Početna Auto 259 pregleda

Test Cupra Leon: Uzbudljivija verzija kompaktnog klasika

FOTO: Dubravko Kolarić

Prije sedam godina Cupra je postala marka i kao takva se odvojila od Seata. Nekoliko godina kasnije postala je vrlo poznata i prihvaćena zahvaljujući popularnom modelu Formentor, no Cupra osim njega ima i druge modele, a neki od njih su naslijeđeni od Seata. Takva je upravo i Cupra Leon, Cuprin "spinoff" popularnog Seatovog kompakta, nastao 2020. godine. Prošle godine je auto prošao kroz opsežan redizajn što je bio povod za novo druženje s ovim autom. Testirali smo verziju 1.5 eTSI DSG s blagim hibridnim pogonom i posebnim paketom opreme Tribe.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Mnogi entuzijasti imaju lijepe uspomene na Leon Cupru. Posljednji put je španjolska Volkswagenova podružnica koristila ovaj redoslijed u svom imenovanju 2020. godine, kada je iza ovog imena stajao vatreni Seat s s 2.0 TSI motorom od 300 KS. Ta su vremena prošla, pa je sada Cupra Leon nije nužno sportski automobil, iako tako izgleda, te nudi verziju od 300 KS. No osim nje tu su i drugi pogoni - benzinci, blagi hibridi, dizelaši, plug-in hibridi...

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ponuda je šarolika, a nama je na test stigla izvedba iz "donjeg doma" ponude ovog modela, s 1,5-litrenim eTSI benzinskim motorom koji ima blagu hibridnu pomoć i 150 KS. Jedina skromnija varijanta koju Cupra Leon nudi je 1.5 TSI, s istom snagom, ali bez blagog hibridnog sustava i s ručnim mjenjačem. Dakle što može ova, ne baš sportska Cupra koja unatoč tome izgleda dosta uzbudljivo.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prvo ćemo se osvrnuti na izgled. Cupra Leon je isprva imala malo modificirani Seatov prednji dio, ali sada se znatno promijenila te ima prepoznatljivo obiteljsko lice trenutačne generacije Cupri, slično onome na modelu Tavascan. Bitan dio novog Cupra lica je trokut, koji se odražava u obliku prednjih svjetala, dnevnih svjetala i drugih detalja. Odbojnik se uglavnom sastoji od rešetke s velikim, četvrtastim otvorima što izgleda vrlo agresivno. Bakreni amblem marke nalazi se nešto više nego prije.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Stražnja svjetla povezana su svjetlosnom trakom s osvijetljenim logotipom u sredini. Oznaka Cupra straga je napisana bakrenim slovima, a detalje boje bakra nalazimo i na lijepim naplatcima od 18 inča.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Redizajn je vrlo uspješan, Cupra Leon je sada dobio svoj karakter i nikome sada ne bi smjelo promaknuti da se radi o Cupri Leon, a ne o Seatu Leonu. Automobil ima mnogo istaknutiju, agresivniju pojavu i mnogo se bolje uklapa u ponudu marke nego prije.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
I unutra ima promjena. Na armaturama je nešto veći zaslon od 12,9 inča, malo drugačiji volan i novi infotainment sustav, između ostalog. Ukupni dizajn zaslužuje pohvale, kvaliteta materijala uglavnom ostavlja dobar dojam, a kvaliteta izrade je besprijekorna. O ergonomiji bi se dalo pričati, jer Leon, izuzev na volanu, gotovo nema fizičkih tipki pa su i kontrole klime na zaslonu. Ispod njega je ne baš praktičan slider za namještenje temperature i glasnoće, no nakon redizajna on je sada barem osvijetljen.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Što se tiče ponude, prostora, ona se nije mijenjala. Automobil je i dalje među najprostranijima u klasi i nudi relativno mnogo mjesta na stražnjim sjedalima i obilje naprijed. U svakom slučaju, dvije malo više odrasle osobe jedna iza druge trebale bi se udobno smjestiti. Kapacitet prtljažnika od 380 litara ostaje isti, a preklapanjem djeljivog naslona stražnjeg reda sjedala raste na 1301 litru što su također dobre vrijednosti za klasu.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Kao i sve Cupre i Leon ima dvije velike okrugle tipke na volanu. Desna služi za pokretanje motora i njegovo gašenje, a lijevom možete birati između različitih načina vožnje što nas dovodi do dijela u kojem ćemo govoriti o pogonu i voznim karakteristikama.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Motor od 150 KS, iako je daleko od nekadašnjih Seat Cupra modela, prava je mjera za ovaj automobil i 90 posto vozača neće trebati ništa snažnije. Automobil sasvim solidno ubrzava jer 8,7 sekundi do 100 km/h zaista nije loša vrijednost, kao ni vrhunska maksimalna brzina od 215 km/h. U ovim brojkama se već nazire dašak sporta. Ipak, motor je više uglađen nego sportski. Radi vrlo mirno, često i vrlo tiho, a ponekad i na dva cilindra (uz vrlo mali stisak gasa) ili potpuno bešumno jer automobil je u stanju kotrljati se "u leru" radi dodatne uštede.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Sve ovo je moguće zbog blagog hibridnog sustava kojeg inače ne primijetite u praksi, osim po potrošnji goriva. Ona je prilično mala i test smo završili s vrlo dobrim prosjekom od 6.5 litara benzina na 100 kilometara. Potrošnja u gradu iznosi oko 7 l/100 km, a na otvorenoj cesti moguće ju je lako spustiti i ispod 6 l/100 km. U svakom slučaju, dobro za benzinca od 150 KS.
Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić
Ovjes ovog automobila ostaje prilično udoban u svim uvjetima, i nikada nije pretvrd, iako je namješten malo tvrđe od prosjeka. Rezultat je vrlo udobna vožnja na svim vrstama cesta, ali i dosta uživanja kada krenete "gutati zavoje" na nekoj brdskoj cesti. Upravljač je idealno izravan, a kočnice su odlične.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Zaključak

Sve u svemu, Cupra Leon je jedan od najzanimljivijih kompakta na tržištu. Izgleda odlično, iako u ovoj verziji  snagom ne prati svoju agresivnu vanjštinu. Naravno da bismo u nekim situacijama poželjeli 300 KS, no ovo je sasvim dovoljno, čak i za model marke koja se zove Cupra. Ovaj Leon nije čistokrvni sportaš, no zato je vrlo zahvalan, dovoljno udoban i vrlo ekonomičan automobil s kojim ponekad možete i solidno pojuriti ili iskočiti iz mase, odnosno prosjeka. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

PLUS

  • sportski izgled
  • dobar mjenjač i motor
  • vozne karakteristike

MINUS

  • malo fizičkih tipki
  • slider za namještanje temperature i glasnoće

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1372 kg
dimenzije: 440 x 180 x 147 cm
obujam motora: 1498 cm3
snaga sustava: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 8,7 s
najveća brzina: 215 km/h
potrošnja: 5,5 - 5,7 l/100 km
cijena:
 31.897 € (testni model), 31.458 € (osnovna Cupra Leon)

Važnija oprema testirana Cupra Leon 1.5 eTSI DSG Tribe

Aluminijski naplatci 18", automatska dvozonska klima, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 12,9", sjedala presvučena umjetnom kožom i mikrovlaknima, grijana prednja sjedala, kamera za parkiranje, stražnji i prednji senzori za parkiranje, ambijentalna rasvjeta ...

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.