Pojedini timovi bacili su oko i na Micka Schumachera, sina legendarnoga Michaela...
Tisuće dječaka još od utrkivanja kartingom sanjaju o tome kako će jednoga dana postati bogati i slavni vozači u Formuli 1. No mjesta je samo za dvadeset njih pa mnogi znaju koliko je teško ući u svijet F1. Ali, čak i kada se dobije prilika nije se lako održati u svijetu F1. Opstaju samo najbolji od najboljih i samo su rezultati bitni, a do njih se teško dolazi bez mjesta u kokpitu najboljih timova i najbržih bolida.

Koliko god dobri bili, nitko nije nezamjenjiv, a svoju priliku vrebaju deseci novaka. U pravilu je riječ o mladićima iza kojih stoje timovi u Formuli 1, koji ih podržavaju u juniorskim timovima i serijama manjih Formula. Svi su oni već sada vrlo uspješni, okusili su pobjednički šampanjac na stazama gdje se vozi i Formula 1, a neki imaju ulogu testnih, čak i zamjenskih vozača. Svi su spremni uskočiti u kokpit najsofisticiranijih bolida današnjice i bez poteškoća utrku odvoziti s kompetitivnim vremenima i s dovoljno snage za “hrvanje” s bolidom tijekom utrke.
Kako se aktualna sezona Formule 1 bliži kraju i sve češće govori i o vozačkim transferima ili umirovljenju pokojega vozača, mladim se nadama otvara mogućnost ulaska u najelitniju granu autosporta. Osim što su brzi i podobni za utrke u svakome pogledu, počevši od nužne brzine do elokventnosti i znanja glavnih međunarodnih jezika. Nije manje bitno ni njihovo porijeklo, jer u pravilu ono im donosi, baš kao i sponzorima - financijsku isplativost.
Primjerice, vozač iz mnogoljudne zemlje zasigurno ima veću ekonomsku isplativost od onoga iz male zemlje. Naprimjer, iza Rusa Dannila Kvyata, kojega sponzorira Red Bull, stoji tržište s gotovo 150 milijuna stanovnika pa je u prednosti nad nekim s malog tržišta.
Donosimo pregled vozača koji ozbiljno kucaju na vrata Formule 1 i za koje je izgledno da ćemo ih uskoro gledati u nekome bolidu Formule 1.

TATIANA CALDERON
Mnogi je smatraju dostojnom nasljednicom superbrzoga Juana Pabla Montoye. Mlada Kolumbijka iz Bogote, rođena 1993., karijeru je započela u kartingu, od 2013. nastupa u europskim prvenstvima Formule 3, a u 2017. u Seriji GP3. Iako nije osvojila nijednu titulu prisvojio ju je Sauber F1 pa radi kao razvojni vozač, a to nije mala stvar.

ENZO FITTIPALDI
Unuk dvostrukoga prvaka iz F1 Emersona Fittipaldija ima brazilsko i američko državljanstvo. Rođen je 2001., a nakon karijere u kartingu došao je u Europu, prvo u Prvenstvo Ginetta Junior, potom u Formulu 4. Pozvan je u Ferrarijevu vozačku akademiju koja je najbolja odskočna daska u budućoj karijeri, od nastupa u F3 i Prvenstvu GP do uloge razvojnoga, zamjenskog ili ugovornog vozača u Scuderiji Ferrari. S obzirom na slavno prezime, moćne sponzore i veliko tržište te brzinu koju je pokazao, mladi Enzo Fittipaldi ima velike šanse za ulazak u svijet F1 i to u Ferrari.

JEHAN DARUVALA
Indijac iz Mumbaija, rođen 1998., ima veliko trkaće iskustvo još iz kartingaških dana. U Indiji je pobijedio u natječaju za najboljega vozača, koji je organizirao tim Force India. Ima ulogu rezervnoga vozača u Force Indiji i istovremeno nastupa u Europskoj Formuli 3.

NIREI FUKUZUMI
Japanac rođen 1997. do 2013. je vozio karting, a postigao je značajne rezultate u azijskome prvenstvu Formule 4, te u europskome prvenstvu Formule GP3. Ima veliku Hondinu podršku, no naruku mu ne idu trenutačno loši rezultati japanskoga proizvođača motora. U ovome trenutku povezuje ga se i s McLarenom.

SERGEY SIROTKIN
Rus iz Moskve, rođen 1995., profesionalni je vozač utrka. Iskusan i uspješan u mnogim kategorijama jednosjeda i utrkama izdržljivosti, danas radi kao Renaultov razvojni i rezervni vozač. Poslovna veza Renaulta i Rusije, odnosno Lade, jaka je pa ni ne čudi to što Francuzi forsiraju Rusa s tako značajnoga tržišta.

GIULIANO ALESI
Sin Jeana Alesija rođen je 1999. u francuskom Avignonu i od rane je mladosti pokazao interes za automobilističkim sportom. Nakon kartinga prešao je u francusko prvenstvo Formule 4 i danas je u Ferrarijevoj vozačkoj akademiji. Slavno prezime i dobri rezultati dobar su predznak.

GEORGE RUSSELL
Britanac (1998.) školski se prošetao kroza sve kategorije manjih, ali bitnih prvenstava jednosjeda. Rezultati nisu prošli nezapaženo ni u timu Mercedes AMG Petronas F1, u čijoj je vozačkoj akademiji. Ima velike šanse za ulazak u Mercedes.

SANTINO FERUCCI
Devetnaestgodišnji Amerikanac odlučio se za nastupe europskim serijama Formula, ali pod budnim okom jedinog američkog tima u F1 - HAAS. Brz i uspješan, Ferucci ima velike šanse za ulazak u F1. Tim više što trenutačno radi kao razvojni vozač u HAAS-u. Povezuje se i s timom Ferrari F1 kao potencijalni vozač.

ANTONIO GIOVANAZZI
U Formuli 1 već dugo nema vozača iz Italije, no to bi mogao promijeniti mladi Antonio Giovanazzi. Zasad ima ugovor s Ferrarijem kao treći vozač, a na posudbi je bio u Sauberu gdje je bio zamijenio ozlijeđenoga Pascala Wehrleinea. Kroz koju godinu mogao bi zamijeniti Kimija Raikkonena.

PIERRE GASLY
Francuz rođen 1996. je u Red Bullovoj vozačkoj akademiji i mogući je budući vozač u timu Red Bull F1. U Toro Rossu smijenio je rusa Daniila Kvyata. Toro Rosso je privremeno zamijenio Hondinim bolidom u Super Formula prvenstvu, vozeći za Team Mugen koji sponzorira Red Bull. Lani je pobijedio u prestižnoj Seriji GP2, no na njegovo mjesto još ciljaju sjajni “redbullovci” Niko Kari, Richard Verschoor, Dan Ticktum..., svi odreda pobjednici u manjim Formulama.

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.