Toyota se kod novog modela posebno koncentrirala i na vozne osobine i performanse. Svi pogoni su hibridni i potpuno obnovljeni
Toyota CH-R nije jedan od najprodavanijih modela Toyote, tu ulogu imaju modeli Poput Corolle, RAV4, Yarisa... No CH-R je svejedno jedan od najvažnijih modela za najvećeg svjetskog proizvođača automobila zbog toga što postavlja trendove za budući dizajnerski smjer marke i cilja na kupce koji inače nisu tipični klijenti Toyote.
Prvi CH-R predstavljen je 2016. godine i odmah je svojim agresivnim i modernim dizajnom osvojio kupce, pretežno u Europi. Proizvedeno je 700.000 primjeraka a sada je stigao novi model koji je razvijen i dizajniran u Europi za europske kupce. Vidjeli smo ga uživo na svjetskoj prezentaciji u Hamburgu.
Novi CH-R nastavlja tamo gdje je stari model stao, ponovo se igra s dizajnom i postavlja neki novi još razigraniji i agresivniji dizajnerski smjer za buduće Toyotine modele. Njegov stil Toyota naziva "senzualnim", nas malo podsjeća na električni BZ4X. Ono što odmah upada u oči je agresivni izgled, posebice straga, jako kratki prevjesi, ali i dizajnerske igrice poput kvaka vrata uvučenih u karoseriju i minijaturnog stražnjeg stakla na vratima.
U unutrašnjosti je BZ4X dosta drugačiji od drugih Toyota. Kao u svim modernim autima dominira velik središnji zaslon (ima 12"), no Toyota ne odustaje i od klasičnih tipki što je pohvalno. Infotainment je najnapredniji od svih do sada ugrađenih u neku Toyotu, digitalni instrumenti od 12" su vrlo prilagodljivi, a tu su i ambijentalna svjetla za koja Toyota kaže da povećavaju sigurnost zbog svojeg specifičnog rada.
Ulaskom u automobil otkrili smo da su materijali vrlo kvalitetni, a prezentirani auto prepun luksuza. Ima specijalno dizajnirane JBL zvučnike i veliki panoramski krov. Taj krov je vrlo napredan, automatski se zamamljuje po segmentima i ne treba zaštitni rolo od sunca. U unutrašnjosti se dosta pažnje posvetilo i ekologiji tako da ima mnogo recikliranih materijala. Presvlake sjedala su djelomično napravljene od recikliranih plastičnih boca, tepisi od starih ribarskih mreža, a nema ni jednog materijala koji bi bio životinjskog porijekla, sve je potpuno "veganski". Zaštiti okoliša pridonosi i pojednostavljena proizvodnja automobila te njegova manja masa.
Toyota se kod novog modela posebno koncentrirala i na vozne osobine i performanse. Svi pogoni su hibridni i potpuno obnovljeni. Osnovi pogon koristi 1,8-litreni motor,a snaga sustava je 140 KS što je povećanje od 18 KS. Snažnija varijanta s dvolitrenim motorom razvija 198 KS, a moguće ju je dobiti u varijantama s pogonom na prednje i na sve kotače. Najprestižniji pogon je plug-in hibrid s 223 KS.
Najslabiji pogon omogućava ubrzanje do 100 km/h za 9,9 sekundi, dok varijanta sa 198 KS do 100 km/h ubrza za 8,1 sekundu. U izvedbi s pogonom an sve kotače ubrzanje je još bolje 7,9 sekundi. Svi modeli imaju ograničenu maksimalnu brzinu na 180 km/h. Hibridi imaju novu bateriju koja je 14 posto lakša i 14 posto većeg kapaciteta. Električni motori razvijaju 30 posto više snage, manji su i lakši. Sve to rezultira i manjom potrošnjom goriva.
Za plug-in hibrid Toyota tvrdi da je najbolji pogon u klasi. Ima bateriju do 13,8 kWh što je dovoljno za električni doseg od 66 km. Do 100 km/h auto ubrza za 7,4 sekundi.
Za vozne osobine Toyota tvrdi da će biti odlične. To nismo mogli provjeriti jer automobil je prikazan samo statički. No o voznim osobinama dosta govori činjenica da je CH-R testiran i ugođen i na Nürburgringu. Ima niže težište, manju masu, novi ovjes i nove kočnice i sve to bi trebalo drastično poboljšati vozna svojstva.
Toyota je mislila i na udobnost. Posebna pažnja je posvećena zaštiti od buke, a osim izolacije tu je pomogao i smanjeni broj okretaja motora pri vožnji na autocesti. Udobnosti pomaže i novi inovativni sustav prepoznavanja uzbrdica i nizbrdica i prilagođavanja gasa tome. Na primjer, n uzbrdici nije potrebno jače stisnuti gas da bi se održala konstantna brzina već auto to radi automatski i bez uključenog tempomata.
Cijene za novi CH-R još nisu objavljene, no sigurno neće biti jeftiniji od starog modela koji košta od 31.827 eura. Automobil na tržište stiže za otprilike pola godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.