Novi Citroën C5 Aircross trebao bi stići u prodaju u Europi u drugoj polovici ove godine
Citroen je predstavio novu generaciju modela C5 Aircross. Automobil ostaje vjeran neobičnom dizajnu originalnog koncepta, ali i trenutačnom Citroënovom dizajnerskom smjeru. Osim toga novi C5 Aircross istovremeno uvodi nove tehnološke značajke, uključujući najveći infotainment zaslon ikada ponuđen u nekom autu marke Stellantis. SUV poboljšava udobnost i praktičnost svog prethodnika, a nudit će se s blagim hibridnim i plug-in hibridnim pogonskim sklopovima, te kao novost, s potpuno električnim pogonom.
Novi C5 Aircross ima novo "lice" Citroëna, već viđeno na najnovijem C3, kao i na osvježenim C4, C4 X i Berlingu. Karoserija je oblikovana s većim naglaskom na aerodinamiku, u nastojanju da se dodatno poboljša učinkovitost i potrošnja. Kotači su promjera do 20", a udaljenost od podloge iznosi respektabilnih 200 mm.
Straga je serijski model zadržao izbočena LED svjetla koncepta, unoseći malo francuske neobičnosti u kompaktni obiteljski SUV. Zapravo, jedine značajne promjene od koncepta do serijske verzije su konvencionalnije ručke na vratima i deblji stupovi.
Novi C5 Aircross dug je 465 cm i ima međuosovinski razmak od 278 cm. To znači da je 15 cm duži od prethodnika i ima 6 cm duži međuosovinski razmak od njega.
Najviše pažnje auto privlači u unutrašnjosti. Tanka, plutajuća središnja konzola ima 13-inčni okomiti infotainment zaslon, s nizom fizičkih tipki ispod njega. Iz Citroëna tvrde da je ovo „najveći središnji zaslon osjetljiv na dodir visoke razlučivosti koji je ikada ponudila marka Stellantis “, s potpuno prilagodljivim i fiksnim dijelovima.
Tu je i 10-inčna digitalna instrumentna ploča, head-up zaslon, bežično punjenje, ambijentalna rasvjeta i panoramski krovni otvor. Prostor za odlaganje s dva držača za čaše nalazi se iza zaslona osjetljivog na dodir, s dodatnim prostorom za predmete u središnjem naslonu za ruke i pretincima u vratima. Sveukupno, unutrašnjost izgleda vrlo moderno i privlačno.
Citroënovi dizajneri koristili su pjenastu tkaninu za armaturnu ploču, obloge vrata i sjedala. Prepoznatljiva Citroënova Advanced Comfort sjedala su poboljšana i nude bolju potporu tijela. Prednja sjedala dostupna su s električnim podešavanjem, grijanjem, ventilacijom i funkcijama masaže, dok stražnja sjedala imaju podesivi nasloni i mogu se grijati. Međutim, stražnja klupa nema tri odvojena sjedala kao prethodna generacija, a nije ni klizna što može biti osjetni minus u pogledu praktičnosti.
Ipak, veće dimenzije omogućuju više prostora za noge i glavu putnicima na stražnjim sjedalima. Prtljažnik je također porastao, i sada ima kapacitet od 651 litre u svim izvedbama auta. Dodatno, ispod poda prtljažnika nalazi se pretinac od 75 litara, a dodatnih 40 litara raspoređeno je po pretincima u kabini.
Novi C5 Aircross koristi Stellantisovu STLA Medium arhitekturu, istu platformu koja podupire Peugeot 3008/5008 i Opel Grandland. Ova platforma otvara vrata potpuno električnim pogonskim sklopovima prvi puta za ovaj model. Osim toga, nudit će se i opcije blagog hibrida i plug-in hibrida. Verzija s ručnim mjenjačem nema, kao ni onih s pogonom na sve kotače.
Osnovni model C5 Aircross Hybrid 145 vjerojatno je najzanimljivija opcija za kupce, pogotovo u hrvatskoj. Poznati pogon kombinira 1,2-litreni turbo trocilindrični motor razvija sa 136 KS i elektromotor integriran u šesterostupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, koji energiju dobiva iz baterije od 0,9 kWh.
Tu je i C5 Aircross Plug-in Hybrid 195. Ova verzija je opremljena 1,6-litrenim četverocilindričnim turbo motorom i jednim elektromotorom, koji zajedno proizvode 195 KS. Snaga se prenosi na prednje kotače putem sedmerostupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Baterija od 21 kW omogućuje električni doseg od 85 km.
Električni e-C5 Aircross nudit će se u dvije različite verzije s jednim elektromotorom. Osnovna verzija ima 210 KS i nudi WLTP doseg od 520 km s baterijom od 73 kWh. Iznad nje je smještena verzija s 230 KS koja može prijeći do čak 679 km između punjenja zahvaljujući većoj bateriji od 97 kWh. U oba slučaja, maksimalna snaga punjenja je 160 kW.
Kao i njegov prethodnik, C5 Aircross ima ovjes specifičan za Citroën s progresivnim hidrauličkim graničnicima, čime obećava udobnu vožnju "kao na čarobnom tepihu".
Novi Citroën C5 Aircross trebao bi stići u prodaju u Europi u drugoj polovici ove godine. Proizvodit će se u tvornici u Rennesu u Francuskoj, a cijene će biti objavljene prije početka prodaje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.