Auto je dobio novi hibridni pogonski sustav, interijer postaje sve digitalniji, a tu su i novi sustavi za pomoć u vožnji
Toyota Yaris jedan je od najpopularnijih malih auta na svijetu, a posebno je cijenjena u Europi. Na tržištu je od 2020. godine, a kako bi ostala svježa sada je podvrgnuta manjem redizajnu. Na vanjskom dizajnu nema gotovo nikakvih promjena no zato interijer postaje sve digitalniji, a tu su i novi sustavi za pomoć u vožnji te novi hibridni pogonski sustav.
Najveća novost je svakako hibridni pogon. On je dobio snažniji električni motor i novi upravljački softver što ukupnu snagu ovog automobila podiže za 12 posto, konkretno sa sadašnjih 116 na 130 KS. Maksimalni okretni moment električnog motora porastao je za 30 posto u cijelom rasponu okretaja, sa 141 Nm na 185 Nm. Sve to dovodi do osjetno boljeg ubrzanja, ne samo pri sprintu od 0 do 100 km/h, već posebno pri međuubrzanju koje je vrlo važno za pretjecanje. Vrijeme koje je potrebno da Yaris ubrza od 0 do 100 km/h smanjeno je za pola sekunde i sada iznosi 9,2 sekunde. Ubrzanje od 80 do 120 km/h sada traje 7,5 sekundi. Sva ova poboljšanja postignuta su uz skromno povećanje emisija CO2, odnosno potrošnje. Emisije CO2 sada iznose 96-116 g/km, a Toyota još nije objavila podatke o prosječnoj potrošnji.
Novi hibridni pogonski sklop ne znači da će dosadašnji biti izbačen iz ponude. On i dalje ostaje kao pogonska opcija za Yaris pod nazivom "Hybrid 115", dok će novi pogon dobiti naziv "Hybrid 130". U unutrašnjosti Yaris donosi novi prilagodljiv zaslon s instrumentima za vozača te brži i "snažniji" infotainment sustav s dodatnim funkcijama.
Ovisno o opremi zasloni digitalnih instrumenata imaju dijagonalu od 7 ili 12,3 inča, dok je dijagonala središnjeg zaslona 9 ili 10,5 inča, također ovisno o opremi. Toyota ističe da su ovi zasloni vodeći po veličini u ovoj klasi automobila. Izgled novog 12,3-inčnog zaslona s instrumentima može se prilagoditi s četiri opcije ovisno o vrsti vožnje i željama vozača, a te opcije su: Smart, Casual, Sporty i Tough.
Zahvaljujući novom infotainment sustavu i podatkovnom komunikacijskom modulu, sustavi pomoći i multimedijske funkcije mogu se neprimjetno nadograditi na daljinu bez potrebe za odlaskom u servis. Tu ej i novi digitalni pametni ključ, odnosno funkcija korištenja mobitela za zaključavanje i otključavanje automobila i upravljanje nekim drugim njegovim funkcijama.
Mnogo promjena ima i kod sustava za pomoć u vožnji. Korištenjem nove kamere i radara koji mogu skenirati dalje i šire nego prije, mogućnost detekcije rizika od nesreća znatno je poboljšana. Potpuno novi je sustav za "suzbijanje ubrzanja". On sprječava svako naglo ubrzanje pri malim brzinama, ako otkrije da postoji opasnost sudara s vozilom ispred. Deceleration Assist pomaže vozaču s blagim usporavanjem kada vozač makne nogu s papučice gasa, a auto se približava sporijem vozilu ili zavoju. Još jedan novi element je element je asistent za upravljanje, koji detektira zavoj i prilagođava snagu servo upravljača kako bi vozač "glatko i stabilno" prošao kroz zavoj.
Tu je i novi sustav za zaustavljanje u nuždi koji preuzima kontrolu nad autom ako vozaču pozli ili se onesvijesti. Sustav radi uz uključenu funkciju automatskog zadržavanja automobila u traci. Ako sustav utvrdi da vozač ne reagira, odnosno da neko vrijeme nije dotaknuo gas, kočnicu i upravljač, oglasit će se ton upozorenja. Ako vozač ni tada ne reagira, sustav lagano zaustavlja vozilo, uključuje sva četiri žmigavca i otključava vrata.
Što se vanjskog izgleda tiče, promjene su minimalne. Automobil je dobio neke nove boje i dvobojne kombinacije i tu lista novosti zapravo završava. O cijenama Toyota za sada ne govori, a ne zna se ni kada automobil dolazi na tržište. Kupci na nekim tržištima će ga moći rezervirati putem interneta od idućeg mjeseca, no ne znamo je li među njima i naše tržište.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.