Ove godine je 30 godina povijesti klasičnog Audija A4 završilo, jer se model srednje klase koji je prvi puta predstavljen 1994. godine od sada zove A5. Novi Audi A5 sada je službeno stigao i u Hrvatsku, a mi vam donosimo sve detalje i cijene novog modela.
U novoj generaciji Audijevi limuzina i karavan srednje klase znatno rastu, dobivaju puno profinjeniju unutrašnjost i nove motore s blagim hibridnim sustavom koji u praksi zapravo radi skoro kao "pravi hibrid".
A5 i A5 Avant duži su 7 cm u odnosu na A4 koje zamjenjuju i sada u dužinu mjere 483 cm. Međuosovinski razmak jako raste, za 8 cm na ukupno 290 cm. Dizajn je osjetno agresivniji sa širom maskom i svjetlima koja izgledaju tanje dok straga sa svjetlosnom trakom i spojenim svjetlima nema nekih većih iznenađenja. Automobil je sada dobio prave, a ne lažne ili skrivene ispušne cijevi, što svakako pridonosi sportskom izgledu.
U vrhunskoj verziji s digitalnim OLED-om druge generacije, po prvi se put mogao stvoriti aktivni digitalni svjetlosni potpis, a ukupno 8 različitih svjetlosnih potpisa sada je moguće sprijeda i straga. Osim toga, tu je i takozvano komunikacijsko svjetlo u stražnjim svjetlima, koje je u stanju unaprijed upozoriti druge sudionike u prometu na nesreće i zaustavljena vozila na cesti. Na boku se ističu nove kvake koje su u ravnini s površinama vrata, kotači od 17 do 20 inča. Limuzina ima nešto drugačiju siluetu nego prije, posebice u području od B-stupa. Oblik je više zakrivljen, a prtljažnik manje istaknut što je jednostavno objasniti time da auto više nije klasična limuzina s četvera vrata već je dobio i peta vrata umjesto klasičnog poklopca prtljažnika za više praktičnosti.
U unutrašnjosti su ispred vozača instrumenti od 11,9 inča, a zaslon za infotainment ima 14,5 inča. Kome to nije dovoljno tu je i opcijski zaslon ispred suvozača od 10,9 inča. Kvaliteta u unutrašnjosti je poboljšana, od kvalitete izrade do izbora materijala u interijeru, te da bi A5 ovdje trebao postaviti standarde u klasi.
I Što se tiče opreme tu je mnogo novosti. Po prvi put tu je električno podešavanje upravljača, veliki stakleni krov s električnim zatamnjivanjem pritiskom na gumb i Bang & Olufsen 3D zvučni sustav sa zvučnicima u naslonima za glavu vozača i suvozača. Head-up zaslon ima veličinu slike koja je 85 posto veća od prethodnika i sada se njime može upravljati i s upravljača. Novi Audi Assistant koristi ChatGPT za odgovaranje na pitanja i zahtjeve putnika.
Od rasta dimenzija A5 najviše profitiraju putnici straga. S druge strane, zapremina prtljažnika za limuzinu je 445 do 1299 litara, a za Avant 476 do 1424 litre što znači da je on zapravo malo manji nego prije. Razlog tome je što se ispod prtljažnika sada nalazi baterija od 48 volti novih MHEV Plus pogona.
Iako MHEV Plus radi na 48 V i po definiciji je blagi hibrid, pogon u praksi radi gotovo identično kao klasičan hibrid. U dobro poznatom 2.0 TDI s 204 KS, benzinskom 2.0 TFSI-u s 204 KS i novom 3.0 V6 TFSI s 367 KS u S5, sustav se sastoji od 48-voltne litij željezo fosfatne baterije s 1.8 kWh, startera-generatora i pogonskog elektromotora na izlaznoj osovini mjenjača. Potonji pogonu dodaje još 24 KS i rekuperira do 25 kW energije. Novi hibridni sustav omogućuje manevriranje i parkiranje sna struju, a električni motor sudjeluje u pogonu do brzine od oko 130 km/h. Kompletan MHEV Plus sustav povećava masu vozila za 65 kilograma, od čega oko 20 kilograma otpada na pogonski motor. Osim blago poboljšanih performansi hibridni sustav štedi od 0,4 l/100 km kod TDI-a do 0,74 litre kod V6 motora. Osnovni benzinski motor sa 150 KS nema ovaj, već stariji blagi hibridni sustav. Iduće godine trebala bi uslijediti i dva nova plug-in hibrida temeljena na dvolitrenom benzinskom motoru. Proizvodit će 299 i 367 KS i imati čisto električni doseg veći od 100 kilometara.
Audi također tvrdi da je poboljšao ponašanje u vožnji kroz "opsežan detaljan rad na ovjesu i upravljanju". Na primjer, automobil dolazi samo s progresivnim upravljanjem, a tvrđi spoj upravljača i čvršći ležajevi na prednjoj osovini trebali bi osigurati kontrolirano i precizno ponašanje u vožnji. Uz standardni ovjes, opcijski su dostupni sportski ovjes i S sportski ovjes s prilagodljivom kontrolom amortizera. Obje verzije sportskog ovjesa spuštaju automobil za 20 milimetara. Novi Brake Torque Vectoring ima za cilj donijeti zamjetan napredak u vožnji. Sustav postaje aktivan čim skrenete u zavoj. Ciljane intervencije kočenja imaju za cilj osigurati manje podupravljanja vozila i agilnije skretanje.
Dolazak prvih primjerka novog A5 i A5 Avanta u salone predviđen je već za ovaj tjedan, a ispruke kupcima će uslijediti vrlo skoro. Audi je otkrio i cijene za novi model, a njih je lako pronaći i u njihovom konfiguratoru. Osnovna limuzina s benzincem i 150 KS košta 45.819, a jednako motorizirani karavan Avant starta s 48.067 eura. Cijena trenutačno osnovnog dizela s 204 KS iznosi 55.055 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.