Dok McLaren F1 tim doživljava najgore dane u povijesti Formule 1, odjel za sportska vozila žari i pali tržištem ultrasportskih auta. Najnoviji model je 720S, dosad najsnažniji i najbrži serijski McLaren...
Svijet supersportskih auta bogatiji je za još jedan novi model. Riječ je o sportskome dvosjedu McLaren 720S, posve novom autu koji zamjenjuje 650S i 675LT i u kojemu je, kako tvrde tvorci, 91 posto dijelova posve novorazvijeno. Navodno je njegov razvoj započeo još u 2013. i prije no što je službeno predstavljen 650S. Većina komponenti napravljena je virtualno računalnim simulacijama i 3D printerima, a prvi “vozni” prototip izrađen je prije 11 mjeseci tako da razdoblje razvoja auta od prototipa do prvoga prodajnog primjerka nikad nije bilo kraće.
Izgled novoga McLarena djelo je dizajnera Roberta Melvillea koji je na novome modelu zadržao mnoge prepoznatljive elemente prethodnika, poput krilnih vrata ili prepoznatljivih ispušnih cijevi. Svaka pa i najmanja pojedinost osim vizualne ima i funkcionalnu vrijednost - u farovima se skriva rupa u koju su smješteni hladnjaci,stražnji dio auta služi kao spojler... Dizajn je uglavnom prilagođen aerodinamičkoj učinkovitosti kako bi auto bio što brži, ali stabilniji. U odnosu na prethodnika proizvod pedeset posto više potiska.
Pokreće ga McLarenov V8 motor s dva turbopunjača, čiji je obujam povećan s 3,8 na 4,0 litre. U motoru je izmijenjeno 41 posto dijelova poput turbopunjača, hladnjaka, sustava za ubrizgavanje goriva te elektronike motora. Razvija 720 KS za 7000 okretaja u minuti i 770 Nm okretnoga momenta, a u odnosu na 650S deset postoje učinkovitiji po pitanju emisije CO2, koja iznosi 249 grama. Mjenjač je s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa, a pogon na stražnje kotače. Najveća brzina McLarena 720S je 341 km/h, do 100 km/h ubrzava 2,9 sekunda, a udaljenost 402 metra prelazi za 10,3 sekunda. Osim performansa 720S odlikuju vrhunske vozne značajke, a jedna od glavnih je Proactive Chassis Control sustav iz druge generacije.
Zanimljivo je to što su elektronički sustav kontrole ovjesa razvili studenti fakulteta Cambridge, a prvi dojmovi s vožnji nove McLarenove uzdanice I više su nego pozitivni. Razlog tomu je i masa auta koja iznosi 1283 kilograma, što znači da se svaki “konj” nosi s 1,78 kilograma. I unutrašnjost je remek-djelo inženjera i dizajnera, jer kombinira najbolje iz dva svijeta. Ergonomski je učinkovit poput trkaćeg automobila koji vozaču omogućava idealnu poziciju sjedenja, a istovremeno pruža udobnost i opremu dostojnu GT automobila. Jedna od stavki serijske opreme je fantastični audiosustav snage 1280 W, te okomito postavljeni zaslon na kojemu su svi prekidači i tipke, a upravljač je posve “očišćen” od bilo kakvih tipki i služi samo za “okretanje”, kako tvrde u McLarenu.
Dok se istoimeni tim u Formuli 1 suočava s najgorim rezultatima u povijesti, McLaren Automotive nikada nije bio uspješniji. Prvih 400 primjeraka modela 720S rasprodano je “na neviđeno” i prije no što su objavljene ikakve specifikacije, a dodatnih 1400 modela naručeno je prije objave cijena.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.