GT XX nije puka dizajnerska studija, već najava nove generacije AMG GT modela koja dolazi iduće godine
Mercedes-AMG predstavio je GT XX koncept, radikalnu viziju sportskog modela koji će se već sljedeće godine pretočiti u serijsku "superlimuzinu".
GT XX napušta konvencionalni izgled dosadašnjih AMG GT modela u korist dramatičnog, futurističkog dizajna. Prednji dio se potpuno razlikuje od svega što smo dosad vidjeli na modernim Mercedesima, a znalci će prepoznati dizajnersku poveznicu sa slavnim trkaćim modelom 300 SL iz 1952. godine. Prednji dio krasi široka i tanka maska i poklopac motora s retro otvorima za zrak. Stražnja svjetla netipična za Mercedes i narančasta boja jasna su referenca na legendarni koncept C 111 iz 1969. godine. Aerodinamička učinkovitost dodatno je naglašena koeficijentom otpora od samo 0,198 što je jedna od najboljih vrijednosti u svijetu modernih automobila.
Pogonski sustav sastoji se od tri aksijalna elektromotora, jednog sprijeda i dva straga, ukupne snage 1360 KS. Stražnji motori nose glavni teret pogona, dok se prednji može isključiti tijekom umjerene vožnje radi povećanja efikasnosti. Svaki motor ima zasebni planetarni prijenos i vodeno hlađeni pretvarač, dok su sami motori hlađeni uljem. Ubrzanja nisu otkrivena, ali uz ovu snagu i najavljenu maksimalnu brzinu veću do 360 km/h, jasno je kamo cilja ovaj AMG.
GT XX koristi 800-voltnu arhitekturu i napredni baterijski paket s cilindričnim ćelijama i aluminijskim kućištem. Ćelije se individualno hladi "tekućinom visoke tehnologije". Doseg od gotovo 400 kilometara moguće je nadopuniti za samo pet minuta uz snagu punjenja od nevjerojatnih 850 kW, što je vrijednost trenutačno nedostižna dostupnim klasičnim punjačima, ali Mercedes i Alpitronic već rade na novoj generaciji ultra brzih stanica za punjenje.
Unutrašnjost GT XX izrađena je bez kompromisa: karbonska školjkasta sjedala, presvlake od recikliranih trkaćih guma i minimalistički kokpit s dva zaslona. Upravljač je dizajniran po uzoru na bolide Formule 1, a dekorativne narančaste svjetlosne cijevi podsjećaju na visokonaponske vodove. Svi materijali u kabini, uključujući podne obloge, dolaze iz recikliranih izvora.
Automobil proizvodi sintetički V8 zvuk preko vanjskih zvučnika integriranih u prednja svjetla. AMG-ov šef Michael Schiebe je rekao da je to "najbolji V8 zvuk koji su ikad napravili", makar virtualno. Upravljačke polugice na volanu i sugestije simuliranog prijenosa dodatno bi trebale pojačati dojam vožnje pravog sportskog automobila.
GT XX nije puka dizajnerska studija, već najava nove generacije električnih AMG modela. Iako neki detalji poput svjetlećih bočnih pragova i LED zaslona na stražnjem dijelu na kojem se ispisuju poruke, možda neće preživjeti put do proizvodnje, važnija rješenja poput motora, baterija i dizajna gotovo sigurno hoće.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.