Početna Auto 280 pregleda

Nevera ima novog konkurenta: Ovaj ima 1875 KS

FOTO: Zenvo

Za razliku od hrvatskog hiperautomobila ovaj za pogon kombinira benzin i struju. Sporije ubrzava, ali zato ima veću maksimalnu brzinu

Danski Zenvo koji se, kao sve više malih proizvođača, specijalizirao za nevjerojatno snažne i skupe hiperautomobile predstavio je svoj novi model Aurora na Monterey Car Weeku u Kaliforniji. Tvrtka nudi dvije verzije s različitom snagom, varijantu Tur koju opisuju kao GT i verziju Agil koja je više usmjerena na trkaću stazu. Iako je automobil službeno predstavljen, na njega će budući kupci morati još dugo čekati jer serijska je proizvodnja najavljena tek za 2026. godinu. Osnovni model koštat će 2,59 milijuna eura.

Author: Zenvo foto: Zenvo

S 1875 KS, Aurora će postati jedan od rijetkih automobila na svijetu koji po snazi može konkurirati Neveri, no radi se o sasvim drugačijem pogonskom konceptu od hrvatskog hiperautomobila. U središtu pogonskog sklopa kod obje varijante je rasni 6,6-litreni V12 motor kojeg proizvodi britanski Mahle Powertrain, tvrtka koja je nastala iz renomiranog Cosworth Technology Groupa. Ovaj čudovišni motor razvija 1267 KS i vrti se do 9800 o/min! 

Author: Zenvo foto: Zenvo

Verzija Agil sa stražnjim pogonom uz to ima jedan električni motor koji ukupnu snagu diže do 1470 KS, a okretni moment na 1400 Nm. Ova verzija maksimalnih 100 km/h postiže za 2,5 sekundi, a 200 km/h za samo 4,6 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 365 km/h. Verzija Tur s pogonom na sve kotače dobiva još dva električna motora na prednjim kotačima, a ukupna snaga joj iznosi čak 1875 KS, dok se moment penje na 1700 Nm. Ubrzanje do 100 km/h joj je s 2,3 sekunde još uvijek dosta sporije nego kod Nevere, no maksimalna brzina iznosi zapanjujućih 450 km/h. Dodatni motori i snaga nude se i kao opcija za verziju Agil.

Author: Zenvo foto: Zenvo

Snaga se prenosi putem automatskog mjenjača sa sedam brzina. U njega je ugrađen dodatni električni motor koji služi za vožnju unatrag i kao starter benzinskog motora. Varijante Agil i Tur imaju različite prijenosne omjere i mapiranje mjenjača. Zenvo nije objavio nikakve pojedinosti o bateriji, no najavljeno je da će električni doseg iznositi oko 30 km. 

Author: Zenvo foto: Zenvo

Agil teži manje od 1300 kilograma, a Tur ima 1450 kg, što je u oba slučaja izuzetno malo s obzirom na snagu automobila  Tur ima specijalnu aerodinamiku koja mu daje 880 kg potisne sile pri 250 km/h. Obje varijante Aurore imaju vrlo agresivan ali i atraktivan dizajn s krilnim vratima i oštrim linijama. Dok Agil zbog potiska ima veliko fiksno krilo, Tur ima elegantniji dizajn. 

Author: Zenvo foto: Zenvo

Oko 70 posto karbonskog monokoka nije lakirano, uključujući dijelove prednjeg i stražnjeg podokvira. Također su vidljivi dijelovi prednjeg i stražnjeg ovjesa s dvostrukim poprečnim ramenima. Fotografije unutrašnjosti prikazuju mnogo otkrivenog karbona, tanka sjedala i instrumente ispred vozača. S lijeve strane nalazi se maleni infotainment zaslon, u sredini veliki obrtomjer i brzinomjer, a s desne strane kombinirani pokazivač razine goriva i napunjenosti baterije.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.