Početna Auto 1708 pregleda

Mercedes GLC: S pravom je najprodavaniji auto ove marke

FOTO: Dubravko Kolarić

SUV baziran na C-klasi zapravo je najbolja 'varijacija na temu' među modelima Mercedesa čiji naziv završava na slovo C. Njegovi prodajni rezultati najbolje pokazuju da se radi o 'zlatnoj sredini'

Mercedes GLC je najvažniji model za prestižnu njemačku marku. Razlog za to je jednostavan, GLC se prodaje najbolje od svih Mercedesa. SUV baziran na C-klasi zapravo je najbolja 'varijacija na temu' među modelima Mercedesa čiji naziv završava na slovo C. Do tog zaključka smo došli nakon što smo dobili priliku sedam dana testirati C-klasu s osnovnim dizelskim motorom (GLC 220 d 4MATIC) i 'brdom' opreme. Automobil nas je oduševio, no krenimo redom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

GLC je jedan od mnogobrojnih SUV-ova u ponudi Mercedesa, a njegovi prodajni rezultati najbolje pokazuju da se radi o 'zlatnoj sredini' kada su u pitanju kupci Mercedesa. Njemački premium proizvođač ima još nekoliko većih SUV-ova no to ne znači da je GLC malen automobil. Dugačak je 472 centimetara, širok 189 i prilično visok sa 164 centimetara. Tu je i poprilična masa od čak 1900 kilograma iako se radi o osnovnom dizelskom motoru. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

GLC je vrlo prostran i udoban, ali prije svega luksuzan automobil. Koliko luksuzan dobro ilustriraju naše fotografije, ali još bolje činjenica da automobil ima čak 40.000 eura dodatne opreme. Jednostavno se oduševite kad uđete u ovaj GLC, oprema je sastavljena po principu 'nema što nema'. Jednako impresivno djeluje i kvaliteta materijala i izrade. Od fine kože kojom su presvučena sjedala do najmanjih plastičnih detalja, automobil jednostavno zrači kvalitetom. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na svoje će doći i ljubitelji visokih tehnologija jer Mercedesov MBUX kokpit ovdje izgleda i funkcionira zaista besprijekorno. Digitalni instrumenti su pregledni, puni informacija i dostupni u nekoliko različitih prikaza kojima je svima zajednička vrhunska razlučivost i brzina osvježavanja tako da ovi instrumenti djeluju mnogo prestižnije od onoga što smo inače navikli od drugih digitalnih instrumenata.  

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Isto vrijedi i za središnji dodirni zaslon koji je lak za korištenje i prepun funkcija. Sve ovo će nekima na prvu izgledati malo komplicirano, no Mercedes GLC je vrlo ergonomično posložen sto se tiče komandi i vozač vrlo brzo sve 'pohvata' i savlada. Brže nego na većini drugih automobila s mnogo više funkcija. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ono što nas je najviše oduševilo bio je pogon. Ne zato što je kompliciran i napredan, već zato što se radilo o 'dobrom starom' dizelu kojeg sve rjeđe imamo priliku isprobati na novim testnim automobilima. Iako se radi o osnovnom dizelskom motoru sa 'samo' četiri cilindra impresionirao nas je u svakom pogledu. Njegovih 197 KS plus 23 dodatna koje daje blagi hibridni sustav (kojeg ni ne primijetite) vrlo agilno i štedljivo pokreću auto. Ubrzanje do 100 km/h od 8 sekundi prilično je agilno, a odlična je i maksimalna brzina od 219 km/h. Prilikom međuubrzanja auto se pokazao posebno dojmljivim uz brutalne navale okretnog momenta tipične za dizelske motore. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Najviše nam se svidjela potrošnja. Na testu je ona u kombiniranoj vožnji iznosila samo 6,2 l/100 kilometara uz prosječno umjerenu vožnju. Lako je moglo još i manje, a uz življu vožnju i gradske gužve potrošnja će se teško dići iznad 9 l/100 kilometara. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Komfor je još jedna stvar na ovom autu koja obara s nogu. Ovjes je vrhunski, zračni i tijekom vožnje zaista imate dojam da se vozite u izuzetno udobnom i skupom automobilu. On se vrlo dobro nosi i s tipičnim hrvatskim neravninama, 'grabama' i 'ležećim policajcima'. Druga važna stvar za udobnost je gotovo savršena zvučna izolacija. Tu dojam ne kvari ni dizelski motor radi svojeg tihog, uglađenog i vrlo mirnog rada. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Testni automobil je opremljen upravljanjem na sve kotače što osjetno poboljšava dojam u svakodnevnim gradskim situacijama. Krug okretanja velikog GLC-a zbog zakretne stražnje osovine pada na razinu automobila kompaktne klase. Upravljanje na sve kotače pomaže i pri agresivnijoj vožnji kroz zavoje gdje su ulasci i izlasci izravniji i fluidniji. Inače, ukupno gledano GLC je izuzetno sposoban za sportski agresivnu vožnju, mnogo bolji nego što biste očekivali od prilično visokog SUV- a povelike mase. Tome dosta doprinosi i odličan pogon an sve kotače koji je serijski na svim GLC-ima. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ukupno gledano GLC 220 d je odličan automobil, bez obzira na to da se radi o osnovnom dizelskom motoru. Neki snažniji pogon za 99 posto vozača nije potreban, no s obzirom na to da je već 220 d tako dobar, možemo zamisliti kakav bi užitak bio voziti modele s još snažnijim motorima. Također možemo zamisliti i cijenu jer i ovaj GLC je 'papreno skup'. Bez dodatne opreme još ide s 69.558, no nitko ne kupuje Mercedes bez dodatne opreme. Uz ovako luksuznu cijena se penje na 109.328 eura što je ogroman novac. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 


masa: 1900 kg
dimenzije: 472 x 189 x 164 cm
obujam motora: 1993 ccm
snaga: 145 + 17 kW/197 + 23 KS  
0-100 km/h: 8,0 s
najveća brzina: 219 km/h
potrošnja: 5,2 l/100 km
cijena: 109.328 € (testni model), 69.558 € (osnovni GLC 220 d 4MATIC), 67.465 (osnovni GLC 200 benzinac)

  
Važnija oprema Mercedes GLC 220 d 4MATIC

Aluminijski naplatci AMG 20", AMG line eksterijer, automatska trozonska klima, sjedala presvučena kožom grijana i hlađena te električno namjestiva, grijani upravljač, Driving Assistance paket Plus, zračni ovjes, upravljanje na sve kotače, Premium plus paket, sustav kamera od 360 stupnjeva, head up zaslon...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.