Proporcije ovog modela gradske klase podsjećaju na Daciu Logan, otkrivajući na čemu su Rusi bazirali razvoj
Dok rat u Ukrajini još uvijek bjesni i Rusi zbog toga ne mogu kupovati automobile kakve su navikli, Avtovaz je predstavio novi model Lade, koji bi trebao biti pušten u prodaju početkom 2025. godine. Lada Iskra mala je limuzina s četvera vrata temeljena na lokaliziranoj verziji malih modela Renaulta i Dacije. Nakon limuzine uslijediti će i karavanska i crossover verzija.
Iskra je prvi novi model iz Lade, nakon što se Renault povukao iz tvrtke prije dvije godine zbog sankcija Rusiji. Prema Ladi, Iskra će se smjestiti između zastarjele Grante i nešto veće Veste, dodatno proširujući Ladin asortiman modela.
Što se tiče dizajna, Iskra preuzima stilski jezik "X-Design" iz Veste, s naglašenim odbojnicima u stilu Renaulta i modernim LED svjetlosnim potpisom. S druge strane, proporcije ovog modela gradske klase podsjećaju na Daciu Logan, otkrivajući na čemu su Rusi bazirali razvoj.
Lada tvrdi da se Iskra vozi na “modernoj globalnoj platformi, koja je rekonstruirana i postala tehnološki neovisna”. Tvrtka je dodala da je elektronika "potpuno lokalizirana", uz dodatak oko 400 novih dijelova. Čitajući između redaka, čini se da je platforma malo dotjerana verzija CMF-B arhitekture, koju koristi Renault, Dacia i Nissan. Rusi su očito iskoristili svoj prijašnji pristup istraživanju i razvoju i radili na platformi da bi bila kompatibilna s ruskim dijelovima.
Predsjednik Avtovaza Maxim Sokolov rekao je: "Ovaj automobil smo zapravo napravili u rekordnom vremenu prema standardima globalne automobilske industrije, učinivši ga tehnološki neovisnim." Sokolov je otkrio da je ukupna investicija u projekt dosegla 23 milijarde rubalja, što je oko 240 milijuna eura po trenutnom tečaju. Također je rekao da je Lada Iskra trenutno u završnoj fazi razvoja, uključujući "otklanjanje grešaka u proizvodnji, fino podešavanje i konfiguraciju svih sustava vozila".
Potpuno nova Lada neće donijeti nikakva iznenađenja ispod haube, jer su opcije pogona posuđene od drugih Lada. Osnovna verzija bit će opremljena 1,6-litrenim benzinskim motorom koji proizvodi 90 KS i povezan je s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa. Snažniji 1,6-litreni motor iz Veste ima 106 KS, a snagu šalje na prednje kotače putem ručnog ili automatskog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa.
Lada Iskra trebala bi ući u proizvodnju u tvornici u Togliattiju početkom 2025. Cijene će biti objavljene kada se približi lansiranje na tržište. S obzirom na situaciju u Rusiji, malo je vjerojatno da će se model prodavati izvan matične države.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.