Početna Auto 2517 pregleda

Poput Formule 1: Novi Red Bull hiperautomobil ima 900 kg i 1200 KS

FOTO: Red Bull

Uz ono što nam donosi RB17 čini se da su Mercedes-AMG One i Aston Martin Valkyrie, još dva hiperautomobila inspiriranih Formulom 1, bili smo jednostavno predjelo, a sada dolazi glavno jelo

Konačno je stigao jedan od najočekivanijih automobila zadnjih godina. red Bull već dugo najavljuje svoj cestovni model i znali smo da će biti nešto posebno poput Mercedes AMG-a One, no ovako nešto zaista nismo očekivali. Automobil je s 900 kilograma skoro lagan poput bolida F1, a njegov motor koji ima 1000 KS vrti se do urlajućih 15.000 okretaja. Osim toga tu je i dodatni električni motor za ukupnih 1200 KS. Ako ovo u praksi nije brzo poput Formule 1...

Automobil se zove Red Bull RB17. Ovdje se radi o manje-više zatvorenom bolidu Formule 1 za dvije osobe, bez ikakvih regulatornih ograničenja što znači da su se inženjeri Red Bulla mogli poigrati mnogo više s aerodinamikom i drugim sofisticiranim detaljima nego na bolidu Formule 1. Prikazani auto je namijenjen isključivo za trkaću stazu, no Red Bull će kupcima, koji to budu željeli, ponuditi i konverziju za cestu, pa RB17 možemo smatrati i cestovnim modelom.  

Author: Red Bull foto: Red Bull

Uz ono što nam donosi RB17 čini se da su Mercedes-AMG One i Aston Martin Valkyrie, još dva hiperautomobila inspiriranih Formulom 1, bili smo jednostavno predjelo, a sada dolazi glavno jelo. Hiperautomobil je osmislio i dizajnirao legendarni Adrian Newey koji je zaslužan i za dominantne red Bull F1 bolide u kojima Verstappen ispisuje povijest. Motor ipak nije preuzet iz F1, kao u Mercedesu-AMG One već se radi o mnogo većem 4,5-litrenom atmosferskom V10 motoru. On se vrti do 15.000 okretaja što je garancija fantastičnog zvuka koji podsjeća na stare bolide F1 s V10 motorima.

Author: Red Bull foto: Red Bull

Za nevjerojatno malu masu RB17 zaslužan je monokok s dva sjedala od karbonskih vlakana, koji koristi motor kao potporni element šasije. Snaga se prenosi na stražnje kotače preko 6-stupanjskog sekvencijalnog mjenjača i aktivnog diferencijala s hidrauličkim zaključavanjem. Mjenjač nema brzinu za vožnju unatrag već se ona obavlja pomoću elektromotora integriranog u pogonski sklop. Podaci o ubrzanju nisu objavljeni a Red Bull je otkrio da je maksimalna brzina veća od 350 km/h. 

Ne treba čuditi da automobil Adriana Neweya ima impresivne aerodinamičke vrijednosti. Prema Red Bullu, bolid stvara ekstremnih 1.700 kilograma potisne sile pri 240 km/h, što je gotovo dvostruko više njegove mase. Tu su i sofisticirani aero sustavi upravljanja turbulencijom kotača koji poboljšavaju protok zraka oko guma. Prednja i stražnja krila također imaju aktivne elemente za prilagodbu potisne sile različitim scenarijima.

Author: Red Bull foto: Red Bull

Ostatak tehnike RB17 također je snažno inspiriran automobilskim sportom. Na sva četiri kotača nalaze se podesivi amortizeri u kombinaciji s aktivnom kontrolom visine i nagiba. S obzirom na udaljenost od tla RB17 koja se vidi na slikama, sustav podizanja također će biti koristan u praksi. Tu su i hidraulički servo upravljač i karbonske kočnice. Zanimljivo je da se samo stražnjim kočnicama upravlja putem brake-by-wire sustava.

Author: Red Bull foto: Red Bull

Auto je smješten na kotačima s 18-inčnim naplatcima od ugljičnih vlakana s Michelinovim trkaćim slikovima razvijenim posebno za ovaj automobil. Sve u svemu, Michelin radi na tri različite opcije guma za različite uvjete ili razine iskustva vozača.

Author: Red Bull foto: Red Bull

Interijer nije prikazan jer se vjerojatno još dorađuje. Red Bull ej najavio prilagođene mogućnosti sjedenja, podesive pedale i ugrađeni prostor za pohranu stvari poput trkaćih kombinezona i kaciga. Prema Neweyu, auto neće imati krajnje spartanski kokpit trkaćeg automobila i kupcima bi se trebale dati jedna ili dvije opcije za dotjerivanje unutrašnjosti.

Author: Red Bull foto: Red Bull

Motor radi na običan benzin i svaki automobil dolazi s jamstvom od 2 godine ili 4000 kilometara (što god nastupi prije). Iako je jamstvo sumnjivo skromno tvrtka tvrdi da je automobil dovoljno izdržljiv da vozi 24-satnu utrku bez ikakvog servisa. Redovni servis može se obaviti u sjedištu Red Bulla, lokalnom servisnom centru ili u domu kupca. Veliki servis je zakazan svakih 8000 kilometara i mora se obaviti u sjedištu tvrtke.

Author: Red Bull foto: Red Bull

Poput drugih proizvođača čistih luksuznih trackday igračaka, kao što su Ferrari i McLaren, Red Bull planira svake godine organizirati niz privatnih događaja na kojima kupci mogu koristiti svoje automobile na stazi.Tvrtka također planira dovesti vlasnike u svoj "unutarnji krug" i pozvati ih na proslave Red Bull Racinga, simulatore i društvene događaje izvan staze.

Author: Red Bull foto: Red Bull

Automobil će koštati oko 6 milijuna eura bez poreza. Naravno, svih 50 primjeraka već je rezervirano. Početak proizvodnje planiran je za 2025. godinu. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.