Početna Auto 1521 pregleda

Stigao nam je još jedan Renaultov SUV: Vozili smo novi Symbioz

FOTO: Renault

Vožnja je vrlo tiha i udobna uz so oko 80 posto gradske vožnje u električnom načinu rada. Također, bez obzira na to kako vozite auto će uvijek biti vrlo štedljiv

Pet mjeseci nakon svjetske premijere ovog proljeća, novi Renault Symbioz stigao je na hrvatsko tržište. Radi se o čak sedmom SUV-u u ponudi Renaulta koji se pridružuje Capturu, Australu, Megane Conquestu, Espaceu, Rafaleu i električnom Scenicu. Unatoč ogromnoj ponudi SUV-ova u Renaultu su smatrali da bi im dobro došao još jedan kako bi popunio "poveću rupu" između malog Captura i mnogo većeg Australa. Kakav je novi Symbioz u praksi isprobali smo na hrvatskoj prezentaciji gdje smo auto isprobali u gradskom prometu, na otvorenim cestama, i autocestama na putu između Zagreba i Suhopolja i natrag. 

Author: Renault foto: Renault

Novi Symbioz je dugačak 441 cm, širok 180 cm i visok 157 cm. Dvadesetak je centimetara duži od Captura i desetak kraći od Australa te se tako lijepo uklapa u ponudu između njih. Spada u kompaktnu klasu, odnosno C segment i dimenzijama je vrlo sličan Nissanu Qashqaiju, no ako ćemo tražiti ekvivalenta u Renaultu moramo primijetiti da je po dimenzijama, obliku i dizajnu najsličniji Scenicu. Ipak, njihove platforme i tehnologija se potpuno razlikuju te se Symbioz temelji se na proširenoj CMF-B platformi koju koriste Clio i Captur u B segmentu te Megane Conquest u C segmentu. 

Author: Renault foto: Renault

Dizajnom se dosta razlikuje od dosadašnjim trendova kod Renaultovih SUV-ova iako nekim detaljima sprijeda nalikuje na redizajnirani Captur. Straga je potpuno originalan s vrlo atraktivnim izgledom kojim ne nalikuje na niti jedan drugi Renault. Renault ga nudi u sedam boja karoserije, a kotači imaju promjer od 17 do 19 inča. 

Author: Renault foto: Renault

U unutrašnjosti je Symbioz dizajnerski svojevrsna mješavina Captura i Australa i ona nije "doslovno" prenesena iz Australa kao u Rafaleu i Espaceu. Središnji zaslon je postavljen okomito i ima dijagonalu od 10,4 inča, a ispred vozača su digitalni instrumenti od 10,3 inča. I njihov dizajn je potpuno nov i prikazi se osjetno razlikuju te su pojednostavljeni u odnosu na ono što smo do sada viđali u novim Renaultima. 

Author: Renault foto: Renault

 Već u osnovnoj verziji Symbioz ima multimedijski sustav OpenR Link s integriranim Google uslugama koji se temelji na novoj Android Automotive 12 platformi. Infotainment je dan od najboljih an tržištu. Brz je i intuitivan s google navigacijom i drugim Google aplikacijama. Što se opreme tiče,  u opciji je i Harman/Kardon audio sustav s devet zvučnika i 410 W, dok osnovna verzija već serijski dolazi s vrlo dobrim Akramys Classic ozvučenjem. 

Author: Renault foto: Renault

Ponuda prostora je prilično velika, posebice straga gdje Symbioz ima klupu koja se može se pomicati uzdužno za 16 centimetara. I kada je sjedalo u krajnje stražnjem položaju u Prtljažnik stane vrlo dobrih 492 litre, a kada sjedalo pomaknete maksimalno prema naprijed zapremina prtljažnika raste na ogromnih 624 litre. S preklopljenim sjedalima u prtljažnik stane 1582 litre, a valja napomenuti i da je oblik prtljažnika vrlo pravilan. Symbioz nudi i 24,7 litara prostora za pohranu u unutrašnjosti, od čega je sedam litara u pretincu za rukavice. 

Author: Renault foto: Renault

Zanimljiv detalj na autu je i Panoramski stakleni krov Solarbay, koji je prvi put korišten na Rafaleu i Scenicu E-Tech Electric. Uz “AmpliSky” tehnologiju, Solarbay uklanja potrebu za sjenilom. Po želji, aktivni sustav zatamnjuje krovni otvor po segmentima s pomoću PDLC tehnologije (polimer dispergirani tekući kristal), u kojoj molekularna struktura reagira na električnu struju. Stakleni krov je dio dodatne opreme i košta 1500 eura. 

Author: Renault foto: Renault

Renault Symbioz se za sada nudi samo u kombinaciji uz poznati hibridni pogon E-Tech 145 koji ima 143 KS i sastoji se od 1,6-litrenog benzinca, dva elektromotora i multimode mjenjača bez spojke. Performanse nisu spektakularne i ubrzanje do 100 km/h traje 10,6 sekundi dok je maksimalna brzina 170 km/h. 

Author: Renault foto: Renault

U nekim trenucima, pogotovo prilikom življe i brže vožnje, Sybmioz odaje dojam da mu nedostaje malo snage i može smetati bukom motora. No kada se vozite sporije i opušteno na vidjelo izlaze njegove prednosti. Vožnja je vrlo tiha i udobna uz so oko 80 posto gradske vožnje u električnom načinu rada. Također, bez obzira na to kako vozite auto će uvijek biti vrlo štedljiv. U gradu je potrošnja između 4 i 5 litara standard, na otvorenoj cesti troši oko 4,5 l/100 km, a na autocesti oko 6 l/100. Čak i kada ga tjerate do granica neće trošiti mnogo više od 7 l/100 km. 

Author: Renault foto: Renault

Ponuda pogona neće ostati samo na hibridu jer Renault je već najavio da nam iduće godine dolazi i blagi hibridni benzinac, vjerojatno novi 1,2-litreni TCe 130 motor. Dizelska opcija nije planirana.  

Author: Renault foto: Renault

Renault je objavio i cijene za novi Symbioz u Hrvatskoj. Uz osnovnu opremu Evolution i hibridni pogonski sustav E-Tech 145 auto košta od 29.690 eura. Nude se još opreme Techno, Esprit Apline i Iconic s cijenama do 34.490 eura. Renault do kraja ove godine uz Symbioz na poklon daje čak 10-godišnje jamstvo i bon za zimske gume,a nudi se i financiranje na tri rate bez kamata. 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.