Utrke ubrzanja iznimno su popularan sport u Americi pa su tamošnji 'drag' automobili potpuno drukčiji nego u Europi
Automobili za utrke ubrzanja zahtijevaju dvije bitne stavke - dobro ubrzanje i još bolje zaustavljanje. Serijskim i relativno modificiranim automobilima za zaustavljanje su sasvim dovoljne klasične disk-kočnice, ali za ekstremne 'drag' automobile koriste se kočnice u kombinaciji s padobranom.
S obzirom na to da su utrke ubrzanja poprilično popularan sport u Americi, većina pripremljenih automobila za 'drag utrke' su ekstremi pa tako razvijaju na tisuće konjskih snaga. S takvim 'mašinerijama' 402 metra se prolazi za manje od šest sekundi, što je stvarno malo ako uzmemo u obzir da čak i Bugattiju Veyronu treba više od 10,7 sekundi.
Jednom kada ste prošli ciljnu ravninu brzinom većom od 400 km/h, padobran će vas bez problema zaustaviti, ali ako on ne radi to će biti malo teži zadatak. Takav slučaj nedavno se dogodio Mikeu Bowmanu na stazi u St. Louisu u Americi. Svojim 'teško' modificiranim Chevroletom Chevelle prošao je 402 metra za samo 5,89 sekundi te na cilju postigao brzinu 411 km/h. Pri pokušaju kočenja padobran je izletio, ali se nije otvorio.
Crveni Chevelle bio je osuđen samo na svoje disk-kočnice, koje u tom slučaju nisu bile dovoljne. Zahvaljujući iskusnome vozaču, automobil se zadržao na ravnoj putanji te se nakon prelaska pijeska zaustavio u zaštitnoj mreži. Iako nije najsretnije rješenje, vozač je ostao živ pa je to velika sreća u nesreći, kad je već ostao bez auta, ali i pobjede u utrci.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.