SUV baziran na C-klasi zapravo je najbolja 'varijacija na temu' među modelima Mercedesa čiji naziv završava na slovo C. Njegovi prodajni rezultati najbolje pokazuju da se radi o 'zlatnoj sredini'
Mercedes GLC je najvažniji model za prestižnu njemačku marku. Razlog za to je jednostavan, GLC se prodaje najbolje od svih Mercedesa. SUV baziran na C-klasi zapravo je najbolja 'varijacija na temu' među modelima Mercedesa čiji naziv završava na slovo C. Do tog zaključka smo došli nakon što smo dobili priliku sedam dana testirati C-klasu s osnovnim dizelskim motorom (GLC 220 d 4MATIC) i 'brdom' opreme. Automobil nas je oduševio, no krenimo redom.
GLC je jedan od mnogobrojnih SUV-ova u ponudi Mercedesa, a njegovi prodajni rezultati najbolje pokazuju da se radi o 'zlatnoj sredini' kada su u pitanju kupci Mercedesa. Njemački premium proizvođač ima još nekoliko većih SUV-ova no to ne znači da je GLC malen automobil. Dugačak je 472 centimetara, širok 189 i prilično visok sa 164 centimetara. Tu je i poprilična masa od čak 1900 kilograma iako se radi o osnovnom dizelskom motoru.
GLC je vrlo prostran i udoban, ali prije svega luksuzan automobil. Koliko luksuzan dobro ilustriraju naše fotografije, ali još bolje činjenica da automobil ima čak 40.000 eura dodatne opreme. Jednostavno se oduševite kad uđete u ovaj GLC, oprema je sastavljena po principu 'nema što nema'. Jednako impresivno djeluje i kvaliteta materijala i izrade. Od fine kože kojom su presvučena sjedala do najmanjih plastičnih detalja, automobil jednostavno zrači kvalitetom.
Na svoje će doći i ljubitelji visokih tehnologija jer Mercedesov MBUX kokpit ovdje izgleda i funkcionira zaista besprijekorno. Digitalni instrumenti su pregledni, puni informacija i dostupni u nekoliko različitih prikaza kojima je svima zajednička vrhunska razlučivost i brzina osvježavanja tako da ovi instrumenti djeluju mnogo prestižnije od onoga što smo inače navikli od drugih digitalnih instrumenata.
Isto vrijedi i za središnji dodirni zaslon koji je lak za korištenje i prepun funkcija. Sve ovo će nekima na prvu izgledati malo komplicirano, no Mercedes GLC je vrlo ergonomično posložen sto se tiče komandi i vozač vrlo brzo sve 'pohvata' i savlada. Brže nego na većini drugih automobila s mnogo više funkcija.
Ono što nas je najviše oduševilo bio je pogon. Ne zato što je kompliciran i napredan, već zato što se radilo o 'dobrom starom' dizelu kojeg sve rjeđe imamo priliku isprobati na novim testnim automobilima. Iako se radi o osnovnom dizelskom motoru sa 'samo' četiri cilindra impresionirao nas je u svakom pogledu. Njegovih 197 KS plus 23 dodatna koje daje blagi hibridni sustav (kojeg ni ne primijetite) vrlo agilno i štedljivo pokreću auto. Ubrzanje do 100 km/h od 8 sekundi prilično je agilno, a odlična je i maksimalna brzina od 219 km/h. Prilikom međuubrzanja auto se pokazao posebno dojmljivim uz brutalne navale okretnog momenta tipične za dizelske motore.
Najviše nam se svidjela potrošnja. Na testu je ona u kombiniranoj vožnji iznosila samo 6,2 l/100 kilometara uz prosječno umjerenu vožnju. Lako je moglo još i manje, a uz življu vožnju i gradske gužve potrošnja će se teško dići iznad 9 l/100 kilometara.
Komfor je još jedna stvar na ovom autu koja obara s nogu. Ovjes je vrhunski, zračni i tijekom vožnje zaista imate dojam da se vozite u izuzetno udobnom i skupom automobilu. On se vrlo dobro nosi i s tipičnim hrvatskim neravninama, 'grabama' i 'ležećim policajcima'. Druga važna stvar za udobnost je gotovo savršena zvučna izolacija. Tu dojam ne kvari ni dizelski motor radi svojeg tihog, uglađenog i vrlo mirnog rada.
Testni automobil je opremljen upravljanjem na sve kotače što osjetno poboljšava dojam u svakodnevnim gradskim situacijama. Krug okretanja velikog GLC-a zbog zakretne stražnje osovine pada na razinu automobila kompaktne klase. Upravljanje na sve kotače pomaže i pri agresivnijoj vožnji kroz zavoje gdje su ulasci i izlasci izravniji i fluidniji. Inače, ukupno gledano GLC je izuzetno sposoban za sportski agresivnu vožnju, mnogo bolji nego što biste očekivali od prilično visokog SUV- a povelike mase. Tome dosta doprinosi i odličan pogon an sve kotače koji je serijski na svim GLC-ima.
Ukupno gledano GLC 220 d je odličan automobil, bez obzira na to da se radi o osnovnom dizelskom motoru. Neki snažniji pogon za 99 posto vozača nije potreban, no s obzirom na to da je već 220 d tako dobar, možemo zamisliti kakav bi užitak bio voziti modele s još snažnijim motorima. Također možemo zamisliti i cijenu jer i ovaj GLC je 'papreno skup'. Bez dodatne opreme još ide s 69.558, no nitko ne kupuje Mercedes bez dodatne opreme. Uz ovako luksuznu cijena se penje na 109.328 eura što je ogroman novac.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1900 kg
dimenzije: 472 x 189 x 164 cm
obujam motora: 1993 ccm
snaga: 145 + 17 kW/197 + 23 KS
0-100 km/h: 8,0 s
najveća brzina: 219 km/h
potrošnja: 5,2 l/100 km
cijena: 109.328 € (testni model), 69.558 € (osnovni GLC 220 d 4MATIC), 67.465 (osnovni GLC 200 benzinac)
Važnija oprema Mercedes GLC 220 d 4MATIC
Aluminijski naplatci AMG 20", AMG line eksterijer, automatska trozonska klima, sjedala presvučena kožom grijana i hlađena te električno namjestiva, grijani upravljač, Driving Assistance paket Plus, zračni ovjes, upravljanje na sve kotače, Premium plus paket, sustav kamera od 360 stupnjeva, head up zaslon...
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.