Početna Auto 236 pregleda

Ovo je novi Alpine A390: Automobil koji ruši sve tradicije francuske marke

FOTO: Alpine

Alpine A390 donosi radikalni zaokret, prvi električni SUV marke teži sportskom imidžu, no njegova masa i format izazivaju pitanja o odustajanju od izvorne filozofije laganog, vozački čistog automobila

Za sve one koji modele francuske sportske marke Alpine doživljavaju isključivo kao lagane, sirove sportske automobile, novi A390 mogao bi biti šok. Dvostruko teži od kultnog A110 i veći nego što je itko mogao zamisliti od ovog francuskog brenda, A390 će za neke predstavljati izdaju nasljeđa tvrtke, a za druge logičan iskorak u doba elektrifikacije.

Author: Alpine foto: Alpine

Alpine, sportska divizija Renaulta, već nekoliko godina bilježi sve bolje rezultate. Nakon početnog uspjeha električnog gradskog sportaša A290 baziranog na Renaultu 5, koji je lansiran kao prvi serijski električni auto ove marke, ponovo su oboreni rekordi prodaje. No da bi rast mogao biti održiv, Alpine je morao napraviti ono što su već gotovo svi  proizvođači sportskih auta prije njega učinili - predstaviti SUV. 

Author: Alpine foto: Alpine

No u Alpineu odbijaju koristiti pojam SUV. Umjesto toga, A390 se službeno naziva „sport fastback“, što u prijevodu znači vozilo s podignutom karoserijom, niskim krovom i izraženim sportskim proporcijama. Vizualno, sve to djeluje uvjerljivo. A390 izgleda poput koncepta koji je izašao na cestu. Dizajn u velikoj mjeri ostaje vjeran ranije prikazanom konceptu A390_β. Napeta linija krova, skrivene kvake straga i istaknuti kotači stvaraju dojam agresivnosti i dinamike, a dizajnerski detalji poput LED trokuta na prednjem odbojniku, osvijetljenog logotipa i tankih svjetala daju mu futuristički izgled bez previše pretjerivanja.

Author: Alpine foto: Alpine

Auto je nastao na AmpR Medium platformi, istoj onoj koju koriste i Megane E-Tech Electric, Scenic E-Tech i Nissan Ariya, no novi A390 je znatno dinamičniji od njih, kako dizajnom tako i voznim karakteristikama. Alpine je prilagodio platformu s ciljem maksimalne vozačke uključenosti. Uz specifične postavke ovjesa, A390 koristi i posebne gume koje je za ovaj auto razvio Michelin, i to u ljetnoj te u cjelogodišnjoj verziji.

Author: Alpine foto: Alpine

Kabina A390 jasno odaje povezanost s Renaultom. Ispred vozača su smješteni 12,3-inčni digitalni instrumenti, dok se na središnjoj konzoli nalazi 12-inčni okomito postavljen zaslon infotainmenta. Unatoč digitalizaciji, Alpine je zadržao fizičke prekidače ispod zaslona, detalj koji će mnogi vozači cijeniti. Sustav koristi Android Automotive kao temelj, a uz brojne funkcije nudi i telemetriju povezanu s posebnom mobilnom aplikacijom.

Author: Alpine foto: Alpine

U višim paketima opreme A390 nudi iznenađujuću razinu luksuza za marku koja nije tradicionalno premium. Tu su grijana, električno podesiva i masažna sportska sjedala, 13 zvučnika, kamera s prikazom od 360 stupnjeva i brojne napredne sigurnosne funkcije. Sve je osmišljeno kako bi vozačko iskustvo bilo što potpunije, ali i da bi se privukla nova, zahtjevnija "publika".

Author: Alpine foto: Alpine

Ispod karoserije krije se prava tehnološka poslastica, ako ste ljubitelj električnih auta. Čak i osnovni A390 raspolaže s tri elektromotora, jednim sprijeda i dva straga, što omogućuje pogon na sve kotače i precizniju raspodjelu snage od verzije s dva motora. Osnovna verzija nudi 400 KS i 650 Nm, dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u 4,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h. Snažniji GTS razvija 470 KS i čak 808 Nm, čime se vrijeme sprinta spušta na 3,9 sekundi, dok maksimalna brzina raste na 220 km/h.

Author: Alpine foto: Alpine

Svi modeli koriste istu bateriju kapaciteta 89 kWh, koju nije razvio Renault, već francuska tvrtka Verkor, specijalizirana za napredne baterijske sustave. Riječ je o bateriji nove kemijske strukture i modula, posebno razvijenoj za Alpine. Podržava brzo punjenje snagom do 190 kW, a od 15 do 80 posto može se napuniti za samo 25 minuta. Također, podržava AC punjenje do 22 kW te koristi toplinsku pumpu, koja dolazi standardno u svim izvedbama. Autonomija iznosi do 555 kilometara prema WLTP-u s manjim, 20-inčnim kotačima. S većim, 21-inčnim aluminijskim naplatcima, doseg pada na 520 kilometara. 

Author: Alpine foto: Alpine

U dimenzijama, A390 nadmašuje sve dosadašnje Alpine modele. Dugačak je 462 cm mm, širok 1.89 cm i visok 153 cm, s međuosovinskim razmakom od 271 cm. Masa, iako velika, raspoređena je gotovo savršeno: 49 posto na prednju, a 51 posto na stražnju osovinu. U najlakšoj konfiguraciji auto teži 2121 kilogram, gotovo dvostruko više od ekstremno laganog A110 R. No zato je i uvjerljivo najprostraniji Alpine dosad, s obiljem prostora u kabini i prtljažnikom od 532 litre.

Author: Alpine foto: Alpine

Proizvodnja će se odvijati u Dieppeu, kolijevci brenda, što dodatno osnažuje osjećaj kontinuiteta. Lansiranje je predviđeno za 2026. na europskom tržištu, a informacija o cijenama za sada nema. 
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.