Početna Auto 9251 pregleda

Mali Touareg i veliki Tiguan u jednom: Ovo je novi VW Tayron

FOTO: Volkswagen

Tayron je dostupan sa sedam pogonskih sustava, uključujući dva plug-in hibrida, blagi hibridni pogon, dva turbo benzinska motora i dva turbodizelaša

Volkswagen je predstavio novi Tayron, prilično veliki SUV koji se uklapa točno u jaz između Tiguana i Touarega i ispunjava nišu koju je do sada zauzimao Tiguan Allspace. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Novi Tayron je razvijen u Wolfsburgu gdje se i proizvodi. Ne samo da bi trebao nuditi prostor kao Tiguan Allspace sa sedam sjedala, već bi po prestižu i kvaliteti trebao odgovarati većem Touaregu. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Volkswagen je objasnio i zašto uvodi novi automobil, umjesto da nastavi s novom generacijom Tiguan Allspacea. Naime, proveli su istraživanje i otkrili da Allspace u prošlosti nije bio previše poznat kupcima i da se nikada nije doživljavao kao samostalan model. Stoga je automobil svjesno odvojen od Tiguana i pozicioniran bliže luksuznom Touaregu. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Novi Tayron je baziran je na platformi MQB-evo, kao i svi moderni VW-ovi s motorima s unutarnjim izgaranjem. Dimenzijama je prilično sličan novoj Škodi Kodiaq. Vanjski izgled Tayrona također pokazuje određene paralele s novim Tiguanom i novim Kodiaqom. S dužinom od 477 cm, širinom od 1.85 cm i visinom od 166 cm Tayron je vrlo velik SUV. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Prednji dio vozila postavljen je posebno visoko i karakterizira ga velik poklopac motora i upečatljiva dvostruka LED svjetla. Vrhunske verzije "Elegance" i "R-Line" standardno su opremljene "LED Plus prednjim svjetlima", koja imaju dinamičku kontrolu dometa prednjih svjetala i svjetla za zavoje. Matrix LED svjetla dostupna su kao opcija. Na boku dominiraju duga linija krova i veliki naplatci (do 20") unutar lukova kotača izrađenih od tamne plastike. Zbog toga lukovi kotača izgledaju puno veći nego što već jesu. Stražnji dio Tayrona karakterizira kontinuirana LED poprečna "letvica" i dizajn tipičan za marku. Čitav dizajn jasno nalikuje na Tiguan, no mnogo se više razlikuje od njega nego što se Allspace razlikovao od "svojeg" Tiguana. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Dizajn unutrašnjosti je uvelike prenesen iz Tiguana, no ima nekih razlika. I ovdje dominira golemi središnji zaslon, te veliki digitalni instrumenti ispred vozača.  Unutrašnjost također može biti opremljena brojnim komfornim značajkama, uključujući klimatizirana prednja sjedala i panoramski krovni otvor. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Unutrašnjost nudi obilje prostora za vozača, putnike i prtljagu.Osobito straga, putnici uživaju u ogromnom prostoru za noge i obilju prostora iznad glava. Ali također ima dovoljno prostora u svim smjerovima sprijeda. Položaj sjedenja ej prilično visok. U ponudi je i treći red sjedala, s prilično dobrom  ponudom prostora, dovoljnom i za odrasle osobe. Tayron nudi i impresivan volumen prtljažnika. Standardno u prtljažnik verzije s dva reda sjedala stane 760 litara, a s preklopljenim sjedalima volumen raste do 1920 litara. Za usporedbu: Škoda Kodiaq ima 745 do 1.945 litara, a Tiguan "guta" 652 do 1700 litara.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Kao i Tiguan, Tayron se nudi u tri razine opreme: “Life”, “Elegance” i “R-Line”. Čak je i osnovna verzija “Life” dobro opremljena i između ostalog nudi 3-zonski automatski klima uređaj, ambijentalno osvjetljenje u 10 boja, devet zračnih jastuka i infotainment sustav s navigacijom. Vrhunske verzije "Elegance" i "R-Line" nude dodatne značajke kao što su pravo drvo u unutrašnjosti, laminirana sigurnosna stakla koje izoliraju buku, električna vrata prtljažnika i "Park Assist Pro" s funkcijom memorije i parkiranja na daljinu.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Tayron je dostupan sa sedam pogonskih sustava, uključujući dva plug-in hibrida (eHybrid), blagi hibridni pogon (eTSI), dva turbo benzinska motora (TSI) i dva turbodizelaša (TDI). Raspon snage seže od 110 kW (150 KS) do (272 KS). Sve izvedbe Tayrona opremljene su automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (DSG).

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Plug-in hibridi u Tayronu su poboljšani i nude više od 100 km dosega na struju, zahvaljujući bateriji od 19,7 kWh.  U isto vrijeme, oni nude veliki ukupni doseg od oko 850 km na dugim putovanjima. Tayron eHybrid nudi se u dvije verzije sa 204 KS i 272 KS.

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Blaga hibridna benzinska verzija 1.5 eTSI je ujedno i početni model i razvija 150 KS. Iznad nje je turbobenzinac 2.0 TSI u dvije verzije s 204 i 265 KS. Hrvatskim kupcima će zasigurno najinteresantnije biti dizelske verzije 2.0 TDI sa 150 i 193 KS. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Pretprodaja modela Tayron u Hrvatskoj starta krajem godine kada će biti poznate i cijene, dok prve primjerke na hrvatskim cestama očekujemo na proljeće 2025. godine. Neslužbeno, cijena osnovnog modela bi trebala iznositi nešto manje od 40 tisuća eura. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.