Početna Auto 317 pregleda

Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe

1
Vidi galeriju 1/11
Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe Nečujni glasnik budućnosti: Testirali smo Renault Zoe

Ako je redizajnirani Zoe, koji je nedavno komercijaliziran i u Hrvatskoj, glasnik budućnosti autoindustrije, onda nema razloga za nostalgijom ili brigom o tome hoćemo li ubuduće biti mobilni kao i s konvencionalnim autima...

Električni Renault velik poput Clija praktičan je i upotrebljiv kao i svaki drugi auto - ima pet vrata, pet sjedala i prtljažnik s obujmom 338 litara. Najbogatiji paket opreme Intense krcat je svime i svačime, a na kraju krajeva auto i izgleda sasvim OK, ne previše pretenciozno, a opet dovoljno futuristički kako bi i izgledom opravdao svoju tehnologiju. 

1 | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Voziti Zoe je vrlo jednostavno i vozač se pritom osjeća sasvim ugodno i opušteno. Upravljač je lak, mjenjač je automatski s jednim stupnjem prijenosa, a kočnice dobro “grabe” i zbog regenerativnoga kočenja koje se aktivira pritiskanjem papučice. Unatoč tome što je njegova masa gotovo 1500 kilograma, Zoe je poprilično agilan i upravljiv, a razlog tomu je to što su baterije smještene u podnici i na sredini auta pa utječu na dobar raspored mase.

1 | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Na kraju krajeva, posebnom ugođaju u vožnji doprinosi gotovo posve nečujan rad elektromotora. Usto, 92 KS snažan elektromotor ubrzava linearno, a i 220 Nm okretnoga momenta dostupnog od 0 okretaja čini svoje. Zoe je vrlo startan, pa primjerice s mjesta do 50 km/h stiže za 4,1 sekundu. Sve to ne bi bilo od neke koristi da nije “pristojnoga” dometa. 

1 | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Testirani je model bio opremljen snažnijom od dvije dostupne baterije (22 ili 41 kWh) koja je 18.000 kuna skuplja, no donosi znatnije veći domet. Zoe 40 po NEDC mjerenju ima domet 403 kilometra, a u stvarnim uvjetima tijekom testa smo najviše prešli 317 kilometara. Domet može oscilirati ovisno o konfiguraciji terena, uvjetima vožnje, vanjskoj temperaturi i još mnogočemu, no i tih 300-tinjak kilometara, koliko s malo pažnje Zoe može prijeći, sasvim je pristojan rezultat.

1 | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

No, za razliku od konvencionalnoga, vožnja elektroauta ipak zahtijeva malo više planiranja. Od rute, udaljenosti, dostupnosti punjača i vremena potrebna za punjenje. U tome mogu pomoći i već sada dostupne brojne aplikacije za pronalaženje punionica, njihove snage i trenutne dostupnosti. Sve su to vrijedni podaci za korisnika jer punjenje može potrajati.

1 | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Kada bi baterija bila posve prazna na kućnoj utičnici snage 10 A punjenje bi trajalo 25 sati, no na brzim punionicama snage 32 ili 63 A ono traje 2 sata i 40 minuta ili 1 sat i 40 minuta. Naša su iskustva za testa ipak bolja, jer smo punili češće i na brzim punjačima k tome i posve besplatno - barem zasad. Uz doplatu može se dobiti Zoe u izvedbi Q90, koja ima mogućnost malo bržega punjenja pa izbor baterije ovisi o namjeni i kilometraži koju se kani prelaziti.

1 | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Uz najavljeni povratak poticaja za kupnju elektroauta, Zoe će biti dobra kupnja i “image auto” za “ekološki osviještene” tvrtke, pojedince, “uberovce i taksijanere”... kojima će se isplatiti i kroz manje troškove vožnje i održavanja. Zoe je zasada dostupan po cijeni od 231.000 kuna naviše pa je i dalje više gadget nego isplativi auto.

1 | Author: Arhiva Auto start foto: Arhiva Auto start

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.