Volkswagen je potvrdio da se serijska verzija gotovo ni u čemu neće razlikovati od ovog koncepta
Volkswagen na sajmu IAA Mobility 2025 u Münchenu nije štedio na premijerama. Nakon električnog GTI-ja i modela ID. Polo, predstavljen je i koncept ID. Cross, prototip vrlo blizak serijskoj verziji koja stiže iduće godine. Smješten ispod ID.4, ovaj model u prodaju stiže 2026. i bit će uvjerljivo najpovoljniji električni SUV u VW-ovoj ponudi.
ID. Cross je u osnovi električna alternativa modelu T-Cross. Dugačak je 416 cm, širok 184 cm i visok 159 cm, a unatoč kompaktnim dimenzijama donosi robusnu pojavu. Dizajnerski detalji jasno povezuju prošlost i budućnost marke: zakošeni C-stup podsjeća na Golf, horizontalni otvori za ventilaciju inspirirani su legendarnim VW Bullijem, dok "lebdeći krov" u kombinaciji s crnim stupovima prati aktualne trendove. Ogromni 21-colni kotači sigurno neće stići u serijsku verziju, no naglašavaju konceptni karakter.
Prednja svjetlosna traka i osvijetljeni logotipi već su standard u VW-ovim električnim autima, a ID. Cross dobiva i osvijetljene detalje u maski. Volkswagen je potvrdio da se serijska verzija gotovo ni u čemu neće razlikovati od ovog koncepta.
Volkswagen je na udaru kritika zbog prevelikog oslanjanja na dodirne površine u prethodnim modelima, a ID. Cross signalizira promjenu kursa. Uz volan prepun fizičkih tipki, klimatizacija se ponovno kontrolira klasičnim gumbima.
U interijeru se nalaze i neobična rješenja poput tkaninom obloženih tipki u sjedalima, dok središnja konzola nudi bežični punjač za dva pametna telefona, okretni kontroler i držače za čaše.
Digitalni dio čine 11-inčna instrumentna ploča i 13-inčni središnji zaslon. VW se odmiče od trenda spajanja zaslona ispred vozača i centralnog zaslona, pa zasloni stoje odvojeno i jasnije uokvireni. Sjedala se mogu potpuno preklopiti i stvoriti ravnu površinu za spavanje, pa inspiracija legendarnim kombijem ostaje očita.
Unatoč kompaktnoj karoseriji, unutrašnjost nudi mnogo mjesta za pet putnika, 450 litara osnovnog prtljažnika, dodatnih 38 litara ispod stražnje klupe te 25 litara ispod prednjeg poklopca.
Novi SUV temelji se na unaprijeđenoj MEB+ platformi, predviđenoj za prednji pogon. Pogoni ga jedan elektromotor s 211 KS, koji omogućuje najveću brzinu od 175 km/h. Baterija, čiji kapacitet VW još nije precizirao, trebala bi omogućiti doseg od 420 km prema WLTP-u.
Serijski ID. Cross bit će predstavljen sljedećeg ljeta i na tržište stiže 2026. godine, ubrzo nakon modela ID. Polo. Godinu kasnije slijedi i manji ID A-segmenta kao najpovoljniji električni automobil Volkswagena.
Više fotografija novog ID. Crossa možete pogledati na Facebook stranici Autostarta.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.