Nova kalibracija, efikasnije hlađenje i redizajnirani usisi zraka omogućili su i podizanje snage. Kada koristi E85 gorivo, maksimalna snaga iznosi 1625 KS
Koenigsegg je predstavio novu i najagresivniju izvedbu svog hiperautomobila Jesko, nazvanu Sadair’s Spear. Riječ je o posebnoj verziji koja se oslanja na Jesko Attack, ali donosi još ekstremnije aerodinamičke i mehaničke karakteristike. Iako je orijentiran na stazu, automobil je zadržao homologaciju za cestovnu upotrebu, što ga čini jednim od najbrutalnijih cestovno legalnih automobila današnjice.
Naziv ovog modela dolazi iz obiteljske povijesti Christiana von Koenigsegga. Njegov otac Jesko, kojem je prethodni model i posvećen, bio je strastveni džokej. Posljednji konj kojeg je jahao u natjecateljskoj karijeri zvao se Sadair's Spear, a sada to ime nosi i Koenigseggov najnoviji hiperautomobil izrađen u povodu 80. rođendana Koenigsegga starijeg.
U srcu Sadair's Speara nalazi se poznati 5-litreni V8 motor s dvostrukim turbopunjačem, uparen s Koenigseggovim Lightspeed mjenjačem bez zamašnjaka i s devet brzina. Motor dostiže 8500 o/min. Nova kalibracija, efikasnije hlađenje i redizajnirani usisi zraka omogućili su i podizanje snage. Kada koristi E85 gorivo, maksimalna snaga iznosi 1625 KS, dok se na standardni benzin isporučuje 1300 KS.
Podaci o maksimalnoj brzini još nisu otkriveni, ali se zna da Jesko teoretski može premašiti 480 km/h. Ono što je otkriveno jest da je Sadair’s Spear na testiranju na švedskom Gotland Ringu srušio rekord staze koji je dosad držao Jesko Attack, i to za 1,1 sekundu.
Koenigsegg je značajno unaprijedio aerodinamičku učinkovitost vozila. Dominantni dvostruki aktivni stražnji spojler u kombinaciji s produljenim stražnjim krajem povećava potisnu silu i stabilnost. Prednji kraj donosi veće aerodinamičke usmjerivače zraka, otvore na poklopcu i optimizirane ventilacijske kanale za uravnoteženje aerodinamičkog opterećenja.
Na novim karbonskim naplatcima sa 7 krakova su Michelin Cup 2 gume (275/35 R20 sprijeda i 335/30 R21 straga), dok je opcionalno dostupna i ekstremnija Cup 2 R izvedba. Karbonsko-keramičke kočnice imaju trkaće pločice, a ovjes koristi lakše opruge. Sve skupa donosi 35 kilograma manje u odnosu na Jesko Attack. Samo uklanjanjem dijela zvučne izolacije ušteđeno je 2,6 kilograma, a ostatak otpada na ultralagane komponente, uključujući nova sjedala izrađena od karbona.
Unatoč radikalnosti, unutrašnjost nije svedena na goli minimalizam. Tu su digitalni zaslon na upravljaču, audio sustav i bežično punjenje za mobilne uređaje. Kupci mogu birati i trkaće sigurnosne pojaseve u šest točaka.
Christian von Koenigsegg opisuje novi model kao „savršenu ravnotežu između sirove snage, sofisticirane aerodinamike i izvanredne cestovne prisutnosti“, ističući da je riječ o vozilu osmišljenom za rušenje rekorda na stazi, ali i u srcima kolekcionara. Proizvest će se svega 30 primjeraka, svaki s cijenom od oko 4,45 milijuna eura. Prema tvrdnjama iz tvrtke, svi primjerci već su unaprijed prodani vjernim klijentima Koenigsegga.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.