Osnovni model s benzinskim motorom od 65 KS u Hrvatskoj košta od 16.390 eura
Peta generacija Renault Clia na tržištu je već petu godinu i bilo je krajnje vrijeme za veliki redizajn. On se dogodio prije skoro pola godine, a sada je novi Clio stigao i u Hrvatsku te smo ga odmah vozili na prezentaciji koja je održana u Istri. Unatoč popularnosti SUV-a Clio je još uvijek najvažniji model Renaulta u Hrvatskoj. Trenutno je ukupno najprodavaniji automobil godine na našem tržištu, i najprodavaniji francuski auto u Europi. Od premijere prve generacije prije 33 godine do danas je prodano više od 15 milijuna primjeraka.
Ovoga puta su tehničke promjene manje opsežne nego dizajnerske. Prednji dio Clia izgleda kao da se radi o potpuno novom automobilu. Tu je promijenjeno apsolutno sve. Novi svjetlosni potpis inspiriran je logom marke te, ako ga spojite čini dijamant. Tanka LED prednja svjetla obrubljuju novu masku kompaktnija su od svojih prethodnika i kombiniraju do pet visokotehnoloških segmenata (prethodno tri) koji automatski prilagođavaju raspodjelu svjetla između dugih i kratkih svjetala. Ukupno gledano, prednji dio izgleda agresivnije, ali i malo podsjeća na električne aute.
Stražnji dio osjetno je manje mijenjan. Ovdje su najveće promjene nova grafika svjetla te promijenjen odbojnik koji se nudi sa šest različitih stražnjih difuzora (sa ili bez ispušnih cijevi na hibridnim verzijama i ovisno o razini opreme). Novi Clio dostupan je u sedam boja karoserije od kojih je jedna siva nova, a nudi se i pet modela kotača s promjerima do 17 inča. Unatoč velikim promjenama novi Clio ima iste dimenzije kao i njegov prethodnik. Apsolutna novost je Esprit Alpine razina opreme koja se razlikuje po vanjskim i unutarnji detaljima, a dostupna je samo u kombinaciji s hibridnim E-Tech modelom.
Unutrašnjost donosi blage promjene. U pogledu dizajna sve ostaje skoro isto, a razlike su samo u detaljima poput presvlaka od posebno razvijene tkanine koja se sastoji od do 60 posto celuloznih vlakana na biološkoj osnovi. Umjesto kožom površine su prekrivene TEP-om, zrnatom, presvučenom tkaninom izrađenom od organskih i poliesterskih vlakana te je ovo prvi Renault koji uopče ne koristi kožu životinjskog porijekla. Tu je i mnogo recikliranih materijala tako da je glavna tema u unutrašnjosti - održivost.
Iako se to ne vidi na prvi pogled kokpit novog Clia je moderniziran. Ima digitalni zaslon s instrumentima dijagonale 7 ili 10 inča, ovisno o varijanti opreme, dok se dodirni zaslon nudi u varijantama od 7 i 9,3 inča. Novi Clio ima i 20 sustava za pomoć u vožnji među kojima su asistent za autocestu i prometne gužve (poluautomatska vožnja), kamera od 360 stupnjeva i aktivni asistent za kočenje u nuždi s detekcijom biciklista i pješaka.
U pogledu pogona ništa nije mijenjano. Osnovni motor i dalje ostaje atmosferski benzinac sa 65 KS. Tu je i snažniji benzinac sa 90 KS, verzija na plin sa 100 KS, dok je vrh ponude E-Tech Hybrid 145 koji ima snagu sustava od 143 KS. Clio i nakon redizajna ostaje i jedan od rijetkih gradskih automobila koji nudi dizelski motor. Riječ je o Blue dCi pogonu s 1,5-litrenim motorom koji razvija 100 KS.
U ponudi su četiri razine opreme: Authentic, Evolution, Techno i Esprit Alpine. Osnovni model s benzinskim motorom od 65 KS u Hrvatskoj košta od 16.390 eura uz trenutnu akciju koja uz sniženu cijenu donosi i četiri zimske gume na poklon. Redovita cijena je 400 eura viša, a ako se automobil nabavi putem financiranja dobiva se i produžena jamstvo u trajanju od osam godina.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.