Opremljen je s biturbo motorom i tri električna motora za plug-in hibridni pogonski sustav
Lamborghini Huracan i njegov atmosferski motor V10 napuštaju nas i ustupaju mjesto V8 motoru koji se vrti do 10.000 okretaja u minuti u novom modelu Lamborghini Temerario. Opremljen je s biturbo motorom i tri električna motora za plug-in hibridni pogonski sustav. Ukupna snaga je 920 KS, a pogon je na sve kotače. Ukratko sve zvuči vrlo dobro.
Temerario je u potpunosti izrađen od aluminija, a lakša i aerodinamičnija izvedba nazvana Temerario Alleggerita također će biti dostupna odmah prilikom početka prodaje. Standardna masa automobila je 1.690 kilograma. Ime, u najboljoj Lamborghinijevoj tradiciji odaje počast borbenom biku iz koride. Temerario se borio 1875., njegovo ime znači "žestok i hrabar.
Novi Lamborghini Temerario ima posebno nizak prednji dio. Voditelj dizajna Mitja Borkert tvrdi da je inspiracija bila "njuška" morskog psa. Osjećaj približenosti tlu pojačan je i postavljanjem LED dnevnih svjetala u obliku šesterokuta ispod tankih vodoravnih proreza prednjih svjetala. Između tih šesterokutnih svjetlosnih elemenata nalaze se otvori za zrak koji, s ostalim otvorima u ovom prednjem dijelu vozila, usmjeravaju protok zraka kako bi se smanjio otpor zraka i poboljšala ventilacija mehanike i kočnica.
Stražnji dio je posebno agresivan i prilično otvoren kako bi mehanički elementi poput guma ili hladnjaka ostali vidljivi, pomalo u stilu motocikla. Šesterokutna stražnja svjetla su odvojena i nisu povezana LED trakom, kao što je u zadnje vrijeme vrlo moderno, između njih je ogromni šesterokutni okvir za dvije cijevi ispušnog sustava. Motor je prekriven perforiranom rešetkom u obliku saća, koja ga čini djelomično vidljivim i odvodi toplinu iz unutrašnjosti.
Sofisticirana aerodinamika donijela je poboljšanje potisne sile od 103 posto u usporedbi s prethodnim modelom Lamborghini Huracán EVO. Krov također ima središnji kanal koji usmjerava protok zraka na stražnji spojler, koji je integriran u karoseriju. Zakrivljeni oblici stražnjeg poklopca motora također pridonose strujanju zraka koje jače dolazi na stranu spojlera.
Lamborghini Temerario Alleggerita još je ekstremniji s 25 kilograma mase manje i povećanom aerodinamičkom učinkovitosti od 158 posto u usporedbi s modelom Huracán EVO. Mnogi dijelovi na ovom automobilu su izrađeni od laganih materijala kako bi se postigla spomenuta ušteda mase.
Temerario također ima bogat izbor naplataka. Uz lake aluminijske naplatke (u tri boje) ili kovane naplatke (u četiri boje), tu su i karbonski naplatci veličine 20 inča sprijeda i 21 inča straga.
Vozački položaj u Lamborghiniju Temerario je također promijenjen, s uspravnijim nagibom upravljača, dok je prostor za putnike i prtljagu povećan i iza sjedala i u prtljažniku ispod prednjeg poklopca motora. Konkretno, u usporedbi s Huracánom, ima 3,4 cm više prostora za glavu i 4,6 cm više prostora za noge. Električno podesiva udobna sjedala u 18 smjerova standardna su oprema, sportska sjedala dostupna su kao opcija.
Novi upravljač može se prilagoditi karbonskim elementima i omogućuje pristup većini funkcija na vozilu bez potrebe za skidanjem ruku s ručke. S lijeve strane nalaze se dva okretna gumba, među kojima je i onaj s crvenom krunicom za odabir modova vožnje, te u sredini gumb s ciljnom kariranom zastavicom za aktiviranje launch controla. Tu je i gumb koji omogućuje da podignete nos automobila kako biste prešli neravninu.
U unutrašnjosti su tri zaslona. Ispred suvozača je 9,1-inčni zaslon s informacijama o ponašanju u vožnji i infotainment sustavu, vozač gleda u 12,3-inčne digitalne instrumente, a u sredini je okomiti 8,4-inčni infotainment zaslon. Uz nadoplatu Temerario nudi i sustav Lamborghini Vision Unit (LAVU), koji omogućuje pristup telemetriji i snimkama tri kamere (prednja, stražnja, unutrašnja) za snimanje vožnje.
Lamborghini Temerario ima novi 4,0-litarski biturbo V8, razvijen u Sant'Agata Bolognese. Prvi je u kategoriji serijskih cestovnih turbo superautomobila koji postiže 10.000 okretaja u minuti. Od 0-100 km/h ubrzava za 2,7 sekundi, od 0-200 km/h za 7,3 sekunde, a najveća brzina je ograničena na 340 km/h. Ovaj motor razvija 800 KS između 9.000 i 9.750 o/min s limitatorom na 10.000 o/min i ima 730 Nm okretnog momenta između 4.000 i 7.000 o/min. Klipnjače su izrađene od titana kako bi se smanjila težina i rotirajuća masa. Glave cilindara izrađene su od lijevane aluminijske legure A357 Cu, istog materijala koji se koristi za glave cilindara trkaćih motora. Lamborghini obećava da novi V8 zvuči uzbudljivije od većine turbo motora, pa čak kaže da je namjerno dizajniran s određenim vibracijama koje se prenose na karoseriju i u unutrašnjost kako bi se pojačalo "osjetilno iskustvo".
Tri uljem hlađena aksijalna električna motora od koji podržavaju benzinski motor integrirana su tako da je cijeli pogonski sklop što je moguće kompaktniji. Stražnji električni motor nalazi se između V8 i 8-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Isporučuje 150 KS vršne snage i 300 Nm okretnog momenta, koji se koriste za pokretanje V8 i dopunjavanje okretnog momenta benzinca pri nižim brzinama, kao i kompenzaciju turbo rupe. Također funkcionira kao trofazni generator. Druga dva elektromotora ugrađena su na prednju osovinu kako bi omogućili pogon na sve kotače kada je to potrebno ili samo električni pogon kada je odabran određeni način vožnje. Svaki motor je odgovoran za jedan prednji kotač i može isporučiti kontinuiranu snagu od 82 KS.
Zahvaljujući električnoj prednjoj osovini, sustav Lamborghini Dinamica Veicolo (LDV) 2.0 također može utjecati na upravljanje Temerariom, koristeći vektoriranje okretnog momenta za pružanje agilnosti u uskim zavojima i stabilnosti u zavojima pri velikim brzinama.
Temerario se može puniti tijekom vožnje regenerativnim kočenjem prednjih kotača ili izravno pomoću V8 motora. Ili za 30 minuta, kada automobil miruje, spajanjem kabelom na AC utičnicu do 7 kW snage.
Gume razvijene u suradnji s Bridgestoneom osiguravaju trakciju. Dostupne su gume Potenza Sport i Potenza Race, kao i Potenza Sport s tehnologijom Run-Flat (RFT) i prilagođena verzija zimske gume Blizzak LM005. Veličine kotača su 20 i 21 inča.
Cjenik za Lamborghini Temerario još nije objavljen. Međutim, prethodni Huracan trebao bi biti pokazatelj. Do nedavno se trebalo izdvojiti najmanje 200.000 eura za Huracan EVO i oko 238.000 eura za Huracan Tecnicu. Huracan STO je u najboljem slučaju koštao 313.000 eura, pa bi novi model mogao koštati tu negdje, oko 300.000 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.