U vrijeme dok je Porsche razvijao 550 Spyder, Škoda je napravila model 1100 OHC koji se snagom i performansama nosio s najboljim trkaćim autima
Rijetka i u mnogočemu jedinstvena Škoda 100 OHC slavi 60. rođendan. Napravljena je 1956. godine za utrkivanja, a umjesto konkurenata na stazi zaustavila ju je politička situacija u zemlji koja je limitirala mogućnost nastupa Škodinih vozača na međunarodnim natjecanjima. Škoda 1100 OHC u svoje je vrijeme bila posljednja riječ tehnologije i sasvim dostojna konkurentica čak i Porscheu 550 Spyderu.

Odlikovala ju je mala masa, samo 500 kilograma, a pokretao ju je benzinski motor s četiri cilindra i jednom litrom obujma, koji je razvijao 92 KS i mogao se vrtjeti na 8500 okretaja. Auto je postizao je najveću brzinu od 190 do 200 km/h, ovisno o prijenosnim omjerima u mjenjaču. Neovisan ovjes s dvostrukim ramenima i aluminijski naplatci bili su posljednja riječ tehnologije toga vremena.

Na prvoj utrci, Velikoj nagradi Mlade Boleslave, vozač Miroslav Fousek ostvario je prvu od brojnih pobjeda ovog auta. Kasnije su napravljene i dvije kupeovske izvedbe s aluminijskom karoserijom, a jedna od preostalih trenutačno je u procesu restauracije.

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.