Početna Auto 46 pregleda

Otkrivamo oblik i funkcije unutrašnjosti sportskog kupea

Opel GT Concept
Vidi galeriju 1/6
Otkrivamo oblik i funkcije unutrašnjosti sportskog kupea Otkrivamo oblik i funkcije unutrašnjosti sportskog kupea Otkrivamo oblik i funkcije unutrašnjosti sportskog kupea Otkrivamo oblik i funkcije unutrašnjosti sportskog kupea Otkrivamo oblik i funkcije unutrašnjosti sportskog kupea Otkrivamo oblik i funkcije unutrašnjosti sportskog kupea

Opel GT Concept je sportski automobil budućnosti koji vozi uz pomoć umjetne inteligencije. Upravljanje je bez gumba, a funkcijama se rukuje putem dodirnog zaslona i pomoću govornih kontrola

Opel GT Concept pokazuje kako Opel vidi oblik sportskog automobila budućnosti. Ovaj će konceptualni kupe biti premijerno predstavljen svijetu na Ženevskom salonu automobila koji će se održati od 3. do 13. ožujka 2016. Opelovi dizajneri su oblikovali unutrašnjost koja savršeno spaja tipične elemente sportskog kupea s futurističkim rješenjima sučelja između čovjeka i stroja (HMI-ja, human/machine interface).

Opel GT Concept  | Author: OPEL foto: OPEL

Dva sportska sjedala, upravljač i papučice mogu se električno podesiti do posljednjeg milimetra, dok spuštena srednja linija vrata omogućuje opušten položaj ruke. Boje i oblici stvaraju savršen osjećaj prostornosti – sve to dok iznad vas juri nebo koje vidite kroz panoramski prozor. No, ništa ne odvlači pažnju vozaču i suvozaču od bitnih stvari. Unutrašnjost je jednako minimalistička kao vanjština.

Opel GT Concept  | Author: OPEL foto: OPEL

Ploča s instrumentima GT Concepta načinjena od uglačanog aluminija koji vizualno pridonosi laganoj konstrukciji (ukupna masa manja je od 1.000 kg). Zasloni pokazuju što se događa okolo vozila i zamjenjuju vanjske retrovizore. Upravljač sa svojim krakovima oponaša legendarni Opel GT iz šezdesetih i sedamdesetih godina.

Ni u ostatku kabine nigdje se ne može naći nijedan gumb. Ovim se sportskim automobilom upravlja isključivo govornim kontrolama i putem središnjeg dodirnog zaslona. Stručnjaci ovakav koncept upravljanja vozilom nazivaju sučelje između čovjeka i stroja – Human Machine Interface ili HMI. Kod GT Concepta prilagodljivi sustav upoznaje vozača i prilagođava se njegovim ili njenim potrebama. Znači, automobil se prilagođava vozaču, a ne obratno.

Umjetna inteligencija osvaja automobile i istiskuje vozača

Opel GT Concept  | Author: OPEL foto: OPEL

Rezultat toga jest dijalog u kojem automobil odgovara glasom i može, primjerice, odabrati odgovarajuću glazbu, rutu ili temperaturu koji odgovaraju situaciji. Opelov HMI je poput prijatelja na suvozačkom sjedalu – prepoznaje želite li hip-hop ili chill-out glazbu. Da bi uvijek moglo spontano pružiti željene sadržaje, softver uči na temelju svake naredbe, dodira upravljača i postavke tijekom dana, mjeseci i godina. Sličan pristup već je poznat od samoučećih prilagodljivih automatskih mjenjača. Oni se prilagođavaju stilu određenog vozača tako što mijenjaju stupnjeve prijenosa sportski ili ekonomično. Prilagodljivi HMI predstavlja holistički pristup i pokazuje da rukovanje vozilima viđeno u filmovima znanstvene fantastike polako postaje stvarnost.

Opel GT Concept  | Author: OPEL foto: OPEL

Ako je vozač imao naporan dan i želi surfati izbornicima, a da pritom ne kaže ni riječ, samo mora posegnuti za okruglim dodirnim zaslonom na središnjoj konzoli putem kojeg može jednostavno rukovati svim funkcijama. Dva okrugla instrumenta inspirirana klasikom zapravo su projicirane površine koje mogu imati pozadinsko osvjetljenje različitih boja i trodimenzionalno prikazuju cijeli niz informacija, što predstavlja daljnji razvoj sustava prikazanog s Opel Monza Conceptom iz 2013. godine. Broj okretaja u minuti i brzina uvijek su jasno vidljivi s lijeve strane, dok se podaci koji se prikazuju na desnom instrumentu mogu pojedinačno konfigurirati.

Opel GT Concept  | Author: OPEL foto: OPEL

Automobil čak može progovoriti i upozoriti vozača, npr.: „Budite oprezni. Nemojte previdjeti motor iza nas!“ Na posljetku, GT Concept pažljivo prati prometnu situaciju i ne prilagođava se samo vozačevim ukusima i raspoloženjima, nego i vanjskim uvjetima radi povećanja sigurnosti. Umjesto vanjskih retrovizora GT Concept oslanja se na kamere smještene iza prednjih blatobrana i prati što se zbiva iza i pored vozila. Slike se prenose na okrugle zaslone lijevo i desno od vozača.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.