća kuna.
+R Mode
Pritiskom na crveni gumb oznake +R osvjetljenje instrument ploče postane jarko crveno, na displeju u kokpitu pojavi se mjerač G-sila i LED pokazivač idealne promjene stupnjeva prijenosa. Upravljač postaje direktniji i precizniji, odaziv na gas brži, a ovjes 30% tvrđi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.