Električni SUV Crossover s troja vrata i 2+2 sjedala izravno najavljuje serijsku verziju prvog električnog Lamborghinija
I Lamborghini uvelike radi na elektrifikaciji. Nasljednik Aventadora, model Revuleto koji je nedavno krenuo u proizvodnju, ima plug-in hibridni pogon, a isti pogonski koncept će uskoro koristiti i nasljednik Huracana. A sada je stigao i prvi potpuno električni Lamborghini. Doduše samo kao koncept, a na serijsku verziju ćemo morati pričekati još pet godina.
Lamborghini je noćas na Monterey Car Weeku predstavio Lanzador Concept, električni SUV Crossover s troja vrata i 2+2 sjedala. Iako ovaj automobil izravno najavljuje serijsku verziju prvog električnog Lamborghinija, ona neće stići sve do 2028 godine.
Za pogon koncepta su zadužena dva elektromotora, a Lamborghini tvrdi da bi snaga sustava trebala biti veća od 1000 kW, odnosno negdje oko 1400 KS. To bi automobil učinilo jednim od najsnažnijih električnih modela na tržištu, no još uvijek osjetno slabijim od Nevere.
Pogon na sve kotače trebao bi nuditi sofisticiranu raspodjelu momenta, pri čemu bi se snaga na stražnjoj osovini čak aktivno raspoređivala između lijeve i desne strane zahvaljujući aktivnom torque vectoring sustavu. Što se tiče baterije, Lamborghini nije otkrio previše, tvrde samo da se radi o "najsuvremenijoj bateriji visokih performansi koja jamči dugi doseg".
Osim hardvera, dinamiku vožnje također će snažno određivati softver, navodi proizvođač. Sustav Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), ima više senzora nego u prethodnim Lamborghini modelima. Uz to, tu je i aktivna aerodinamika (Aerodinamica Lamborghini Attiva, ALA) koja omogućuje veliki potisak u zavojima, ali i mali otpor zraka na ravnini pri velikim brzinama. Sustav također povećava doseg, a aerodinamički optimizirani kotači od 23 inča služe istoj svrsi. Osim toga, Lanzador ima zračni ovjes i upravljanu stražnju osovinu.
Što se izgleda tiče, glavni dizajner Mitja Borkert inspiriran je svemirskim brodovima. S oko 1,5 metara, automobil je dosta viši od klasičnih Lamborghinija, ali osjetno i niži od SUV-a Urusa. Auto ima i dva prtljažnika, jedna sprijeda i jedan straga.
Auto ima velike staklene površine koje u unutrašnjost propuštaju mnogo svjetla. Prednja sjedala su odvojena visokom središnjom konzolom, a vozač i putnik imaju svoje zaslone, dok središnjeg dodirnog zaslona nema. U unutrašnjosti ima mnogo održivih materijala poput merino vune, eko kože, recikliranih karbonskih vlakana i reciklirane plastike.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.