Cijene još nisu objavljene, a redizajnirani Golf u Hrvatsku stiže tijekom lipnja
Sa 37 milijuna proizvedenih primjeraka u 50 godina, Golf je sa svojih osam generacija od 1974. jedan od najprodavanijih automobila na svijetu u povijesti. Posljednjih godina, u svojoj osmoj generaciji izgubio je velik dio tržišta zbog navale SUV automobila, no još uvijek je izuzetno važan za Volkswagen. Kako bi Golf ostao aktualan do konačnog prelaska na električni pogon, Volkswagen ga je sada redizajnirao te bi u ovom obliku Golf trebao potrajati još mnogo godina.
Na prvi pogled nema previše promjena. Što se tiče dizajna, prednja LED prednja svjetla izgledaju nešto drugačije, a isto vrijedi i za odbojnik te masku. Bogatije opremljene verzije imaju i svjetlosnu traku punom širinom prednjeg dijela i, po prvi put na prednjem dijelu nekog europskog Volkswagena, svjetleći logotip. LED svjetla su u seriji, a uz nadoplatu tu su i napredna Matrix IQ.LIGHT LED svjetla.
Promijenjena su i stražnja svjetla. Ona sada imaju trodimenzionalnu grafiku i mogu se prilagoditi u postavkama vozila putem infotainment sustava s tri različita dizajna. Golf je također dobio neke nove boje i nove dizajne naplataka dimenzija od 16" do 19".
Ispod karoserije promijenjeno je mnogo više toga. Golf je sada postavljen na MQB Evo platformi koju je proizvođač dodatno unaprijedio uz redizajn.
U unutrašnjosti je najveća novost uvođenje novog infotainment sustava kod kojeg su promijenjeni i hardver i softver. Novi Infotainment nosi naziv MIB4 i ima nove zaslone na dodir koji su dostupni u veličinama od 10,4 i 12,9 inča. Novost je i glasovni asistent ChatGPT-om koji je razvijen je u suradnji s Cerenceom. Volkswagen je novim infotainmentom reagirao na kritike korisnika kod prošlog modela, a isto je napravio i s dodirni klizačima ispod zaslona koji su sada osvijetljeni i lakši za korištenje.
Još jedna od kritika kupaca koja je usvojena su tipke na volanu. Nestale su nepraktične touch tipke koje su ponovo zamijenile klasične fizičke tipke. Od zanimljivih tehnoloških novosti tu je Park Assist sustav koji pruža mogućnost parkiranja pomoću mobitela.
Standardna digitalna ploča s instrumentima je veličine 10,2 inča i prilagodiva je tako da su dostupna četiri prikaza: Classic, Progressive, Navigation i R-Line (uz prikaze GTI, GTE i R specifične za model). Head-up zaslon dostupan je kao dodatna oprema.
Kupci mogu birati između benzinskih motora, dizelskih motora, blagih hibridnih benzinaca i plug-in hibrida. Osnovni motor je benzinski 1.5 TSI sa 115 KS, a tu je i verzija istog motora sa 150 KS. Obje verzije nude se sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Snažni 2.0 TSI sa 204 KS standardno ima 7-stupanjski DSG i 4Motion pogon na sve kotače, a Golf GTI sada ima 265 KS, 7-stupanjski DSG i prednji pogon.
U ponudi su dva dizelaša. Poznati 2.0 TDI 115 KS i ima 6-stupanjski ručni mjenjač. Snažnija verzija istog motora ima 150 KS te dolazi serijski uz 7-stupanjski DSG. Pogon na sve kotače u kombinaciji s dizelom izbačen je iz ponude.
Blagi hibridi s 48-voltnom tehnologijom 1.5 eTSI razvijaju 115 ili 150 KS, a serijski dolaze uz DSG. Elektrificirani motori imaju litij-ionsku bateriju i starter generator pokretan remenom koji isporučuje dodatnih 20 KS i 25 Nm, smanjujući potrošnju za 0,5 litara/100 km prema WLTP-u.
Tu su i dva plug-in hibrida. Takozvani eHybrid pogon opremljen je 1.5 TSI evo2 benzinskim motorom sa 150 KS koji je podržan elektromotorom od 115 KS integriranim u 6-stupanjski DSG. Ukupna snaga sustava je 204 KS, a ukupni okretni moment 350 Nm. Snažniji plug in hibrid dolazi u modelu Golf GTE. On ima 1.5 TSI benzinski motor od 177 KS uparen s električnim motorom od 115 KS, što rezultira ukupnom snagom od 272 KS i ukupnim okretnim momentom od 400 Nm.
Oba plug-in hibrida imaju novu bateriju neto kapaciteta 19,7 kWh (u prethodnoj verziji kapacitet baterije je bio 10,6 kWh). Prema WLTP ciklusu doseg u električnom načinu rada je do 100 km. Znatno je poboljšana brzina punjenja. Na AC punjaču Golf sada podržava punjenje strujom od 11 kW, umjesto dosadašnjih 3,6 kW, a po novom je moguće i punjenje iz DC brzog punjača snagom od 50 kW što će bateriju do 80 posto napuniti za samo dvadesetak minuta.
Novi Golf će se nuditi u linijama opreme “Life”, “Style” i “R-Line”. Uz “standardne” Golfove, tu će biti i sportski GTE, GTI, GTI Clubsport i R. Naravno i karavanski Variant je prošao kroz isti redizajn. Cijene još nisu objavljene, a redizajnirani Golf u Hrvatsku stiže tijekom lipnja.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.