Početna Auto 43 pregleda

Novi Chevrolet Corvette ZR1X je hiperautomobil po diskontnoj cijeni

FOTO: Chevrolet

Ako se predviđanja o cijeni obistine, Corvette ZR1X mogao bi postati jedan od najpristupačnijih hiperautomobila današnjice, s omjerom cijene i mogućnosti kakav do sada nismo vidjeli

S 1267 konjskih snaga, pogonom na sve kotače i hibridnim sustavom razvijenim za stazu i cestu, Chevrolet Corvette ZR1X najavljuje dolazak nove ere za američki sportski automobil. U klasi gdje dominiraju Ferrariji, McLareni i slični auti, Chevrolet sada želi ozbiljno okušati svoju sreću.

Author: Chevrolet foto: Chevrolet

Osnova za ovaj auto je bila već ionako impresivna Corvette ZR1, model sa stražnjim pogonom koji ubrzava do 100 km/h za svega 2,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 375 km/h. No, ZR1X ide korak dalje. Uz dodatnih 188 KS i gotovo 100 Nm više okretnog momenta zahvaljujući elektrificiranom prednjem pogonu, ovaj Corvette pretvara se u pravi američki hiperautomobil, kako ga s punim pravom naziva sam proizvođač.

Author: Chevrolet foto: Chevrolet

Pod haubom se nalazi poznati 5,5-litreni LT7 V8 s dva turbopunjača, sada uparen s naprednim hibridnim sustavom temeljenim na onom iz hibridnog modela Corvette E-Ray. Sustav  litij-ionsku bateriju kapaciteta 1,5 kWh i elektromotor na prednjoj osovini koji može dostaviti snagu sve do brzine od 257 km/h, čime osigurava ne samo dodatnu snagu, već i veću stabilnost i kontrolu u uvjetima slabijeg prianjanja.

Author: Chevrolet foto: Chevrolet

U praksi to znači eksplozivne performanse: ubrzanje do 100 km/h za manje od dvije sekunde i četvrt milje za manje od devet sekundi (Chevrloet ne navodi točne vrijednosti). Za automobil koji, iako nosi američku "značku", bez kompleksa ulazi na teritorij rezerviran za višestruko skuplje modele kao što su Ferrari F80, McLaren W1 i Mercedes-AMG One, ovo su brojke koje ne ostavljaju prostora za podcjenjivanje.

Author: Chevrolet foto: Chevrolet

No nije sve u snazi. Chevroletovi inženjeri, predvođeni Keithom Badgleyjem, naglašavaju da vozne karakteristike nisu žrtvovane na račun sirove snage. Hibridni sustav ne služi samo za "dodatne konje", već i za poboljšanje stabilnosti u vožnji kroz zavoje. Regenerativno kočenje, bolja raspodjela mase i predvidivo ponašanje u svim režimima vožnje čine ZR1X osjetno jednostavnijim za vožnju. Za zaustavljanje brinu se karbonsko-keramičke kočnice, najveće koje je General Motors ikada ugradio u serijski automobil, s diskovima promjera 419 mm i čeljustima s čak 10 klipva.

Author: Chevrolet foto: Chevrolet

I interijer je unaprijeđen. Tu su veći digitalni zasloni, ergonomski redizajnirana središnja konzola, nove kontrole klimatizacije i upravljački gumb za vozačke modove koji zamjenjuju prethodna rješenja koja su često bila predmet kritike.

Author: Chevrolet foto: Chevrolet

Vizualne razlike u odnosu na ZR1 su suptilne. ZR1X donosi nove oznake, dodatni otvor za hlađenje na prednjem dijelu i neke nove karbonske elemente za poboljšana aerodinamička svojstva. U ponudi je i aerodinamički paket s vellikim stražnjim krilom i drugim dodacima. Unatoč dodatnoj tehnologiji i masi većoj od 1800 kilograma, automobil zadržava čistu, agresivnu siluetu karakterističnu za osmu generaciju Corvettea.

Author: Chevrolet foto: Chevrolet

Cijenu Chevrolet još nije službeno potvrdio, no procjene govore o osnovnom iznosu od oko 210.000 dolara za coupe verziju i 220.000 za kabriolet. Potpuno opremljeni modeli mogli bi dosegnuti i 275.000 dolara (oko 239.000 eura), što je još uvijek daleko ispod iznosa koje traže europski konkurenti za svoje aute sličnih performansi. Ako se predviđanja obistine, Corvette ZR1X mogao bi postati jedan od najpristupačnijih hiperautomobila današnjice, s omjerom cijene i mogućnosti kakav do sada nismo vidjeli. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.