Iz ogromnog broja koncepata koji su pokazani tijekom2015. godine izdvojili smo deset najatraktivnijih koji su svojom pojavom izazvali najveći interes ili su svojim izvedbama fascinirali
Konceptni automobili koji se mogu vidjeti na salonima automobila oduvijek izazivaju ogromnu pažnju, jer na ovaj ili onaj način, pa kad i sam proizvođač istakne kako se radi samo o konceptu koji neće doživjeti serijsku proizvodnju, puno govore o smjeru u kojem će se razvijati dizajn i druga prikazana tehnika i tehnološka rješenja pojedinog proizvođača automobila.
Ljubitelji automobila s time se ne opterećuju i jednostavno uživaju u raznim oblicima, više ili manje uspješnim i atraktivnim. Za kraj godine odlučili smo od izuzetno ogromnog broja koncepata koji su pokazani tijekom 2015. godine predložiti izbor od TOP 10 koncepata koji su se na neki način izdvojili.
Sasvim sigurno u ovom popisu ima mjesta za mnoge druge, ali jednostavno ima samo deset mjesta. Ako se ne slažete s izborom, slobodno predložite koncept koji bi po vama trebao obavezno biti u TOP 10, ali pri tom napišite koji biste koncept s naše liste pri tom izbacili. Krenimo redom od desetog mjesta prema prvom....
10. Aston Martin DBX
Koncept DBX nije blizu serijske proizvodnje, a radi se o autu koji vozi na struju. Ovo je svojevrsna kombinacija GT-a i SUV-a. DBX je bio iznenađenje kada je pokazan početkom godine na autoslaonu u Ženevi, jer riječ je o konceptu koji za Aston Martin predstavlja dosta radikalan iskorak prema nešto široj publici. Iako u tvrtki kažu da DBX ni približno nije spreman za serijsku proizvodnju, direktor Andy Palmer rekao je da imaju planove ući u taj tržišni segment. Trebao bi imati električni pogon na sve kotače.
9. Yamaha Sports Ride Concept
Na spomen imena Yamaha svi pomisle na motocikle. Premda je Yamaha ogroman proizvođač motocikala i skutera, ona je puno više od toga. Yamaha uz motocikle proizvodi i muzičke instrumente i vanbrodske motore. No, ipak svako malo Yamaha koketira s proizvodnjom automobila, na ovaj ili onaj način.
Tako je na autosalonu Tokyo Motor Show sa vozila na dva kotača prešla na četiri i to u obliku automobila Yamaha Sports Ride Concept. Yamaha je konstrukciji svog automoobila pristupila rekli bismo na motociklistički način. Radi se o konceptu sportskog automobila koji je dugačak tek 3900 milimetara, a istovremeno je izuzetno lagan i teži tek 750 kilograma. Yamaha Sports Ride pokreće mali 1,0 litarski benzinski motor sa tri cilindra i 90 konjskih snaga.
8. Toyota S-FR
Možda se oblik dizajna ovog koncepta nekome neće dopasti, ali morali smo ga uvrstiti na listu Top 10 koncepata, jer njegova konstrukcija ima velik utjecaj na području malenih sportskih automobila. Predstavljen je na autosalonu u Tokiju, a sasvim sigurno oduševljava ljubitelje malih sportskih automobila s motorom smještenim sprijeda i pogonom samo na stražnje kotače.
Toyota je istaknula kako je S-FR konstruiran kako bi pružio odlično ležanje i maksimalan užitak u vožnji. Motor je smješten iza prednje osovine kako bi se postigla što bolja distribucija težine, a sva četiri kotača imaju sportski neovisan ovjes kako bi pružili odličan kontakt kotača s podlogom i na običnoj cesti, ali i na natjecateljskoj stazi.
7. Bugatti Vision Gran Turismo
Gran Turismo sasvim sigurno spada među najuzbudljivije koncepte koji su se pojavili unazad nekoliko godina. I dok je Veyron u osnovnoj postavi nudio motor sa 1001 konja, a u Gran Turismo verziji 1200 KS, svi s nestrpljenjem očekujemo autosalon u Ženevi koji se održava u prvoj polovici ožujka 2016. godine. Na njemu će biti premijerno pokazan novi super automobil Bugatti Chiron koji je nasljednik popularnog Veyrona. Za sada nisu poznati tehnički detalji serijske verzije Chirona.
Chiron donosi čak 92% novih ili značajno modificiranih dijelova, a koristi se provjerena tehnika modela Veyron, no bit će temeljito dorađena i poboljšana. Chiron će pokretat 8,0 litarski W16 benzinski motor koji dolazi sa četiri turbopunjača, od toga su dva električna, a tu je i hibridni sustav, te se ukupna snaga vrti oko 1500 KS, a okretni moment oko 1500 Nm.
6. McLaren MP4-X
Otkako je u ovu sezonu McLaren u Formuli 1 krenuo s novim Hondinim motorom zabilježio je rezultatski najlošiju sezonu u svojoj povijesti. Zato je sasvim očekivano kako se u McLarenu, kada je u pitanju Formula 1, okreću skoroj budućnosti, te istražuju nove tehnike, tehnologije, gorivo, ulje, motore, električni pogon i dizajn koji bi mogao postati realnost u utrkama. Osobito je zanimljiv dizajn, ako se uvedu bolidi sa zatvorenim kokpitom. Sve to McLaren istražuje na konceptu McLaren MP4-X.
McLarenom MP4-X, trkaćim bolidom budućnosti, vozač će moći upravljati uz pomoć misli. Bolid, s kojim će se tijekom vožnje moći i komunicirati, vozača će upozoravati i o kvarovima i problemima na vozilu. Iako se takav koncept vozila doima kao neka daleka budućnost, McLarenov ga je tim nedavno predstavio kao svoje viđenje Formule 1.
Bolid će moći mijenjati oblik, a energiju neće crpiti iz goriva već uz pomoć solarnih ćelija. Uz to, koncept ovog revolucionarnog vozila uključuje i aktivni sustav protoka zraka, koji se isključuje na ravnom a uključuje u zavojima omogućavajući lakše svladavanje zavoja pri većim brzinama. I vozač je dio inovacije, jer u vožnji mora nositi pametno odijelo.
5. Bentley EXP 10 Speed 6
Koncept EXP 10 bio je sasvim sigurno jedno od najvećih iznenađenja ove godine. Iz Bentleyja poručuju kako je ovaj koncept konstruiran kako bi bio idealna 'britanska interpretacija automobila dvosjeda visokih performansi, vrhunskog dizajna, izrađenog ručno i pri tome s ugrađenim najboljim materijalima uz naprednu tehnologiju'.
Najmanji Bentley pokretati će hibridna tehnologija. Benzinski motor je smješten sprijeda, pomaknut bliže centru auta, a pogon je na sva četiri kotača. Motor je obujma 6.0 litre u W12 konfiguraciji s dva turbo punjača snage 590 KS i čak 720 Nm pokretnog momenta. U sprezi s elektromotorom mogao bi imati snagu veću od 700 KS, a sve uz prihvatljivu ekonomičnost i ekološke performanse. Konceptni model EXP 10 Speed 6 u potpunosti je dizajniran i razvijen u sjedištu marke, britanskom Creweu u kojem se nalazi dizajnerski studio, centar za razvoj i istraživanje, te pogoni za proizvodnju. Bentley EXP 10 Speed 6 ima sve predispozicije da postane i serijski primjerak.
4. Mercedes Concept IAA
Mercedes-Benz Concept IAA je četverovratni kupe budućnosti koji pokazuje nove aerodinamične trikove – rezultat koeficijent otpora zraka karoserije od samo 0,19. Oznaka 'IAA' kod Mercedesa dolazi od pojma Inteligent Aerodinamic Automobile. Ovaj koncept daje nam uvid u izgled budućih luksuznih limuzina njemačkog proizvođača, kao što su buduća S-klasa i CLS.
Ekstremno niski koeficijent otpora zraka karoserije postignut je zahvaljujući aktivnim električnim panelima na prednjoj i stražnjoj strani, čime se tijekom vožnje dužina koncepta može produžiti za 390 mm. Rekli bismo pravi mali transformer na četiri kotača koji se isteže ili skraćuje kod brzine 80 km/h ili se to može izvesti ručno pritiskom na prekidač. U unutrašnjosti Mercedesa Concept IAA je kao u dnevnoj sobi, a ugrađena su četiri individualna sjedala. Za pogon se koristi benzinsko-električni hibridni sustav koji daje ukupnu snagu od 274 KS. Najveća brzina je ograničena na 250 km/h, a emisija ugljičnog dioksida je samo 28 g/km. Doseg kod vožnje samo na struju je ipak skromnih 32 km.
3. Mazda RX-Vision
Mazda je na autosalonu u Tokiju kao svjetsku premijeru pokazala sportski kupe Mazda RX-Vision Concept koji pokreće nova generacija SKYACTIV-R rotacijskog motora. Podsjetimo, kako je Mazda kao pravi automobilski Fenix, jer Wankel motor, odnosno kako ga sada Mazda naziva 'rotacijski motor', održava na životu u svojim serijskim modelima, te je taj motor postao i sinonim za ovu marku. Rotacijski motor poznat je po tome kako ima klipove trokutastog oblika koji se rotiraju, a poznati su i po tome kako iz malog obujma razvijaju jako veliku snagu, te su kompaktne i lagane konstrukcije. Rotacijski motor ima i puno tehničkih problema, među kojima je jedan od najvećih brtvljenje i brtve rotacijskog klipa u komori, a samim time i trajnost motora. Ima velikih problema i oko ispunjenja sve strožih ekoloških normi o ispuštanju štetnih tvari u okoliš.
Kod predstvljenog sportskog automobila Mazda RX-Vision Concept rotacijski motor smješten je ispod prednjeg poklopca, a pogon je izveden samo na stražnje kotače, što će vjerujemo ispuniti toplinom oko srca svakog istinskog zaljubljenika u sportsku vožnju. Za sada se radi samo o konceptu, ali lako je moguće kako će ovo prerasti u skoroj budućnosti i u neki serijski model, no u ovom trenutku je prerano o tome govoriti.
Trenutačno se u svijetu ne proizvodi serijski automobil pokretan rotacijskim motorom (ne računajući neke vojne verzije). U Mazdi i dalje rade na usavršavanju tog motora i vjeruju kako će korištenjem svoje najmodernije tehnologije SKYACTIV-R moći u bliskoj budućnosti opet ponuditi serijski automobil pokretan rotacijskim motorom.
2. Porsche Mission E
Porsche Mission E Concept odgovor je na agresivnu Teslu, a donosi tehnologiju iz natjecateljskog bolida koj je osvojio prva dva mjesta na Le Mansu. Električni sustav snage 600 KS koristi napon od 800 volta i ima doseg 500 km. Porsche je na autosalonu u Frankfurtu ponosno pokazao Porsche Mission E Concept, studiju prvog u potpunosti električnog sportskog automobila sa četvora sjedala. U tipičnom Porsche dizajnu izvedenog iz legendarnog 'elfera' skriva se revolucionarni električni sustav pogona koji koristi napon od 800 volta i koji daje prave sportske performanse.
Pogonski sustav raspolaže sa 600 KS, a kapacitet baterije je dostatan za doseg od 500 km. Pri tom super brzi punjač napuni bateriju na 80 posto za otprilike 15 minuta. Ova električna studija ima pogon na sva četiri kotača, ima upravljanje na sva četiri kotača, te s mjesta do brzine 100 km/h ubrza ispod 3,5 sekunde. Tehnologija je to koja je preuzeta iz modela 919 hybrid koja je pobijedila na Le Mansu. Fascinanatan sportski automobil u kupe obliku ima četvora vrata i četiri pojedinačna sjedala. Odlučeno je kako Porsche Mission E ide u serijsku proizvodnju.
1. Honda Project 2x4
Honda Project 2x4 je vrhunski natjecateljski bolid s motociklističkim pogonom i konstrukcijom po uzoru na Atom Ariel. Svake godine već tradicionalno Honda organizira natjecanje za svoje dizajnerske studije, a rezultat su snažni automobili originalnog dizajna i haube pune 'konja'. Pobjednički automobil za 2015. godinu zove se 'Honda Project 2x4' koji je nastao kao projekt koji pokazuje mogući trend koji bi mogao postati aktualan u budućnost.
Honda Project 2x4 najlakše je dizajnerski opisati kao go-kart format koji pokreće motor iz motocikla. Japanska verzija Ariel Atoma koncipirana je jednako kao i 'original'. Motociklistički atmosferski motor iz GP-a smješten je centralno, a radi se o Hondinom motoru koji na motocikističkim natjecanjima ganjaju Marc Marquez i Dani Pedrosa.
Radi se o V4 benzincu obujma 998 ccm koji se vrti na visokih 13.000 okretaja i razvija najveću snagu 215 KS. Snaga se prenosi na kotače pomoću mjenjača s dvostrukom spojkom i šest stupnjeva prijenosa. Konstrukcija Project 2x4 inspirirana je go-kard tehnikom, ali i starim modelom RA272 nekadašnjeg bolida Formule 1 koji je pokretao motor sa 12 cilindara i obujma 1,5 litre, a koji se vrtio više od 13.000 okretaja. Project 2x4 je izuzetno kompaktne konstrukcije, dugačak je samo 3 metra i visok 99 cm. Težak je samo 405 kilograma, te odista spada na samu granicu između motocikla i automobila. Nisko težište i otvoreni kokpit daju puni sportski užitak za natjecateljske piste.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.