Donosimo priču o začecima legendarne talijanske tuning kuće Abarth, proslavljene krajem prošlog stoljeća po izvlačenju dodatnih zaliha performansi iz omalenih Fiata
Carlo Alberto Abarth rođen je 15. studenog 1908. godine u Beču. Rođeni Austrijanac svoju životnu priču počeo je kao tinejdžer izrađujući okvire za motocikle i bicikle u talijanskoj tvornici Castagna, odakle se vratio u rodnu Austriju i započeo motociklističku karijeru. Krajem 1920-ih počeo se profesionalno utrkivati motociklima diljem Austrije, sa zapaženim uspjehom i pet osvojenih titula europskog prvaka.
Nakon nesreće na motociklu Carlo se posvetio utrkivanju na četiri kotača, a uspješnu trkaću karijeru okončao je 1938. godine nakon teške nesreće na autoutrci u Ljubljani.
Prije 1971. i udruženja sa Fiatom, Abarth je proizveo nekoliko modela trkaćih automobila od kojih je najuspješniji bio 204A, osvajač brdske utrke u Italiji 1950. godine. Nakon uspjeha u utrkama i proizvodnji trkaćih ispušnih sustava Abarth se udružio s talijanskim gigantom Fiatom, a ostalo je povijest.
Najveći uspjeh ostvaren je krajem 70ih godina u vrijeme kada je Abarth postao službeni racing odjel Fiata, a zahvaljujući legendarnim modelima Fiat 124 Abarth Rally i 131 Abarth koji su nastupali u svjetskom reli prvenstvu, malena talijanska tvornica doživjela je procvat.
Sad već poodmakle 1999. godine tvrtka Abarth & C. prestala je postojati, a takva situacija potrajala je do 2007. kada je Fiat ponovno preuzeo inicijativu. U godinama do danas nastali su modeli Fiat Grande Punto Abarth, Abarth 595 Competizione te najnoviji kabrio dvosjed - Abarth 124 Spider. Osim na četiri kotača Abarth je 2016. sudjelovao u razvoju Yamahinog motocikla XSR900 Abarth.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.