Novi Urus SE kombinira twin-turbo V8 s električnim motorom i plug-in hibridnom tehnologijom za brutalnih 800 KS
Urus, jedan od najsnažnijih SUV-ova s motorom na unutzranje izgaranje i jedan od najekskluzivnijih modela ove vrste dobio je novu verziju koja donosi elektrificirani pogon i najviše snage u ovom Lamborghiniju do sada. Inženjeri proizvođača iz Sant'Agate podigli su ljestvicu na 800 KS, čime su redefinirali performanse i doživljaj vožnje.
Novi Urus SE kombinira twin-turbo V8 s električnim motorom i plug-in hibridnom tehnologijom. Osim toga donosi promijenjeni izgled, s novim prednjim dijelom i poklopcem motora, te nekim općim stilskim detaljima iz Revuelta.
Što se dizajna tiće novi su odbojnik, maska hladnjaka i prednja svjetla opremljena Matrix LED tehnologijom koja imaju novi svjetlosni potpis. Sa strane ćete primijetiti ogromne 23-inčne Galanthus naplatke, koji su upareni s novim Pirelli P Zero gumama razvijenim posebno za ovaj model. Straga su redizajnirana vrata prtljažnika, stražnja svjetla i difuzor, a potonji povećava potisnu silu pri velikim brzinama za 35 posto u usporedbi s Urusom S. Lamborghini je također značajno revidirao upravljanje protokom zraka, što znači da je dostupno 15% više rashladnog zraka za mehaniku i motor te 30% više za kočioni sustav.
Naravno, SE je, kao i druge Uruse moguće osjetno individualizirati. Lamborghini govori o više od 100 opcija za karoseriju (uključujući nove boje "Orange Egon" i "White Sapphirus") i 47 kombinacija boja, kao i četiri vrste materijala za unutrašnjost.
Unutrašnjost Urusa je redizajnirana i sada nudi niz novih rješenja na kontrolnoj ploči, preuzimajući dio dizajna Revuelta. U sredini je veći dodirni zaslon od 12,3 inča, opremljen novom verzijom HMI softvera s još intuitivnijim sučeljem i novom grafikom. Nov je i izgled ventilacijskih otvora, paneli vrata, sjedala i instrument ploča nude nove presvlake.
Novi Urus SE nudi čak 11 načina vožnje. Uz načine rada "Strada", "Sport", "Corsa", "Neve", "Sabbia" i "Terra" (koji su već dostupni u neelektrificiranom Urusu), SE također ima "Full EV Drive" " po prvi put. Ponuđeni su i "Hybrid", "Performance" i "Recharge". Ovisno o postavljenom načinu rada, razmak vozila od tla također se mijenja; hod ovjesa amortizera varira od 15 mm kod Corse do 75 mm s aktiviranim sustavom podizanja. Upravljanje, odaziv motora i zvuk V8 također mijenjaju prema načinima vožnje. Velika pažnja posvećena je i kalibraciji zračnog ovjesa, koja se radikalno mijenja ovisno o odabranoj postavci, a također različito djeluje na elektroničke stabilizatore kojima upravlja 48-voltni sustav.
Srce SE-a je novi plug-in hibridni pogonski sklop. Lamborghinijev 4,0-litreni V8 motor s dva turbopunjača i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem potpuno je redizajniran za rad s elektromotorom i 25,7 kWh litij-ionskom baterijom smještenom ispod poda prtljažnika i iznad električno kontroliranog diferencijala stražnje osovine.
Sinkroni električni motor s trajnim magnetima može djelovati i kao "pojačanje" za motor s unutarnjim izgaranjem i potpuno samostalno, povremeno čineći Urus 100% električnim SUV-om koji može prijeći više od 60 km bez lokalnih emisija.
Ukupno, SE razvija 800 KS i 950 Nm, s maksimalnim okretnim momentom dostupnim pri samo 1750 o/min. Sprint od 0-100 km/h traje 3,4 sekunde (desetinku kraće nego kod od S), dok se uubrzanje od 0-200 km/h prijeđe za 11,4 sekunde. Najveća brzina mu je 312 km/h.
Također, svoj debi u SE ima i nova elektronički kontrolirana, bezstupanjska središnja raspodjela okretnog momenta s elektro-hidraulički kontroliranom višelamelnom spojkom. Ova centralno smještena komponenta varijabilno raspoređuje okretni moment između prednje i stražnje osovine i radi u simbiozi s novim elektronički kontroliranim, samoblokirajućim diferencijalom stražnje osovine i sustavom vektoriranja okretnog momenta.
Lamborghini još nije otrkio cijene, a dolazak u salone je najavljen "u nadolazećim mjesecima".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.