I dizelski motori u redizajniranoj 208-ici doživjeli su promjene koje ih sada čine čišćima i štedljivijima, a uz atraktivan izgled i nove mogućnosti individualizacije, konkurencija strijepi
Unatoč trogodišnjem stažu na tržištu i zahvaljujući nedavnom redizajnu, Peugeot 208 još uvijek je jedan od najatraktivnijih automobila u klasi. Pravi je magnet za poglede, a zasluge tome imaju novi svjetlosni elementi u LED tehnici, novi naplatci, ali i nove mogućnosti individualizacije.
Testni model bio je opremljen i Lime Yellow paketom s atraktivnim žutim detaljima na eksterijeru i u interijeru i posebnom teksturiranom bojom Ice Silver koja objedinjuje mat i metaliziranu tehniku u jednom. Sve to pun je pogodak kad je izgled u pitanju. Uostalom, detalji potvrđuju da su Francuzi pravi majstori dizajna.
No, osim izgleda, PeUgeot 208 krase i ostale kvalitete. Interijer je prostran, sprijeda se sjedi vrlo komotno, a sve po uzoru na broj veći 308.
Peugeotov i-Cockpit dizajn djeluje decentno i funkcionalno. Kvalitetni materijali i završna obrada daju dojam kompakta
Maleni upravljač, instrumenti postavljeni visoko te središnji zaslon osjetljiv na dodir pomoću kojeg je interijer lišen brojnih prekidača spajaju funkcionalnost i dizajn. Dobro je to oproban Peugeotov i-Cockpit koncept, a novost je što sedam inčni zaslon sada ima trendovske funkcije. One omogućuju spajanje na pamentni telefon i mogućnost prikaza raznih aplikacija. Ipak, nisu samo dizajneri radili na osvježenju 208-ice, nego i inženjeri. Jedan od najboljih elemenata testnog auta je njegov motor.
Dizelaš od 100 KS pravi je rekorder u niskoj potrošnji, a tvornički podatak od 3,4 litre prosječne potrošnje nije daleko od realnosti
Četverocilindrični turbo dizelaš snage 100 KS pravi je rekorder u niskoj potrošnji, a tvornički podatak od 3,4 litre prosječne potrošnje nije daleko od realnosti. Uz to je i nevjerojatno "čist", a sa samo 87 g CO2/km gura se među hibride pa je prava šteta što ovakvi automobili ne ulaze u razred onih koje država potiće. Bez problema moguće je voziti s prosjekom nižim od 4 litre. Naprosto fascinantno, jer mu performanse nisu nimalo loše.
Tehničke karakteristike | |
Peugeot 208 BlueHDi 100 | |
motor | 4 cilindra, turbo dizelski |
obujam | 1560 ccm |
snaga | 73 kW/100 KS pri 3750/min |
moment | 254 Nm pri 1750/min |
mjenjač | ručni, 5 stupnjeva |
maks.brzina | 187 km/h |
0-100 km/h | 10,7 s |
potrošnja | 3,8/3,2/3,4 l/100 km |
test | 4,9 l/100 km |
emisija CO2 | 87 g/km |
dimenzije | 3962/1829/1460 mm |
prtljažnik | 285/1076 l |
masa | 1090 kg |
jamstvo | 3 godine |
cijena osnovnog modela | 113.906 kn |
cijena testiranog modela | 143.250 kn |
Štoviše, okretni moment od 254 Nm dostupan je već od 1750/min, a maksimalnu snagu razvija pri niskih 3750 okretaja.
Doduše, čini se malo bučnijim i grubljim u odnosu na neke druge moderne dizele, no to može biti i stvar izolacije putničkog prostora.
Dugački prijenosni omjer tako u vožnji drže okretaje u rasponu od dvije do tri tisuće okretaja, baš tamo gdje motor daje najviše. I najviši, peti stupanj prijenosa dostatan je za putnu brzinu pri niskim okretajima.
Ovjes i upravljač dobro se nose s performansama motora, a istovremeno se 208-ica vozi mirno i meko. Sve u svemu, riječ je o vrlo uzornom autu u svakom pogledu.
Osim što je kvaliteta izrade vidljiva na svakom detalju, 208 krase i mnogi elementi pasivne i aktivne sigurnosti. Novost je Active City Brake sustav koji u gradskoj vožnji aktivira kočenje u slučaju da vozač nije registrirao potrebu za kočenjem.
Dizelaši u 208 - Od 104.819 do 143.250 kn
Cijena testnog modela je 143.250 kn što je sasvim opravdana uzme li se u obzir oprema i dojam svim njegovih karakteristika i izgleda. Dobra vijest je da je osnovni dizelaš sa 75 KS u izvedbi s pet vrata dostupan za 104.819 kuna, a u izvedbi sa 100 KS za 113.000 kuna. Francuski lavić i dalje je spreman za žestoku tržišnu bitku na tržištu, kako imidžem i izgledom, tako i realnom cijenom.
Oprema - Atraktivno, funkcionalno...
Paket opreme Allure dodatno oplemenjuje interijer sportskim sjedalima, automatskom dvozonskom klimom i crno lakiranim detaljima. A, uz panoramski stakleni krov uz nadoplatu dolazi i ambientalno osvjetljenje na krovu. Sve u svemu, atraktivno, ali i funkcionalno.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.