Početna Auto 509 pregleda

Španjolski Tiguan: Ovo je nova Cupra Terramar

FOTO: Cupra

Ovo nije još jedan električni automobil, već novi SUV s benzinskim motorima i plug-in hibridnim pogonskim sustavima

Cupra je već pokazala Terramar kao studiju sredinom 2022. godine, a sada je svjetlo dana ugledala i serijska verzija koja se od te studije ne razlikuje gotovo ni po čemu. Suprotno trendu u VW grupi, ovo nije još jedan električni automobil, već novi SUV s benzinskim motorima i plug-in hibridnim pogonskim sustavima. Ime novog modela je posveta povijesnoj trkaćoj stazi Autòdrom de Sitges-Terramar, gdje je brand Cupra rođen 2018. godine. 

Author: Cupra foto: Cupra

Terramar je dugačak 452 cm, 158 cm, širok 186 cm i ima međuosovinski razmak od 268 cm. To ga čini nešto kraćim, ali znatno nižim od novog VW Tiguana s kojim dijeli međuosovinski razmak i platformu. Zapremina prtljažnika, ovisno o položaju stražnje klizne klupe iznosi 400 do 602 litre.

Author: Cupra foto: Cupra

Prednji dio Cupre karakterizira nos morskog psa. Terramar nosi novi svjetlosni potpis marke s tri trokuta s Matrix LED prednjim svjetlima. Logo marke uokviren je s dvije linije koje se nastavljaju na poklopac motora te naglašavaju agresivnost. Laki aluminijski naplaci od 18" su standardni, a u ponudi su dimenzije kotača do 20". Straga dominira integrirani i osvijetljeni Cupra logo smješten između poveznih stražnjih svjetala. Na dnu stražnjeg dijela je agresivni odbojnik s istaknutim difuzorom. 
Novi SUV će biti dostupan u devet vanjskih boja, uključujući dvije mat boje. 

Unutra je sve prilično digitalno. Ispred vozača su 10,25-inčni digitalni instrumenti, u sredini 12,9-inčni zaslon osjetljiv na dodir. S redizajniranim hardverom i moćnijim softverom, uz prilagodljivi zaslon i head-up zaslon tu je i osvijetljena slider traka za upravljanje najvažnijim funkcijama, kao i u većini VW modela. 

Author: Cupra foto: Cupra

Cupra se za Terramar oslanja na motore s unutarnjim izgaranjem i ovdje nema isključivo električnih pogona. Međutim, Cupra ne spominje dizelske opcije u priopćenju. Po tome će se auto razlikovati od VW Tiguana i Audija Q3, koji također koriste MQB Evo platformu Grupe Volkswagen. Ponuda počinje s blagim hibridnim benzinskim motorom od 150 KS s 1,5-litrenim obujmom i 7-stupanjskim DSG mjenjačem. Ovaj "eTSI" nudi 250 Nm maksimalnog okretnog momenta, a Terramar uz njega ubrzava 9,3 sekunde do stotke i postiže maksimalnih 205 km/h. Tu su i dva dvolitrena TSI benzinska motora, također sa 7-stupanjskim DSG-om, ali s pogonom na sve kotače. Oni razvijaju 204 KS i 265 KS, a potonji ima najveći okretni moment od 400 Nm, i auto do stotke ubrzava za 5,9 sekundi dok je maksimalna brzina 243 km/h. 

Author: Cupra foto: Cupra

Tu su i plug-in hibridi i to u dvije izvedbe: s 204 KS i 272 KS. Motor 1.5 TSI povezan je s elektromotorom, koji je u kombinaciji s velikim paketom baterija kapaciteta 19,7 kWh (neto). To znači da bi novi Cupra Terramar trebao moći voziti više od 100 km isključivo na električni pogon. Baterija se može puniti regeneracijom do 50 kW snage ili na punjaču snagom do 11 kW. 

Author: Cupra foto: Cupra

Konfiguracija MacPherson prednjeg ovjesa i stražnjeg multi-link stražnjeg ovjesa, kombinirana u sportskom postavu i spuštena za 10 mm u usporedbi s MQB Evo platformom standardna je za sve verzije. Dinamika vožnje Terramara može se mijenjati odabirom različitih profila vožnje: Comfort, Performance, Cupra (za verzije VZ), Offroad (za verzije s pogonom na sve kotače) i Individual. 

 

Cijene za Hrvatsku se još ne Author: Cupra foto: Cupra znaju no Cupra Terramar je već u njemačkom konfiguratoru. Tamo cijene kreću od 43.020 eura za 1.5 eTSI sa 150 KS. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.