Stigla je treća, možda i posljednja generacija jednog od najprodavanijih kompaktnih SUV automobila na tržištu
Dogo smo gledali špijunske fotografije, službene slike zakamufliranih modela, a nedavno su procurile i fotografije gotovog modela koji je u Ljubljani uhvaćen dok ga je VW snimao u promotivne svrhe. No sada je svim skrivanjima došao kraj i stigao je i taj dan kada je Volkswagen otkrio sve detalje ovog automobila popraćene detaljnim fotografijama i video zapisima.
Novi Tiguan je službeno predstavljen. Stigla je treća, možda i posljednja generacija jednog od najprodavanijih kompaktnih SUV automobila na tržištu i jednog od najprodavanijih VW-a posljednjih godina.
Volkswagen je i kod ovog modela ostao vjeran svojoj dizajnerskoj "evoluciji" bez radikalnih promjena tako da je oblik automobila vrlo prepoznatljiv kao i njegove linije. Aerodinamika je očito bila najvažnije prilikom dizajna jer koeficijent otpora zraka je s 0,33 pao na 0,28, Novi VW Tiguan postao je malo veći, iako na slikama automobil zahvaljujući novom dizajnu izgleda manji i kompaktniji od prethodnika. Automobil je 3 cm duži i sada mjeri 455 cm. Istodobno je 5 mm viši za ukupno 164 cm, dok su širina (194 cm) i međuosovinski razmak (2.68 cm) ostali isti. Unatoč tome automobil pruža nešto više mjesta u kabini, prvenstveno prostora za glavu. Tu je i za 33 litre veći prtljažnik, koji je sa 648 litara zaista ogroman.
Unutrašnjost je napravljena u Volkswagenovom stilu. Za razliku od nekih nedavnih modela koji su bili predmet kritike zbog lošije plastike i kvalitete završne obrade, u ovom VW-u sve je opet savršeno. Srce interijera ogroman je dodirni zaslon koji, ovisno o izvedbi ima 12,9 ili 15 inča dijagonale. Nega "pokreče" MIB4, četvrta generacija modularnog infotainment kompleta. Grafika, struktura i navigacija izbornika su redizajnirani. U tu svrhu, zaslon je podijeljen na dvije dodirne trake - "Gornju traku" i "Donju traku" - kao i početni zaslon. Sve se naravno može slobodno konfigurirati, prilagoditi i koristiti s Apple CarPlay ili Android Auto sustavima. Ispod zaslona se nalaze (konačno) osvijetljeni klizači na dodir pomoću kojih se podešavaju funkcije poput temperature i glasnoće.
Novi Tiguan ima i digitalne instrumente u seriji. S dijagonalom zaslona od 260 milimetara, veći su od starog "Digital Cockpita" u prethodniku. I ovdje je grafika promijenjena, a instrumenti imaju i više funkcija. Zahvaljujući novom površinskom premazu za smanjenje refleksije odsjaja, instrumenti imaju ravan dizajn i integrirani su poput vodoravno usmjerenog tableta jer više nema potrebe za sjenilom na vrhu. Instrumenti pružaju četiri različita prikaza: “Classic”, “Progressive”, “Navigation” i “R-Line”.
Novost je i praktičan okretni prekidač za "iskustvo vožnje" koji se nalazi na središnjoj konzoli između sjedala. Višenamjenskim se prekidačem sada ne upravlja samo profilima i modusima vožnje, već i glasnoćom zvuka i unaprijed konfiguriranom opcijom „Atmospheres“. Opcija „Atmospheres“ kombinira postavke pozadinskog osvjetljenja i audiosustava radi stvaranja širokog raspona svjetlosnih i audiougođaja, navode iz Volkswagena. Unutrašnjost donosi i novi upravljač iza kojeg je "ručica" za upravljanje automatskim mjenjačem, te nova sjedala ergoActive Plus s funkcijom masaže i klimatizacije.
Ponuda pogona je zaista široka i Volkswagen će u Tiguan ugrađivati skoro sve motore i pogonske sklopove koje ima na raspolaganju, izuzev potpuno električnih. Benzinske varijante su TSI motori obujma 1,5 litara sa 130 i 150 KS s blagim hibridnim sustavom. Tu su i snažniji benzinci obujma dvije litre koji bez ikakve elektrifikacije razvijaju 204 KS i 265 KS. Dizelski 2-litreni TDI motori razvijaju 150 ili 193 KS. Automatski DSG mjenjač sa sedam brzina je serija u svim izvedbama, a najsnažniji benzinac i dizelaš dolaze serijski i s pogonom na sve kotače.
Mnogima će interesantni biti i novi plug-in pogoni koji imaju snagu sustava od 204 i 272 KS. Riječ je o potpuno novom sustavu, koji za razliku od prethodnika sa 1,4-litrenim motorima koristi 1,5-litreni četverocilindrični benzinski motor s Millerovim ciklusom. Uz benzinski motor plug-in hibridni sustav čine elektromotor, 6-stupanjskim DSG mjenjač i baterija vrlo dobrog kapaciteta od 19,7 kWh . U prethodniku je on iznosio mnogo manjih 10,6 kWh. Baterija ima 96 modula, novu tehnologiju ćelija i hlađena je vodom, a Tiguanu omogućava WLTP doseg od oko 100 km. Može se puniti na AC priključcima do 11 kW (prije samo 3,6 kW), a novost je i brzo DC punjenje snagom do 50 kW što znači postizanje od 10 do 80 posto napunjenosti baterije za 25 minuta.
Nova platforma MQB evo omogućila je i novo iskustvo vožnje. Uz brojne manje promjene, VW je razvio novu generaciju adaptivog ovjesa DCC Pro. Osim toga, SUV je po prvi put opremljen sustavom Vehicle Dynamics Manager. Sustav upravlja funkcijama elektroničkih blokada diferencijala (XDS) i poprečnim dinamičkim komponentama kontroliranih amortizera u sustavu DCC Pro. Upravljanje je neutralnije, stabilnije, agilnije i preciznije zahvaljujući regulaciji kočenja za svaki pojedinačni kotač i prilagodbi tvrdoće amortizera ovisno o kotaču. Opća poboljšanja performansi također su osigurana povećanom krutosti nagiba i boljim upravljanjem poprečnom silom stražnje osovine s četiri spone, novim elektromehaničkim sustavom servoupravljača, izmijenjenim poprečnim stabilizatorima i amortizerima. Volkswagen tvrdi da sve ovo Tiguan čini jednim od najagilnijih i udobnijih SUV-ova u klasi.
Novi Tiguan donosi još više naprednih sustava pomoći u vožnji. Novost su sustavi pomoći pri parkiranju, ovisno o verziji opreme, opcijski ili standardni "Park Assist Plus", "Park Assist Pro" i funkcija memorije za "Park Assist Pro". “Park Assist Plus” omogućuje potpomognuto parkiranje na parkirališna mjesta raspoređena uzdužno ili okomito na smjer vožnje i izlazak iz njih. Vozilo pritom preuzima ubrzanje, kočenje i upravljanje. Ako je automobil opremljen „Park Assist Pro“, dok se sve to događa uopće ne morate biti u autu. Funkcija memorije također može zabilježiti zadnjih 50 prijeđenih metara, a time i način parkiranja, te ga zatim samostalno ponoviti.
Tiguan će se u Hrvatskoj nuditi s tri linije opreme: Life, Elegance i R-Line. I Elegance i R-Line su top verzije opreme – Elegance je posebno sofisticirana verzija, dok je R-Line sportska varijanta. Ulazni model u Hrvatskoj, model Life donosi u serijskoj opremi digitalni cockpit, središnji zaslon od 12,9 inča, sustav upozorenja Car2X, varijabilnu podnicu prtljažnika, sustav potpore za parkiranje (Park Assist), automatsku regulaciju razmaka (ACC) i automatsku regulaciju dugih svjetala (Light Assist), App Connect (integracija Applea i Androida), električno sklopiva vanjska zrcala, vanjsko pozadinsko osvjetljenje, 17-inčne kotače od lakog metala dizajna Venezia, potporu pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav za nadzor okoline (Front Assist uz sustav kočenja u nuždi), potporu zadržavanja vozila na voznom traku (Lane Assist), sustav kamere za vožnju unatrag (Rear View) i dinamički prikaz prometnih znakova pomoću prednje kamere.
VW nam nije dao odgovor na jedno od najvažnijih pitanja, koliko će novi Tiguan koštati. Zna se samo da nam auto stiže u prvom kvartalu 2024. godine, te da će cijene biti objavljene tada. U Njemačkoj će automobil koštati od 36.600 eura, što je gotovo 4000 eura skuplje od trenutne cijene za osnovni model u Njemačkoj. U Hrvatskoj "stari" Tiguan trenutno starta od 32.524 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.