Tayron je dostupan sa sedam pogonskih sustava, uključujući dva plug-in hibrida, blagi hibridni pogon, dva turbo benzinska motora i dva turbodizelaša
Volkswagen je predstavio novi Tayron, prilično veliki SUV koji se uklapa točno u jaz između Tiguana i Touarega i ispunjava nišu koju je do sada zauzimao Tiguan Allspace.
Novi Tayron je razvijen u Wolfsburgu gdje se i proizvodi. Ne samo da bi trebao nuditi prostor kao Tiguan Allspace sa sedam sjedala, već bi po prestižu i kvaliteti trebao odgovarati većem Touaregu.
Volkswagen je objasnio i zašto uvodi novi automobil, umjesto da nastavi s novom generacijom Tiguan Allspacea. Naime, proveli su istraživanje i otkrili da Allspace u prošlosti nije bio previše poznat kupcima i da se nikada nije doživljavao kao samostalan model. Stoga je automobil svjesno odvojen od Tiguana i pozicioniran bliže luksuznom Touaregu.
Novi Tayron je baziran je na platformi MQB-evo, kao i svi moderni VW-ovi s motorima s unutarnjim izgaranjem. Dimenzijama je prilično sličan novoj Škodi Kodiaq. Vanjski izgled Tayrona također pokazuje određene paralele s novim Tiguanom i novim Kodiaqom. S dužinom od 477 cm, širinom od 1.85 cm i visinom od 166 cm Tayron je vrlo velik SUV.
Prednji dio vozila postavljen je posebno visoko i karakterizira ga velik poklopac motora i upečatljiva dvostruka LED svjetla. Vrhunske verzije "Elegance" i "R-Line" standardno su opremljene "LED Plus prednjim svjetlima", koja imaju dinamičku kontrolu dometa prednjih svjetala i svjetla za zavoje. Matrix LED svjetla dostupna su kao opcija. Na boku dominiraju duga linija krova i veliki naplatci (do 20") unutar lukova kotača izrađenih od tamne plastike. Zbog toga lukovi kotača izgledaju puno veći nego što već jesu. Stražnji dio Tayrona karakterizira kontinuirana LED poprečna "letvica" i dizajn tipičan za marku. Čitav dizajn jasno nalikuje na Tiguan, no mnogo se više razlikuje od njega nego što se Allspace razlikovao od "svojeg" Tiguana.
Dizajn unutrašnjosti je uvelike prenesen iz Tiguana, no ima nekih razlika. I ovdje dominira golemi središnji zaslon, te veliki digitalni instrumenti ispred vozača. Unutrašnjost također može biti opremljena brojnim komfornim značajkama, uključujući klimatizirana prednja sjedala i panoramski krovni otvor.
Unutrašnjost nudi obilje prostora za vozača, putnike i prtljagu.Osobito straga, putnici uživaju u ogromnom prostoru za noge i obilju prostora iznad glava. Ali također ima dovoljno prostora u svim smjerovima sprijeda. Položaj sjedenja ej prilično visok. U ponudi je i treći red sjedala, s prilično dobrom ponudom prostora, dovoljnom i za odrasle osobe. Tayron nudi i impresivan volumen prtljažnika. Standardno u prtljažnik verzije s dva reda sjedala stane 760 litara, a s preklopljenim sjedalima volumen raste do 1920 litara. Za usporedbu: Škoda Kodiaq ima 745 do 1.945 litara, a Tiguan "guta" 652 do 1700 litara.
Kao i Tiguan, Tayron se nudi u tri razine opreme: “Life”, “Elegance” i “R-Line”. Čak je i osnovna verzija “Life” dobro opremljena i između ostalog nudi 3-zonski automatski klima uređaj, ambijentalno osvjetljenje u 10 boja, devet zračnih jastuka i infotainment sustav s navigacijom. Vrhunske verzije "Elegance" i "R-Line" nude dodatne značajke kao što su pravo drvo u unutrašnjosti, laminirana sigurnosna stakla koje izoliraju buku, električna vrata prtljažnika i "Park Assist Pro" s funkcijom memorije i parkiranja na daljinu.
Tayron je dostupan sa sedam pogonskih sustava, uključujući dva plug-in hibrida (eHybrid), blagi hibridni pogon (eTSI), dva turbo benzinska motora (TSI) i dva turbodizelaša (TDI). Raspon snage seže od 110 kW (150 KS) do (272 KS). Sve izvedbe Tayrona opremljene su automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DSG).
Plug-in hibridi u Tayronu su poboljšani i nude više od 100 km dosega na struju, zahvaljujući bateriji od 19,7 kWh. U isto vrijeme, oni nude veliki ukupni doseg od oko 850 km na dugim putovanjima. Tayron eHybrid nudi se u dvije verzije sa 204 KS i 272 KS.
Blaga hibridna benzinska verzija 1.5 eTSI je ujedno i početni model i razvija 150 KS. Iznad nje je turbobenzinac 2.0 TSI u dvije verzije s 204 i 265 KS. Hrvatskim kupcima će zasigurno najinteresantnije biti dizelske verzije 2.0 TDI sa 150 i 193 KS.
Pretprodaja modela Tayron u Hrvatskoj starta krajem godine kada će biti poznate i cijene, dok prve primjerke na hrvatskim cestama očekujemo na proljeće 2025. godine. Neslužbeno, cijena osnovnog modela bi trebala iznositi nešto manje od 40 tisuća eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.