Početna Auto 3038 pregleda

Test Audi A5 Avant: Veći, impresivniji i s poboljšanim dizelom

FOTO: Dubravko Kolarić

Ukupno gledano, novi Audi A5 je ogroman korak naprijed, iako ima nekih malih nedostataka koji se ljubiteljima tradicionalnih Audija neće dopasti

Ako niste upoznati s Audijevim nedavnim promjenama u vezi naziva modela ime Audi A5 Avant bi vas moglo iznenaditi. No, bez ulaženja u Audijevu promjenu nomenklature (i naknadno predomišljanje), o čemu smo već pisali nekoliko puta, ukratko - novi Audi A5 zamjenjuje prethodni A4, pa tako je A4 Avant postao A5 Avant. Model kojeg možete vidjeti na ovim slikama, i koji smo sada testirali, je konkretno A5 Avant 40 TDI quattro S tronic, trenutačno najsnažnija i najskuplja varijanta A5 na našem tržištu. No na ovom autu je još skoro 30.000 eura dodatne opreme što nam je zaista omogućilo dobiti dobar uvid u sve što novi A5 može, ali i u to koliko može koštati. O cijeni nešto kasnije... 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako možda nije nesretno rješenje, broj više u nazivu ima i nekakvog smisla jer A5 u novoj generaciji postao dosta veći od prethodnika. On je 6,7 cm dulji, 1,3 cm širi, malo niži, ali međuosovinski razmak mu je porastao za 7,2 cm što je rezultiralo s mnogo više mjesta straga. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se dizajna tiče, Audi A5 je zadržao prepoznatljive linije ali i napravio dosta velik odmak od prethodnog modela. Sprijeda je maska ​​s trodimenzionalnim efektom saća mnogo veća i upadljivija dok su svjetla i odbojnik mnogo agresivniji. Na testnom automobilu su svjetla imala LED Matrix tehnologiju i svjetlosni potpis koji se može prilagoditi putem infotainment zaslona. Zgodan detalj koji vlasniku omogućava malo promijeniti izgled automobila kada mu to padne na pamet. Istu mogućnost imaju i stražnja digitalna OLED svjetla koja noću izgledaju vrlo dramatično, spojena tankom crvenom linijom koja pomaže vizualno proširiti automobil. Na boku u oči upadaju veliki 19 inčni naplatci iza kojih su upadljiva crvena kočina kliješta, dio dodatnog Sport paketa. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kao što smo već spomenuli, prostranost je, zahvaljujući povećanju međuosovinskog razmaka, znatno poboljšana u odnosu na A4. Straga je ponuda prostora zaista velikodušna i ima dovoljno mjesta za više odrasle osobe. Udobno mogu putovati četiri osobe, peta će se morati malo stisnuti i prilagoditi jer je središnji tunel glomazan i zauzima dosta prostora nogama. Na žalost, rast dimenzija se ne vidi na prtljažniku u koji stane samo 476 litara. Iako nije malo, to je, za današnje pojmove prilično neadekvatno za karavan srednje klase dugačak skoro pet metara. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ulaskom u unutrašnjost teško je ne biti zapanjen, pogotovo u ovako luksuzno opremljenoj verziji. Audi A5 ovdje nimalo ne sliči na prethodnika te je preuzeo potpuno novi raspored armatura koji smo već ranije vidjeli na električnom Q6 e-tronu. U autu su tri odmah vidljiva zaslona. Jedan od 11,9" za digitalne instrumente, jedan od 14,5" za središnji infotainment sustav i 10,9" zaslon namijenjen suvozaču koji je polariziran kako ne bi ometao vozača. Kada nitko ne sjedi na suvozačkom mjestu on je ugašen, odnosno an njemu se prikazuje "screen saver" koji se dobro uklapa u armature. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Izbor materijala je dobar, u rasponu od kože preko tkanine od mikrovlakana do aluminija. Ipak, pomalo iznenađuje odabir prilično tvrde plastike na dijelovima obloga vrata i pretincu za rukavice. Ovdje ima prostora za poboljšanje. Kad smo već kod vrata spomenimo i neobično rješenje na vozačkim vratima koja su sada postala "dom" za obilje tipki. Na malom dodirnom panelu smjestile su se tako tipke za otključavanje i zaključavanje auta, kontrolu svjetala, namještanje retrovizora, memorija sjedala, otvaranje prozora, dječju zaštitu... Rješenje zahtjeva navikavanje jer će vam ruka instinktivno posezati prema tom panelu, a ne prema tipkama za otvaranje prozora, barem je tako bio slučaj kod nas.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Kvaliteta izrade se doima odličnom, sportska sjedala su vrhunska i presvučena prvoklasnim materijalima, položaj sjedanja je idealan. Infotainment ima novi uvjerljivi softver temeljen na Android Automotiveu. Radi besprijekorno, no pun je funkcija tako da ćete provesti dosta vremena da naučite sve što može. Instrumenti ispred vozača su vrlo veliki i pregledni, no nedostaje nam klasični prikaz s dva velika okrugla instrumenta kojeg u novoj verziji instrumenata nema. Iznad volana se na vjetrobransko staklo projicira odličan veliki head-up zaslon. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

U unutrašnjosti testiranog A5 Avanta nas je posebno oduševilo ozvučenje. Impresivni Bang & Olufsen audio sustav sa 16 zvučnika, od kojih su neki i u naslonima prednjih sjedala, pruža fantastičan 3D zvuk koji ispunjava unutrašnjost auta kao u koncertnoj dvorani. Jednostavno fantastično i jedan od najboljih audio sustava koji smo doživjeli u autu u posljednje vrijeme. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče pogona, ovo nije tipični TDI.Ovo je vrlo zanimljiv hibridni sustav jer unatoč tome što se radi o blagom hibridu, ima relativno veliku bateriju od 1,7 kWh i vozi se kao pravi hibrid. Prilikom laganog kretanja, manevriranja ili parkiranja auto vozi samo na struju, kao i prilikom održavanja brzine uz mali pritisak na gas. Elektromotor također prilikom ubrzanja osjetno poboljšava odaziv na gas i performanse.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

 Dizelski blagi hibridni sustav ima 204 KS i snagu šalje na sve kotače putem sedmerostupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom i Quattro pogona koji, ovisno o uvjetima i načinu vožnje, može raspodijeliti do 70 posto okretnog momenta na stražnju osovinu. No uglavnom se ponaša kao čisti prednji pogon. S novom platformom dosta je poboljšana dinamika vožnje u odnosu na prethodni A4. Upravljanje je oštrije, izravnije i komunikativnije čak i uz povećanu masu (testni auto ima čak 1,9 tona), a kočnice djeluju uvjerljivije. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zvučna izolacija je vrlo dobra, što se tiče buke vjetra i zvukova kotrljanja guma, dok je izolacija od buke motora dobra pri nježnom krstarenju, no manje pri naglim ubrzanjima i u gradu gdje se u kabini čuje klasično brundanje dizelaša. Kroz modove vožnje moguće je prilagoditi različite elemente, od upravljanja, preko odziva motora do kalibracije prilagodljivih amortizera. Automobil je također primjereno udoban, čak i s velikim naplatcima od 19 inča. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Što se tiče potrošnje, možda smo bili preoptimistični kada smo očekivali osjetno smanjenje s obzirom na hibridni sustav i električnu vožnju, no novi A5 je dosta težak automobil, a tu je i Quattro pogon.  No vrijednosti potrošnje su svejedno vrlo dobre. Test smo nakon oko 1000 kilometara  završili s prosjekom od 6,0 l/100 kilometra. U gradu je automobil u stanju trošiti oko 6 do 7 l/100 km, a uz iznimno nježnu nogu na gasu moguće je potrošnju spustiti i prema 5 l/100 km. Na autocesti očekujete između 6 i 8 l/100 km, ovisno o stilu vožnje, a na otvorenoj cesti je moguće oko 5 l /100 km. Sve u svemu, to su dobre vrijednost, no kako smo već spomenuli, očekivali smo i bolje s obzirom na to koliko vremena automobil provodi u električnom načinu vožnje u gradu, 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak:

Ukupno gledano, novi Audi A5 je ogroman korak naprijed, iako ima nekih malih nedostataka koji se ljubiteljima tradicionalnih Audija neće dopasti. No kad realno sagledamo sve jasno ej da se radi o vrhunskom autu koji kombinira odlične vozne sposobnosti i napredni te štedljivi pogon s naprednom tehnologijom i mnogo prostora. Cijena od skoro 90.000 eura za testni auto je drugi par rukava. Ogroman iznos, pri kojem je veliku ulogu igralo skoro 30.000 eura dodatne opreme. Bez dodataka koje smo imali u ovom autu isti model košta oko 60.000 eura, no onda se morate odreći dosta luksuza. U svakom slučaju, cijena "nije za svakoga". 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

Pogonski sustav i potrošnja
Vrhunske vozne osobine
Ponuda prostora

Minus: 

Djelomično tvrda plastika
Visoka cijena
Mali prtljažnik za ovu klasu

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:

masa: 1900 kg
dimenzije: 483 x 186 x 146 cm
obujam motora: 1968 cm3
snaga: 150 kW/204 KS
0-100 km/h: 6,9 s
najveća brzina: 236 km/h
potrošnja: 5,1-5,7  l/100 km
cijena:  89.746 € (testni model), 60.399 € (bez dodatne opreme), 48.067 (Osnovni A5 Avant, benzinac)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema testirana Audi A5 Avant 40 TDI quattro S tronic

Aluminijski naplatci 19", LED Matrix svjetla, OLED stražnja svjetla, automatski trozonski klima uređaj, sjedala presvučena u kombinacijii kože i mikrovlakana, električno pokretana prednja sportska sjedala, grijana prednja i stražnja sjedala, električno podešavanje volana,  kamera s prikazom od 360°, dodirni zaslon 14", navigacija,  digitalni instrumenti 11,9", zaslon za suvozača 10,9", head-up zaslon, Bang & Olufsen premium audio sustav audiosustav  sa 16 zvučnika i subwooferom, paket ambijentalnog osvjetljenja pro, S line interijer i eksterijer, bežično punjenje telefona, električno pkretana vrata prtljažnika, podesivi sportski ovjes, sustav grijanja i prozračivanja vozila u mirovanju, kuka za vuču...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.