Simbol svakodnevnoga života u komunističkoj Istočnoj Njemačkoj i dalje zadivljava, zabavlja i šarmira, za njega se traže rezervni dijelovi, a cijena mu raste...
Prije točno 60 godina s proizvodne je trake u Zwickauu sišao prvi P50 Trabant, maleni dvotaktni automobil koji se svime nesumnjivo izdvaja od ostalih. Do prestanka proizvodnje 1991. godine napravljeno je oko tri milijuna Trabanata.
U posljednje je vrijeme opet sve popularniji. Tim više što je jedan od zaljubljenika, Frank Hofmann, još 2003. otvorio privatnu trgovinu rezervnim dijelovima, naravno onima koje je mogao pronaći na oglasniku. Posao je rastao, a danas Hofmann u ponudi ima preko 1500 dijelova, od najmanjega vijka do kompletnoga motora.
Doživio je veliki uspjeh u Europi, ponajviše zahvaljujući tome što je zapravo vrlo jednostavan za održavanje i popravak, a bio je cjenovno prihvatljiv. Trabantov dvotaktni motor s obiljem dima i mirisa, do danas je ostao simbolom socijalizma u Europi. U tvornici u Zwickauu nisu se previše opterećivali tehnološkim razvojem pa je Trabant tek potkraj 80-ih godina prošloga stoljeća dobio moderne četverotaktne motore.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.