Uz ono što nam donosi RB17 čini se da su Mercedes-AMG One i Aston Martin Valkyrie, još dva hiperautomobila inspiriranih Formulom 1, bili smo jednostavno predjelo, a sada dolazi glavno jelo
Konačno je stigao jedan od najočekivanijih automobila zadnjih godina. red Bull već dugo najavljuje svoj cestovni model i znali smo da će biti nešto posebno poput Mercedes AMG-a One, no ovako nešto zaista nismo očekivali. Automobil je s 900 kilograma skoro lagan poput bolida F1, a njegov motor koji ima 1000 KS vrti se do urlajućih 15.000 okretaja. Osim toga tu je i dodatni električni motor za ukupnih 1200 KS. Ako ovo u praksi nije brzo poput Formule 1...
Automobil se zove Red Bull RB17. Ovdje se radi o manje-više zatvorenom bolidu Formule 1 za dvije osobe, bez ikakvih regulatornih ograničenja što znači da su se inženjeri Red Bulla mogli poigrati mnogo više s aerodinamikom i drugim sofisticiranim detaljima nego na bolidu Formule 1. Prikazani auto je namijenjen isključivo za trkaću stazu, no Red Bull će kupcima, koji to budu željeli, ponuditi i konverziju za cestu, pa RB17 možemo smatrati i cestovnim modelom.
Uz ono što nam donosi RB17 čini se da su Mercedes-AMG One i Aston Martin Valkyrie, još dva hiperautomobila inspiriranih Formulom 1, bili smo jednostavno predjelo, a sada dolazi glavno jelo. Hiperautomobil je osmislio i dizajnirao legendarni Adrian Newey koji je zaslužan i za dominantne red Bull F1 bolide u kojima Verstappen ispisuje povijest. Motor ipak nije preuzet iz F1, kao u Mercedesu-AMG One već se radi o mnogo većem 4,5-litrenom atmosferskom V10 motoru. On se vrti do 15.000 okretaja što je garancija fantastičnog zvuka koji podsjeća na stare bolide F1 s V10 motorima.
Za nevjerojatno malu masu RB17 zaslužan je monokok s dva sjedala od karbonskih vlakana, koji koristi motor kao potporni element šasije. Snaga se prenosi na stražnje kotače preko 6-stupanjskog sekvencijalnog mjenjača i aktivnog diferencijala s hidrauličkim zaključavanjem. Mjenjač nema brzinu za vožnju unatrag već se ona obavlja pomoću elektromotora integriranog u pogonski sklop. Podaci o ubrzanju nisu objavljeni a Red Bull je otkrio da je maksimalna brzina veća od 350 km/h.
Ne treba čuditi da automobil Adriana Neweya ima impresivne aerodinamičke vrijednosti. Prema Red Bullu, bolid stvara ekstremnih 1.700 kilograma potisne sile pri 240 km/h, što je gotovo dvostruko više njegove mase. Tu su i sofisticirani aero sustavi upravljanja turbulencijom kotača koji poboljšavaju protok zraka oko guma. Prednja i stražnja krila također imaju aktivne elemente za prilagodbu potisne sile različitim scenarijima.
Ostatak tehnike RB17 također je snažno inspiriran automobilskim sportom. Na sva četiri kotača nalaze se podesivi amortizeri u kombinaciji s aktivnom kontrolom visine i nagiba. S obzirom na udaljenost od tla RB17 koja se vidi na slikama, sustav podizanja također će biti koristan u praksi. Tu su i hidraulički servo upravljač i karbonske kočnice. Zanimljivo je da se samo stražnjim kočnicama upravlja putem brake-by-wire sustava.
Auto je smješten na kotačima s 18-inčnim naplatcima od ugljičnih vlakana s Michelinovim trkaćim slikovima razvijenim posebno za ovaj automobil. Sve u svemu, Michelin radi na tri različite opcije guma za različite uvjete ili razine iskustva vozača.
Interijer nije prikazan jer se vjerojatno još dorađuje. Red Bull ej najavio prilagođene mogućnosti sjedenja, podesive pedale i ugrađeni prostor za pohranu stvari poput trkaćih kombinezona i kaciga. Prema Neweyu, auto neće imati krajnje spartanski kokpit trkaćeg automobila i kupcima bi se trebale dati jedna ili dvije opcije za dotjerivanje unutrašnjosti.
Motor radi na običan benzin i svaki automobil dolazi s jamstvom od 2 godine ili 4000 kilometara (što god nastupi prije). Iako je jamstvo sumnjivo skromno tvrtka tvrdi da je automobil dovoljno izdržljiv da vozi 24-satnu utrku bez ikakvog servisa. Redovni servis može se obaviti u sjedištu Red Bulla, lokalnom servisnom centru ili u domu kupca. Veliki servis je zakazan svakih 8000 kilometara i mora se obaviti u sjedištu tvrtke.
Poput drugih proizvođača čistih luksuznih trackday igračaka, kao što su Ferrari i McLaren, Red Bull planira svake godine organizirati niz privatnih događaja na kojima kupci mogu koristiti svoje automobile na stazi.Tvrtka također planira dovesti vlasnike u svoj "unutarnji krug" i pozvati ih na proslave Red Bull Racinga, simulatore i društvene događaje izvan staze.
Automobil će koštati oko 6 milijuna eura bez poreza. Naravno, svih 50 primjeraka već je rezervirano. Početak proizvodnje planiran je za 2025. godinu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.