Početna Auto 1109 pregleda

Ovo je novi Porsche Cayenne: V8 umjesto V6 motora

FOTO: Porsche

I sam Porsche govori o "jednoj od najopsežnijih nadogradnji proizvoda u povijesti Porschea"

Porsche je danas predstavio novi Cayenne. Iako se formalno radi o redizajnu promjene su tolike da bi novi Cayenne lako mogao proći i pod potpuno novi model. Jasno je zašto se Porsche toliko potrudio. Aktualni Cayenne je na tržištu već šest godina i bile su mu potrebne velike promjene i bile su mu potrebne velike promjene da bi uspješno izgurao još nekoliko godina prije nego što dođe nasljednik koji će biti električni. 

Author: Porsche foto: Porsche

I sam Porsche govori o "jednoj od najopsežnijih nadogradnji proizvoda u povijesti Porschea". To je vidljivo po vanjskom dizajnu ali još više u u unutrašnjosti i po detaljima koji su skriveni od pogleda vozača, ali se itekako osjete. Redizanirane su obje verzije Cayennea: klasični i Coupe. 

Author: Porsche foto: Porsche

Što se tiče vanjskog dizajna: nova prednja svjetla malo više podsjećaju na Taycan, stražnja se sada u jednoj liniji protežu preko cijelog stražnjeg dijela, koji je potpuno promijenjen. Prednji dio je dobio novu masku, odbojnik, usisnike... Što se tiče prednjih svjetala ona su dobila potpuno novu tehnologiju HD Matrix LED, a sastoje se od čak 32.000 piksela po svjetlu. Svakim od ovih piksela može se zasebno upravljati što rezultira vrhunskim osvjetljenjem. Svjetlina modula može se regulirati u više od 1000 razina, a Cayenne osvjetljava čak 600 metara ispred sebe.  Od drugih detalja valja spomenuti i kotače koji su sada serijski od 20", a mogu biti i do 22" uz nadoplatu. 

Author: Porsche foto: Porsche

Unutrašnjost je napravila najveći iskorak s ovim redizajnom. Armaturna ploča i gornja trećina vrata potpuno su novi. Sve nalikuje na unutrašnjost Taycana. primjerice ručica automatskog mjenjača pomaknuta je s desne strane upravljača što donosi više prostora na središnjoj konzoli, gdje se nalaze nove komande klime, držač za čaše i klimatizirani pretinac s induktivnom stanicom za punjenje mobitela. Iz Taycana je preuzeta i ideja s trostrukim zaslonom. On se sastoji od 12,6-inčnih digitalnih instrumenata, 12,3-inčnog dodirnog zaslona i novog 10,9-inčnog zaslona za suvozača. Na njemu se, između ostalog, mogu gledati podaci o performansama, upravljati infotainment sustavom i gledati video sadržaje tijekom vožnje. 

Author: Porsche foto: Porsche

U pogledu pogona Porsche cayenne donosi mnogo novosti. Dok drugi rade na downsizingu, odnosno smanjivanju broja cilindra i obujma motora, Porsche je kod Cayennea krenuo suprotnim putem. Osnovni motor je i dalje trolitarski V6 turbo koji sada razvija 353 KS (13 KS više). U Cayenneu S Porsche je dosadašnji 2,9-litreni tein-turbo V6 zamijenio osjetno većim 4-litrenim V8 twin-turbo motorom. Novi motor razvija 474 KS i 600 Nm, što je 34 KS više od motora u dosadašnjem Cayenneu S. Ubrzanje do 100 km/h u ovom modelu traje 4,7 sekundi, a maksimalna brzina je 273 km/h. 

Author: Porsche foto: Porsche

Treći model u ponudi je trenutno Cayenne E-Hybrid, koji također ima modificiran pogon. On kombinira V6 s električnim motorom koji je sada snažniji za ukupnu snagu sustava od 470 KS. Uz to, povećan je i kapacitet baterije sa 17,9 na 25,9 kWh. Porsche obećava električni doseg do 90 kilometara prema WLTP-u.

Author: Porsche foto: Porsche

Ostale varijante modela će uslijediti kasnije. Neće biti modela Turbo, no njegovu ulogu će preuzeti GTS s V8 motorom On bi trebao  imati više od 500 KS. Top model Turbo S E-Hybrid vjerojatno će razvijati više od 750 KS. Kralj performansi i Nordschleife SUV rekorder Cayenne Turbo GT uglavnom će biti dostupan samo u SAD-u. Snaga mu raste sa 640 na 660 KS.

Author: Porsche foto: Porsche

Novi Cayenne je dobio i novi ovjes. On je sada još udobniji ali i sposobniji u sportskoj vožnji. Osnovna varijanta s klasičnim ovjesom bez adaptivnih amortizera potpuno je ukinuta: kupci sada mogu birati između varijanta s adaptivnim amortizerima i zračnim ovjesom.

Author: Porsche foto: Porsche

Porsche još nije objavio cijene, narudžbe za novi model su već otvorene, a isporuke će započeti u srpnju 2023. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.