Rafale je trenutno najprestižniji model Renaulta, a dobit će i verziju koja razvija 300 KS
Nastavite niz: Captur, Megane Conquest, Austral, Espace... Renault je još malo "podebljao" ponudu svojih SUV modela. Nakon što je na tržište stigao Austral predstavljen je novi Espace, a sada nam dolazi još jedan model srodan ovom dvojcu. Dok je Austral kompaktni SUV, a Espace njegova luksuznija produžena verzija srednje klase, Rafale će ciljati na kupce koji više vole takozvani "coupe-SUV" karoserijski oblik. U ponudi Renaulta ovaj model će se naći iznad Meganea Conquesta te se formalno smjestiti u srednju klasu, dok je ranije spomenuti model kompaktna klasa.
Rafale je nazvan po zrakoplovu, no ne onom na kojeg mislite. Riječ je o eksperimentalnom trkaćem zrakoplovu iz 1934. godine Caudron C.430 Rafale koji je imao Renaultov motor. Rafale je vrlo važan automobil za Renault jer dosta mijenja dizajnerski stil Renaultovih SUV-a. Prednji dio osjetno je drugačiji nego kod Australa i Espacea, s novim svjetlosnim potpisom posuđenim od nedavno redizajniranog Clija, a automobil ima mnogo oštrije linije od dosadašnjih Renaultovih SUV-ova.
Automobil je dugačak 471 cm, širok 186 cm i ima međuosovinski razmak od 274 cm. Dužina i širina vrlo su slični onima kod Espacea, no Rafale zbog svojeg stražnjeg dijela u coupe stilu ipak ima manje mjesta u unutrašnjosti te gubi treći red sjedala. U prtljažnik stane još uvijek vrlo dobrih 530 litara.
Dizajn unutrašnjosti je gotovo u potpunosti prenesena iz Australa i Espacea, a jedina veća razlika je to što Rafale ima novi upravljač. Ispred vozača su digitalni instrumenti zaslona 12,3" inča s novom grafikom i mogućnostima, a u sredini je okomito postavljen dodirni zaslon od 12". On koristi Google Android Automotive 12 operativni sustav što je uobičajeno kod svih novih modela Renaulta u zadnje vrijeme. Kupci će također moći odabrati i head up zaslon s projekcijom informacija na vjetrobransko staklo. Posebnost unutrašnjosti je i veliki "pametni" panoramski krov dimenzija 147 x 112 cm s automatskim zatamnjivanjem. Još jedan zanimljiv detalj su osvijetljeni logotipovi u sjedalima u Esprit Alpine razini opreme.
Pogonska opcija je za sada samo jedan. Riječ ej o poznatom hibridnom sustavu kojeg koriste i Austral i Espace i koji razvija 200 KS. Sastoji se od 1,2-litrenog benzinskog motora s tri cilindra i 130 KS i te dva električna motora (drugi je starter generator). Tu je i takozvani multi-mode mjenjač bez spojke kakvog koriste svi Renault hibridi. Ponuda pogona bit će kasnije obogaćena još snažnijih hibridom za koji Renault otkriva da će razvijati okruglih 300 KS.
Renault tvrdi da će novi Rafale pružati više užitka u vožnji. Trag kotača je povećan za 4 cm u odnosu na Espace, a tu su i šire gume od 245 mm, no najvažniji detalj vezan uz dinamiku vožnje je poboljšan sustav upravljanja na sve kotače 4Control Advanced.
Novi Renault Rafale na tržište stiže u proljeće iduće godine, a cijene još nisu otkrivene.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.