Početna Auto 136 pregleda

Test Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale 1.2: Mala Alfa s velikim očekivanjima

FOTO: Dubravko Kolarić

Alfa Romeo Junior vraća talijanski šarm u klasu malih SUV-ova. Upečatljiv dizajn, dobar ovjes i hibridna tehnologija za one koji žele malo više šarma i vozačkog užitaka u ovom segmentu

Alfa Romeo se s Juniorom nakon dugih osam godina vratio u gradski B-SUV segment. Automobil koji je trebao nositi ime Milano na kraju je zbog talijanskih političkih igrica završio kao Junior, zbog što se proizvodi u Poljskoj. Činjenica da najmanja Alfa nije rođena u domovini marke izazvala je protivljenje među tradicionalistima, no Junior je itekako važan, riječ je o prvom potpuno novom modelu Alfa Romea u Stellantisovom ekosustavu i autu koja bi trebao privući novu generaciju kupaca. Nakon što smo ranije već testirali ovaj model u Ibrida Speciale 1.2 verziji, na red je došao automobil vrlo sličnih specifikacija, samo s drugom bojom i malo drugačijom dodatnom opremom. Dvaput je dvaput, za još malo dodatnih dojmova koje smo možda propustili.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: Prepoznatljiv talijanski šarm

Na prvu je jasno da Junior ne želi izgledati kao još jedan generički SUV, već da tu ima malo "Alfine magije". To je postalo jasno u praksi, na cesti gdje su drugi vozači iznadprosječno često zadržavali pogled na našoj crvenoj testnoj Alfi i prilazili nam s raznoraznim pitanjima o autu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prednji dio krasi veliki "scudetto" od crne plastike, malo neobično rješenje koje nam se sve više dopada kako vrijeme prolazi. On je okružen tankim LED svjetlima u prepoznatljivom rasporedu. Bok otkriva kratke prevjese i "nabildane" blatobrane, dok stražnji dio s odrezanim repom jasno slijedi slavnu Giuliju TZ. Auto na testu je bio u atraktivnoj crvenoj "Glorious" boji, a tradicionalni 18-inčni naplatci, popularne "telefonke" daju mu dodatni tipični alfistički "touch". Sve skupa ovo je mali SUV koji izaziva osmijeh i izgleda posebno.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Unutrašnjost: Kabina između emocije i ekonomije razmjera

Unutrašnjost je jasno orijentirana na vozača. Digitalni instrumenti u imitaciji klasičnih "dalekozora" podsjećaju na Giuliju, volan je kompaktan i odlično leži u rukama, a visoka konzola s prekidačem za DNA modove i minijaturnom ručicom mjenjača djeluje sportski. Detalji poput zmije "Biscione" utisnute u naslone sjedala ili ventilacijskih otvora oblikovanih kao djetelina s četiri lista daju šarm koji se ne nalazi kod Peugeotovih ili Opelovih rođaka.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

No čim malo bolje pogledate, postaje jasno da je Stellantisova platforma ostavila trag. Mnogi prekidači, tipke i ručica mjenjača poznati su iz drugih modela koncerna, plastika na vratima mogla bi biti mekša, a infotainment sustav radi solidno, ali nije gotovo nimalo drukčiji od onoga u Citroënu ili Jeepu. Dobra vijest je da su najvažnije kontrole klime i zvuka ostale na fizičkim gumbima, što znači da nema nepotrebnog tipkanja po ekranu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostranost i praktičnost: Bolje od tipičnih Alfi

Junior je dugačak samo 417 centimetara, no straga nudi više mjesta nego što se očekuje. Putnici do 180 cm neće se žaliti, a prtljažnik od 415 litara jedan je od najvećih u klasi. Podnica se može podesiti na više razina, pa se može stvoriti i ravna površina kad se sjedala preklope. Preglednost unatrag je vrlo ograničena zbog visokog boka i malih stražnjih stakala, no kamera i senzori pomažu. Sve u svemu, praktičniji je i prostraniji nego što sugerira njegov sportski nastup.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Pogon: Hibrid iz koncerna, bez začina iz Italije

Srce Juniora čini 1,2-litreni trocilindrični turbo s blagim hibridom od 48 volti. Motor razvija 136 KS i 230 Nm, a elektromotor od 28 KS ugrađen u automatski mjenjač s dvije spojke dodaje dozu električne fleksibilnosti. Ukupna snaga sustava trebala bi biti 145 KS, kao kod ostalih marki koje koriste ovaj pogon, no Alfa još službeno navodi 136 KS, iako bi se to trebalo skoro promijeniti, bez ikakvih intervencija na motoru ili elektronici. Ta snaga je tu, samo još ne na papiru. U praksi je to dovoljno 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi i 206 km/h najveće brzine.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U vožnji pogon ostavlja dojam uvjerljivosti, bez tipičnih vibracija trocilindraša. Po gradu se često vozi na struju, pa je tišina iznenađujuća za automobil ove veličine. Ubrzanja nisu eksplozivna, ali su dovoljno živahna da Junior djeluje agilno. Jedina zamjerka je ponekad osjetan prijelaz s električne na benzinsku komponentu, što malo narušava dojam uglađenosti.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vožnja: Pravo malo vozačko zadovoljstvo

Tamo gdje Junior briljira je vožnja. Ovjes je podešen tvrđe nego kod francuske braće, a volan je najizravniji u klasi. Rezultat je mali SUV koji u zavojima ulijeva samopouzdanje i vraća osmijeh na lice. Nije na razini Giulije, ali vozački je uvjerljivo najbolji u B-SUV segmentu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Na lošijem asfaltu se osjeti da udobnost nije prioritet, posebno s 18" kotačima, no kompromis ide u korist sportskog karaktera. Na otvorenoj cesti Junior se vozi stabilno i mirno, a na autocesti pri 150 km/h i dalje ostaje dovoljno tih da se može razgovarati bez podizanja glasa.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja: Prilično štedljiv

Alfa Romeo Junior u svojoj hibridnoj inačici pokazuje se štedljivim suputnikom, barem kada se vozi u uvjetima koji mu idu na ruku. Tijekom testa prosjek je iznosio 5,6 litara na 100 kilometara, što je rezultat koji će zadovoljiti većinu vozača u B-SUV segmentu. U gradu hibridni sustav dolazi do izražaja jer elektromotor često preuzima pokretanje i vožnju pri nižim brzinama pa je potrošnja pala na oko 5 litara. Na otvorenoj cesti Junior se bez problema se može spustiti na slične vrijednosti, dok je na autocesti, pri većim brzinama i opterećenju, realno računati s potrošnjom oko 7 litara.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Posebno zanimljiv rezultat zabilježen je na našem eko testnom krugu, blago brdovitoj dionici prigradskih cesta dugoj 20 kilometara, bez gužvi, semafora i s ugašenom klimom, gdje smo izmjerili samo 4,0 litre na 100 kilometara. To je odličan pokazatelj da Junior nagrađuje laganu nogu na gasu i umjerenu vožnju, a ujedno i potvrda da ovaj mali SUV, unatoč sportskom pedigreu, može biti i vrlo racionalan izbor za svakodnevnu upotrebu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak i cijena: Skuplji, ali i bolji od prosjeka

Alfa Romeo Junior Ibrida kreće od 28.450 eura, dok testirani model u bogatoj opremi Speciale stoji 30.490 eura. S doplatama, poput metalik boje Glorious, cijena se penje na 31.690 eura, čime se Junior pozicionira u vrh klase, skuplji od prosjeka.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale nije savršena, ali ima ono što konkurencija uglavnom nema, dosta karaktera i to unatoč dijeljenju platforme i većine dijelova s drugim autima iz Stellantisa. Nije "čista Alfa" iz starih vremena, jer dijeli mnogo komponenti s Peugeotom i Opelom, no vožnja, dizajn i detalji i dalje bude dosta emocija. Tradicionalni Alfisti možda će negodovati, ali nova publika, kojoj je važnija kombinacija šarma, praktičnosti i štedljivosti, lako bi mogla pasti na njegove čari. Junior je dokaz da Alfa i u masovnijem segmentu može ponuditi automobil zbog kojeg vozačko srce ipak kuca (malo) brže.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Dizajn s prepoznatljivim talijanskim potpisom

Dobar ovjes i precizan upravljač

Niska potrošnja

Minus:

Previše Stellantisovih dijelova u kabini

Tvrđa vožnja na lošem asfaltu

Osjetan prijelaz benzinskog i električnog pogona

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI

Masa: 1410 kg

Dimenzije: 417 x 178 x 153 cm

Motor: 3-cilindrični turbobenzinac, 1199 cm³ + blagi hibridni sustav 48 V

Snaga: 136 KS + 28 KS

Okretni moment: 230 Nm

0–100 km/h: 8,9 s

Najveća brzina: 206 km/h

Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva, dvostruka spojka

Potrošnja: 4,8 l/100 km (WLTP), prosjek testa 5,6 l

Prtljažnik: 415–1280 l

Cijena: 31.690 € (testni model), 30.490 (bez dodatne opreme) 28.490 € (osnovni Junior)

Važnija oprema testirana Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale 1.2

Aluminijski naplatci 18", LED svjetla, sustav kamera s pregledom od 360 stupnjeva, automatska klima, digitalni instrumenti 10,25" dodirni zaslon 10,1", navigacija, sjedala presvučena umjetnom kožom, grijana prednja sjedala, ambijentalna rasvjeta...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.