Novi Duster donosi potpuno novi izgled uz minimalne promjene dimenzija. Dizela više nema, ali zato su tu pogoni na plin, blagi hibrid i klasični hibridni sustav
Duster je Dacijin jedini SUV, ali i jedna od najuspješnijih Dacia u povijesti. Od 2010. godine proizvedeno je 2,2 milijuna primjeraka pristupačnog kompaktnog SUV-a. U Europi je Duster trenutno najprodavaniji SUV kada su u pitanju privatni kupci, a slično je bilo i tijekom cijele karijere ovog auta u Hrvatskoj. Danas je Dacia predstavila nasljednika koji na tržište dolazi u prvoj polovici ove godine i koji bi trebao biti okosnica ove marke u godinama koje slijede.
Poput Sandera i Joggera, novi Dacia Duster koristi platformu grupe CMF-B. Iz profila, izgled novog Dustera izgleda poznato, no sve je promijenjeno i jako modernizirano te ova Dacia sada spada među atraktivnije pripadnike klase. Buduća Dacia Duster samo je dva milimetra duža od prethodnog modela, ali djeluje znatno impresivnije. Ono što upada u oči je vodoravno naglašen prednji dio sa svjetlima i rešetkom u stilu Sandera i Bigster Concepta. Inače, potonji će biti lansiran 2025. kao veći brat novog Dustera.
"Y motiv" LED dnevnih svjetala sada je prenesen i na stražnja svjetla koja izgledaju vrlo interesantno i dominiraju cijelim stražnjim dijelom. Na boku primjećujemo da više nema klasičnih kvaka na stražnjim vratima već su one, slično kao kod Renaulta Clija, skrivene u okvirima prozora.
Prema Daciji, prelazak na platformu CMF-B rezultirao je s više prostora u unutrašnjosti, posebno u pogledu širine sprijeda i prostora za noge straga. Osim toga, podnica prtljažnika je niža, a otvor prtljažnika širi i viši. Sam prtljažni prostor također je širi i viši te nudi do šest posto više prostora, konkretno 472 litre. Novi krovni nosač nosivosti do 80 kilograma iznimno je praktičan za aktivnosti na otvorenom. Može se jednostavno pričvrstiti na modularne krovne nosače u poprečnom položaju ili na poprečne šipke dostupne odvojeno.
Plastični štitnici oko vozila izrađeni su od novog materijala nazvanog Sparkle koji se sastoji od 20 posto recikliranog materijala. On nije lakiran, kao ni dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika tako da ogrebotine ne ostavljaju primjetne tragove.
Dacia Duster i dalje je dugačka 434, cm, u širinu je porasla za 1 cm na 181 cm, a visina joj je smanjena za 3 cm na 166 cm. Međuosovinski razmak 16 je milimetara kraći nego kod prethodnika.
U budućnosti će u kokpitu biti samo digitalni zasloni, jedino će osnovna verzija i dalje imati analogne instrumente. Novi središnji zaslon od 10,1 inča, također nije serija u osnovnom modelu, već od druge razine. On je okrenut prema vozačevom sjedalu pod kutom od deset stupnjeva radi optimalne preglednosti. Klasičnu ručicu mjenjača kod automatika zamjenjuje novodizajnirana polugica, a upravljač je spljošten s gornje i donje strane, što bi trebalo donijeti lakši odabir bolje pozicije sjedenja u autu. "Potpis" u obliku slova "Y" vidljiv je i u unutrašnjosti na rešetkama ventilacije.
Najvažnija vijest za mnoge je činjenica da Dacia Duster ubuduće više neće biti dostupna s dizelskim motorom. Prethodno je u ponudi bio 1,5-litreni motor sa 115 KS i opcijskim pogonom na sve kotače. Marka tako slijedi filozofiju matične tvrtke, Renault također postupno izbacuje dizel iz ponude.
Najveća novost što se tiče pogona je hibridni sustav dobro poznat iz Renaulta, ali i aktualnog Joggera. Uključuje četverocilindrični benzinski motor obujma 1,6 litara i snage 69 kW (94 KS), dva elektromotora i automatski multimode mjenjač s više načina rada bez spojke i razvija ukupno 140 KS. Sustav omogućuje vožnju isključivo električnim pogonom do 80 posto vremena u gradu, a to smanjuje potrošnju za 20 posto (mješoviti ciklus) do 40 posto (gradski ciklus). Dolazit će samo u verzijama s prednjim pogonom.
Još jedna novost u ponudi pogona je benzinski TCe 130. Dacia prvi put koristi ovu novorazvijenu blagu hibridnu pogonsku jedinicu u novom Dusteru. Kombinira novu generaciju trocilindričnog turbobenzinskog motora obujma 1,2 litre koji radi u Millerovom ciklusu s 48-voltnim startnim generatorom. Snaga motora je 130 KS. Dacia će TCe 130 nuditi u verzijama 4x2 i 4x4 sa 6-stupanjskim mjenjačem.
Osnovni motor će možda biti i najinteresantniji kupcima u Hrvatskoj. Riječ je o dobro poznatom ECO-G 100 motoru koji radi na benzin i na ukapljeni naftni plin (LPG). Sa svoja dva spremnika, koji zajedno primaju 100 litara (50 litara benzina i 50 litara LPG-a), može prijeći do 1300 kilometara. Spremnik LPG-a nalazi se ispod poda prtljažnika tako da ne utječe na njegov kapacitet.
Novi Duster u verziji 4x4 opremljen je novim Terrain Controlom sustavom koji nudi pet načina vožnje: automatski, snijeg, blato/pijesak, off-road i Eco. Za razliku od dosadašnjeg 4x4 sustava u Dusteru ovaj je potpuno automatski i ne omogućuje više manualno prebacivanje na samo prednji pogon. Razmak od tla u verziji 4x4 iznosi 217 milimetara, a zahvaljujući prilaznim kutovima do 31 stupanj sprijeda i 36 stupnjeva straga u verzijama 4x4, prepreke se mogu još lakše savladati. Što se tiče terenske vožnje, tu je još sustav za automatsku vožnju na nizbrdici i novi All Road Info System koji prikazuje niz posebno korisnih informacija na središnjem zaslonu od 10,1 inča tijekom vožnje izvan ceste, kao što su nagibi i distribucija snage.
Dacia će ponuditi četiri razine opreme za Dustera, a to su Essential, Expression, Extreme i Journey. U osnovnoj opremi bit će klima, Media Control sustav, fiksni krovni nosači, šest zračnih jastuka, stražnji parkirni senzori i još mnogo toga. Druga razina opreme već donosi i 17-inčne aluminijske naplatke, 7-inčnu digitalnu instrument ploču, 10,1-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir, kameru za vožnju unatrag... U top opremi tu su i naplatci od 18 inča, automatska klima, sustav za ulazak i pokretanje bez ključa, električna parkirna kočnica, bežični punjač za pametni telefon, Media Nav Live infotainment sustav s povezanom navigacijom, Arkamys 3D zvučni sustav sa šest zvučnika...
Dacia još nije objavila cijene, a više informacija znat će se u siječnju 2024. Prva vozila vjerojatno će doći u salone u svibnju 2024. godine. Osnovni model sa 100 KS mogao bi startati ispod 20.000 eura, a s druge strane najskuplji ne bi prelazio 30.000 eura. Duster ne bi trebao biti moguć do 30.000 eura. Trenutno osnovni "stari" Duster u Hrvatskoj košta 19.350 eura.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.