Da ne bi bilo zabune, ne radi se o restmodu, već o automobilima koji će biti izrađeni "od početka" koristeći stare nacrte originalnog Forda.
Ford je u ranim 2000-tima ukinuo Escort kako bi napravio mjesta za Focus koji će nas pak napustiti sljedeće godine, nakon što je Ford već ukinuo tradicionalne modele Fiestu i Mondeo. Ali sada se Escort ponovno vraća i to u mnogo uzbudljivijem obliku.
Uz suradnju s Fordom, britanska tvrtka Boreham Motorworks sada vraća Escort RS prve generacije. Kako je ova tvrtka partner Forda, tehnički gledano, Escort RS je nastavak originalnog modela pa će tako dobiti čak i brojeve šasije koje daje Ford. Automobil nastavlja priču koja je započela prije više od pola stoljeća modelom Escort RS1600 iz 1970. godine. Da ne bi bilo zabune, ne radi se o restmodu, već o automobilima koji će biti izrađeni "od početka" koristeći stare nacrte originalnog Forda.
Novi Escort RS oplemenjuje original zadržavajući crte svog pretka. Međutim, ispod retro karoserije je moderniziran. Od originalnog pogona nije ostalo ništa. Top verzija ima 2,1-litreni atmosferski četverocilindraš s 296 KS koji se vrti do nevjerojatnih 10.000 okretaja. Snaga se prenosi na stražnje kotače putem ručnog mjenjača s pet brzina. U ponudi je i nešto skromnija verzija s 1,8-litrenim motorom od 182 KS i 4-stupanjskim mjenjačem. Čak bi i slabija verzija trebala pružiti obilje uzbuđenja, jer Boreham Motorworks cilja na masu vozila od samo 800 kilograma.
Oba motora su s ubrizgavanjem goriva, a snažniji agregat ima elektroničku kontrolu ventila za gas. Kao i kod originala, nema nikakve dodatne elektronike ili "pomagača" kao što su ABS, servo upravljač, kontrola proklizavanja i pojačivač kočnica. Ali zato su tu disk kočnice na sva četiri kotača.
Unutra auto ima školjkasta sjedala i sigurnosni kavez. Boreham Motorworks također ukrašava kabinu alcantarom i kožom. Uz nadoplatu, kupac može dobiti pojaseve s četiri točke i karbonski dio na stražnjem dijelu kabine na koji se mogu smjestiti trkaće kacige. Automobil ima klima uređaj, mali infotainment sustav i analogne instrumente.
Cijena je ono što bi moglo pokvariti raspoloženje svima koji su se već počeli veseliti novom-starom Fordu. Naime, novi Escort RS starta od 295.000 funti, što je oko 355.000 eura. Novi Escort RS dolazi 50 godina nakon što je napravljen posljednji primjerak prve generacije i ograničen je na 150 primjeraka. Tu je i jamstvo od dvije godine ili 32.000 kilometara. Javna premijera novog Escorta RS planirana je za sljedeće ljeto, a prodaja bi trebala započeti u u trećem kvartalu 2025. godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.