Početna Auto 38 pregleda

McLaren 720S: Bolji, brži, jači, za petama Paganiju i Ferrariju

1
Vidi galeriju 1/4
McLaren 720S: Bolji, brži, jači, za petama Paganiju i Ferrariju McLaren 720S: Bolji, brži, jači, za petama Paganiju i Ferrariju McLaren 720S: Bolji, brži, jači, za petama Paganiju i Ferrariju McLaren 720S: Bolji, brži, jači, za petama Paganiju i Ferrariju

Dok McLaren F1 tim doživljava najgore dane u povijesti Formule 1, odjel za sportska vozila žari i pali tržištem ultrasportskih auta. Najnoviji model je 720S, dosad najsnažniji i najbrži serijski McLaren...

Svijet supersportskih auta bogatiji je za još jedan novi model. Riječ je o sportskome dvosjedu McLaren 720S, posve novom autu koji zamjenjuje 650S i 675LT i u kojemu je, kako tvrde tvorci, 91 posto dijelova posve novorazvijeno. Navodno je njegov razvoj započeo još u 2013. i prije no što je službeno predstavljen 650S. Većina komponenti napravljena je virtualno računalnim simulacijama i 3D printerima, a prvi “vozni” prototip izrađen je prije 11 mjeseci tako da razdoblje razvoja auta od prototipa do prvoga prodajnog primjerka nikad nije bilo kraće.

1 | Author: McLaren foto: McLaren

Izgled novoga McLarena djelo je dizajnera Roberta Melvillea koji je na novome modelu zadržao mnoge prepoznatljive elemente prethodnika, poput krilnih vrata ili prepoznatljivih ispušnih cijevi. Svaka pa i najmanja pojedinost osim vizualne ima i funkcionalnu vrijednost - u farovima se skriva rupa u koju su smješteni hladnjaci,stražnji dio auta služi kao spojler... Dizajn je uglavnom prilagođen aerodinamičkoj učinkovitosti kako bi auto bio što brži, ali stabilniji. U odnosu na prethodnika proizvod pedeset posto više potiska.

1 | Author: McLaren foto: McLaren

Pokreće ga McLarenov V8 motor s dva turbopunjača, čiji je obujam povećan s 3,8 na 4,0 litre. U motoru je izmijenjeno 41 posto dijelova poput turbopunjača, hladnjaka, sustava za ubrizgavanje goriva te elektronike motora. Razvija 720 KS za 7000 okretaja u minuti i 770 Nm okretnoga momenta, a u odnosu na 650S deset postoje učinkovitiji po pitanju emisije CO2, koja iznosi 249 grama. Mjenjač je s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa, a pogon na stražnje kotače. Najveća brzina McLarena 720S je 341 km/h, do 100 km/h ubrzava 2,9 sekunda, a udaljenost 402 metra prelazi za 10,3 sekunda. Osim performansa 720S odlikuju vrhunske vozne značajke, a jedna od glavnih je Proactive Chassis Control sustav iz druge generacije.

1 | Author: McLaren foto: McLaren

Zanimljivo je to što su elektronički sustav kontrole ovjesa razvili studenti fakulteta Cambridge, a prvi dojmovi s vožnji nove McLarenove uzdanice I više su nego pozitivni. Razlog tomu je i masa auta koja iznosi 1283 kilograma, što znači da se svaki “konj” nosi s 1,78 kilograma. I unutrašnjost je remek-djelo inženjera i dizajnera, jer kombinira najbolje iz dva svijeta. Ergonomski je učinkovit poput trkaćeg automobila koji vozaču omogućava idealnu poziciju sjedenja, a istovremeno pruža udobnost i opremu dostojnu GT automobila. Jedna od stavki serijske opreme je fantastični audiosustav snage 1280 W, te okomito postavljeni zaslon na kojemu su svi prekidači i tipke, a upravljač je posve “očišćen” od bilo kakvih tipki i služi samo za “okretanje”, kako tvrde u McLarenu.

1 | Author: McLaren foto: McLaren

Dok se istoimeni tim u Formuli 1 suočava s najgorim rezultatima u povijesti, McLaren Automotive nikada nije bio uspješniji. Prvih 400 primjeraka modela 720S rasprodano je “na neviđeno” i prije no što su objavljene ikakve specifikacije, a dodatnih 1400 modela naručeno je prije objave cijena.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.