Kultni model uvijek je slovio za mlađeg brata legendarnome 'elferu', mnogi su ga prozivali 'dječjim' Porscheom, no danas je Boxster sinonim za prestiž i performanse uklopljene u roadster pakiranje...
Upravo je naš testni primjerak najjači Boxster u ponudi. Punog je naziva 718 Boxster S, gdje 718 slovi za liniju dvosjeda Caymana i Boxstera, a slovo S označuje snažniju varijantu koja iz 2,5-litrenog boxer 'turbaka' s četiri cilindra lansira ukupno 350 konjskih snaga.
Možda se na prvu to ne čini brojkom dostojnom naziva superautomobila, ali već prilikom prvog pritiskanja papučice gasa, mišljenje vam se potpuno promijeni. Vozite se gradom spuštenog platnenog krova s neskidivim osmijehom na licu, što zbog vjetra u kosi, što zbog izvanredne zvučne kulise, za koju moramo priznati da najbolja u razredu četverocilindraša.
Osjećaj u vožnji je fenomenalan, automobil je pravi istinski Porsche, motor je centralno smješten tik iza sjedala. Tko nije probao voziti Porsche, teško da si može dočarati doživljaj vožnje auta s boxer motorom straga. Da skratim, ključ je u kontroli gasa. Ako je ona savršena, ovaj 718 Boxster S jednostavno ide kao po tračnicama, doslovno je zalijepljen za asfalt ultraljepljivim Michelin gumama i 20-colnim kotačima.
Ako se ipak 'zalomi' prejako dodavanje gasa, za sve se brine odlična kontrola trakcije (ESP) koja neprestano pazi na vas i dozvoljava zabavne manevre bez mogućnosti izvrtanja. Valja spomenuti i fenomenalne kočnice koje su na razini trkaćih automobila, no nešto manje nije ni bilo za očekivati od najboljega i najskupljeg Boxstera, koji je u posljednoj generaciji jednostavno - kabrio varijanta Caymana.
718 Boxster S do stotke se ispaljuje za 4,4 sekunde i maksimalno juri do 285 km/h. Potrošnja je tvornički deklarirana 7,3 litre, no u stvarnosti ta brojka debelo premašuje 10 litara eurosupera, što je i bilo za očekivati od sportskog Porschea, koji mi je i točenje najskupljeg 100-oktanskog goriva učinio guštom.
Tražite li jurnjavu, 718 Boxster S je spreman, želite li laganu i tihu predvečernju vožnju sa spuštenim krovom, on je spreman. Zapravo nismo pronašli okruženje u kojemu je 718 Boxster S nešto manje od izvrsnog.
Snage ima i više nego dovoljno, automobil je stražnjeg pogona i ima automatski mjenjač. I to kakav. Porscheov PDK automatik s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa rafalno mijenja kroz brzine s 'golim' okom instantnom brzinom i uvelike pridonosi odličnim performansama.
Cijena testnog modela iznosi 861.173 kune, što je zapravo jedina mana ovog auta, no s obzirom na to da je ovo ipak čistokrvni Porsche, vrijedi svake kune onome koji ga može platiti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.