Početna Auto 3832 pregleda

Nasljednik F40, Enza i LaFerrarija: F80 je najsnažniji Ferrari ikada

FOTO: Ferrari

Fascinantni hiperautomobil koristi mnogo tehnologija iz Ferrarijevih bolida Formule 1 i trkaćeg auta koji je pobijedio na dva zadnja izdanja utrke 24 sata Le Mansa

Iz Maranella nam svakih desetak godina dolazi poseban model, automobil koji se izdvaja iznad ostatka aktualne ponude i redovito pronalazi svoje posebno mjesto u ponudi proizvođača. Nakon Ferrarija 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari, sada je niz nastavljen. Ovo je Ferrari F80, najsnažniji cestovni automobil ikada napravljen u Maranellu. 

Author: Ferrari foto: Ferrari

Brojke su "brutalne". Auto ima 1200 KS, najveću brzinu od 350 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,15 sekundi i od 0 do 200 km/h za 5,75 sekundi. Impresivni su i drugi detalji. Kokpit se tako temelji na Formuli 1, a F80 također nasljeđuje neke tehnološke inovacije od trkaćeg bolida F1. Hibridna tehnologija, s druge strane, dolazi od Ferrarija 499P, trkaćeg automobila koji je osvojio posljednja dva izdanja 24 sata Le Mansa. 

Ferrari F80 dizajnirao je Centro Stile pod vodstvom Flavija Manzonija. Fascinantni izgled ima i svoju aerodinamičku funkciju. Brojni elementi karoserije i dodaci rezultirali su s nevjerojatnih 1.050 kg potiska (460 kg naprijed, 590 kg straga) pri brzini od 250 km/h. Auto je dugačak 484 cm, visok 114 cm, širok 206 cm i ima međuosovinski razmak od 267 cm. Masa praznog vozila je 1525 kilograma s raspodjelom mase od 42 naprema 58 posto naprijed i straga.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Unutrašnjost auta je koncepcije "1+1", inspirirana F1 bolidom i dizajnirana oko vozača. Suvozač sjedi malo iza i dosta odvojeno od vozača. Umjesto digitalnih dodirnih površina, u unutrašnjosti ponovo ima mnogo fizičkih tipki za pojednostavljenje korištenja. Nema ni klasičnog dodirnog zaslon, a upravljač je izuzetno mali s tipkama kojima podsjeća na one iz Formule 1. Crvenim trkaćim bolidom inspirirani su i digitalni instrumenti iza njega.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Motor s unutarnjim izgaranjem je prilično malen, ali zato izuzetno moćan. Riječ je o 3,0-litrenom V6 s dva elektrificirana turbopunjača koji proizvodi 900 KS pri 8.750 o/min i vrti do 9200 o/min. Najvećim okretnim moment je 850 Nm pri 5500 o/min. Snaga se na cestu prenosi putem osmerostupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Po prvi put, Ferrari cestovni automobil ima 48-voltni elektromotor koji pomaže turbopunjačima što omogućuje da motor razvija snagu bez odgode i turbo rupe. Tu je i inovacija iz Formule 1, prikupljanje toplinske energije motora poznata kao MGU-H. Motor također koristi komponente pogonskog sklopa iz trkaćeg 499P kao što su kućište radilice, pogonski lanci, ležajevi, brizgaljke i pumpe za gorivo.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Tu su i tri električna motora koji rade na 800 volti. Mali stražnji motor vrti se do 30.000 okretaja u minuti i proizvodi 81 KS za pogon te 95 KS pri regeneraciji. Teži samo devet kila. Svaki od dva prednja elektromotora proizvodi 142 KS i 121 Nm. Zahvaljujući njima F80 ima pogon na sve kotače. Svi motori crpe snagu iz baterije kapaciteta 2,3 kWh i mase 39 kilograma.

Author: Ferrari foto: Ferrari
Ferrari F80 ima šasiju izrađenu od karbonskih vlakana i kompozita. Prednji i stražnji podokvir od zatvorenih ekstrudiranih profila spojeni su odljevcima, izrađeni su od aluminija i povezani su s karoserijom titanskim vijcima. U usporedbi s modelom Ferrari LaFerrari, šasija F80 teži pet posto manje, ali ima 50 posto veću krutost na torziju i savijanje. 

Author: Ferrari foto: Ferrari

Aktivni ovjes je daljnji razvoj ovjesa iz modela Ferrari Purosangue. Nema stabilizatore i kontrolira svaki pojedinačni kotač s 48-voltnim električnim motorom. Ima dvostruka poprečna ramena s unutarnjim amortizerima i polugama. Ovjes doprinosi poboljšanju aerodinamike, udobnosti i dinamike vožnje, također zahvaljujući SSC (Side Slip Control) sustavu najnovije verzije 9.0. Njegov softver procjenjuje težište vozila i tako poboljšava učinkovitost.

Author: Ferrari foto: Ferrari

Ono što je također novo je uvođenje CCM-R Plus tehnologije u kočioni sustav, koja je također proizašla iz Ferrarijevog iskustva u utrkama i razvijena je zajedno u suradnji s Brembom po prvi put za cestovno vozilo. Koristi duga karbonska vlakna za poboljšanje čvrstoće (100 posto) i toplinske vodljivosti (300 posto). Kočione površine presvučene su slojem silicijevog karbida. Dimenzije kočionog sustava su 408 x 220 x 38 mm sprijeda (6 klipova po čeljusti) i 390 x 263 x 32 mm straga (4 klipa po čeljusti). To omogućuje da Ferrari F80 koči od 100-0 km/h za samo 28 metara, a od 200-0 km/h za 98 metara. Gume Pilot Sport Cup2 razvijene zajedno s Michelinom za F80 imaju dimenzije 285/30 R20 sprijeda i 345/30 R21 straga. 

Author: Ferrari foto: Ferrari

Ferrari F80 u Italiji stoji 3,6 milijuna eura. Proizvest će se samo 799 primjeraka, a prve isporuke planirane su za kraj 2025. godine. Završetak proizvodnje planiran je za 2027. kako bi se proslavila 80. obljetnica marke iz Maranella.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.