Konceptni automobil ima oblik "coupea s četvera" vrata, a zapravo je najava za serijski CLA nakon kojeg će stići još tri kompaktna Mercedesa, no A i B -klase više neće biti
Mercedes-Benz je predstavio konceptni model nazvan Mercedes Concept CLA Class koji je istodobno premijera za novu generaciju kompaktnih Mercedesa koji će biti prvenstveno električni. Konceptni automobil je temeljen na Mercedes-Benz modularnoj arhitekturi (MMA), donosi aerodinamičan dizajn, održive materijale u unutrašnjosti i doseg od čak 750 kilometara. Mercedes tvrdi da CLA crpi inspiraciju iz koncepta Vision EQXX i za svoje električne motore i za infotainment sustav Superscreen koji se proteže preko cijelog prednjeg dijela kabine.
Konceptni automobil ima oblik "coupea s četvera" vrata, vrlo neobična prednja svjetla i jednako odvažnu prednju "masku". Novi Mercedesov korporativni dizajnerski jezik Sensual Purity jasno je očit i u drugim dijelovima automobila. Iznutra, Concept CLA posuđuje mnogo od modela Vision EQXX, uključujući održive materijale i visokotehnološki Superscreen zaslon. Srebrno-bijele presvlake sjedala presvučene su nappa kožom koja je štavljena pomoću ljuski kave, inače neupotrebljivog nusproizvoda industrije napitaka, a svjetlucava ljubičasta tkanina izrađena je od reciklirane PET plastike. Trake svile uzgojene u laboratoriju pojavljuju se unutar džepova na vratima, podne prostirke izrađene su od bambusa, a satenske srebrne ručke za vrata i ukrasi naslona za ruke zapravo su izrađeni od papira koji se može reciklirati.
Mercedes-Benz Concept CLA-Class ima ogroman informacijsko-zabavni sustav Superscreen koji se proteže preko cijelog prednjeg dijela kabine i sastoji se od tri odvojena zaslona: instrumentne ploče i dodirnih zaslona u sredini te ispred suvozačevog sjedala. Ono što izgleda poput ventilacijskih otvora zapravo su zasloni za kontrolu dvozonske klime, dok zrak u unutrašnjost dolazi iz "ventilacijske trake" iza s protokom zraka koji zapravo dolazi iz pruga iza "plutajućeg" Superscreena. Infotainment sustav pokreće MB.OS, novi operativni sustav proizvođača automobila koji ima procesor hlađen tekućinom za brži rad, jasniju grafiku i poboljšanu funkcionalnost.
Budući da se još uvijek radi o konceptu, "specifikacije" izložbenog automobila CLA manje su realnost, a više su procjena onoga što Mercedes očekuje od serijskog modela koji bi trebao stići na tržište do kraja 2024. Te teoretske specifikacije vrlo su dojmljive. Mercedes najavljuje vodom hlađenu bateriju koja donosi brojna poboljšanja u pogledu učinkovitosti i održivosti.
Bit će ponuđene dvije različite vrste baterija: osnovna litij-ionsko-fosfatna baterija i napredna sa silicij-oksidnim anodama za veću gustoću energije. Baterijske ćelije biti će spojene su u cjelinu korištenjem ljepila umjesto vijaka, čime se štedi masa, materijali i novac, a istovremeno se nudi još bolji strukturni integritet. Mercedes je najavio potrošnju od oko 12 kWh na 100 km i doseg od 750 km, iz čega se lako može izračunati da bi baterija trebala imati kapacitet od oko 90 kWh.
Mercedes je također naglasio da automobil ima električni sustav od 800 volti što omogućuje mogućnost brzog punjenja od 250 kW. Motor je novorazvijen, ima 110 kg i 238 KS, te snagu prenosi putem mjenjača s dvije brzine. Upotreba rijetkih metala u ovom motoru je mnogo manja nego u prethodnim Mercedesovim motorima radi bolje održivosti. Na Conceptu CLA je motor smješten straga, a platforma također ima mogućnost pogona s dva motora, odnosno na sve kotače.
Nova MMA platforma na kojoj je zasnovan ovaj koncept trebala bi iznjedriti najmanje četiri varijante automobila, osim novog CLA tu će stići će i dva SUV-a (GLA i GLB) i karavan (CLA Shooting brake)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.