Početna Auto 46 pregleda

Koenigsegg Sadair's Spear: Je li ovo najradikalniji hiperautomobil ikada

FOTO: Koenigsegg

Nova kalibracija, efikasnije hlađenje i redizajnirani usisi zraka omogućili su i podizanje snage. Kada koristi E85 gorivo, maksimalna snaga iznosi 1625 KS

Koenigsegg je predstavio novu i najagresivniju izvedbu svog hiperautomobila Jesko, nazvanu Sadair’s Spear. Riječ je o posebnoj verziji koja se oslanja na Jesko Attack, ali donosi još ekstremnije aerodinamičke i mehaničke karakteristike. Iako je orijentiran na stazu, automobil je zadržao homologaciju za cestovnu upotrebu, što ga čini jednim od najbrutalnijih cestovno legalnih automobila današnjice.

Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

Naziv ovog modela dolazi iz obiteljske povijesti Christiana von Koenigsegga. Njegov otac Jesko, kojem je prethodni model i posvećen, bio je strastveni džokej. Posljednji konj kojeg je jahao u natjecateljskoj karijeri zvao se Sadair's Spear, a sada to ime nosi i Koenigseggov najnoviji hiperautomobil izrađen u povodu 80. rođendana Koenigsegga starijeg. 

Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

U srcu Sadair's Speara nalazi se poznati 5-litreni V8 motor s dvostrukim turbopunjačem, uparen s Koenigseggovim Lightspeed mjenjačem bez zamašnjaka i s devet brzina. Motor dostiže 8500 o/min. Nova kalibracija, efikasnije hlađenje i redizajnirani usisi zraka omogućili su i podizanje snage. Kada koristi E85 gorivo, maksimalna snaga iznosi 1625 KS, dok se na standardni benzin isporučuje 1300 KS.

Podaci o maksimalnoj brzini još nisu otkriveni, ali se zna da Jesko teoretski može premašiti 480 km/h. Ono što je otkriveno jest da je Sadair’s Spear na testiranju na švedskom Gotland Ringu srušio rekord staze koji je dosad držao Jesko Attack, i to za 1,1 sekundu.

Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

Koenigsegg je značajno unaprijedio aerodinamičku učinkovitost vozila. Dominantni dvostruki aktivni stražnji spojler u kombinaciji s produljenim stražnjim krajem povećava potisnu silu i stabilnost. Prednji kraj donosi veće aerodinamičke usmjerivače zraka, otvore na poklopcu i optimizirane ventilacijske kanale za uravnoteženje aerodinamičkog opterećenja.

Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

Na novim karbonskim naplatcima sa 7 krakova su Michelin Cup 2 gume (275/35 R20 sprijeda i 335/30 R21 straga), dok je opcionalno dostupna i ekstremnija Cup 2 R izvedba. Karbonsko-keramičke kočnice imaju trkaće pločice, a ovjes koristi lakše opruge. Sve skupa donosi 35 kilograma manje u odnosu na Jesko Attack. Samo uklanjanjem dijela zvučne izolacije ušteđeno je 2,6 kilograma, a ostatak otpada na ultralagane komponente, uključujući nova sjedala izrađena od karbona.

Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

Unatoč radikalnosti, unutrašnjost nije svedena na goli minimalizam. Tu su digitalni zaslon na upravljaču, audio sustav i bežično punjenje za mobilne uređaje. Kupci mogu birati i trkaće sigurnosne pojaseve u šest točaka. 

Author: Koenigsegg foto: Koenigsegg

Christian von Koenigsegg opisuje novi model kao „savršenu ravnotežu između sirove snage, sofisticirane aerodinamike i izvanredne cestovne prisutnosti“, ističući da je riječ o vozilu osmišljenom za rušenje rekorda na stazi, ali i u srcima kolekcionara. Proizvest će se svega 30 primjeraka, svaki s cijenom od oko 4,45 milijuna eura. Prema tvrdnjama iz tvrtke, svi primjerci već su unaprijed prodani vjernim klijentima Koenigsegga. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.